Setibanya di depan pintu kelas yang telah ditetapkan.Manda : tu Hujung sana...cantik satu baris tiga orang...
Aida: Jomlah...nanti di ambik orang lain...
Fifah : Aku duduk tepi...hehehe...********************
Kringgggg...Kringgggg...Kringgggg
Bunyi loceng sekolah menunjukkan kelas akan bermula tidak lama lagi...
Sesusuk tubuh seorang perempuan masuk ke dalam kelas....
Perempuan : Assalamualaikum semua...
Kelas 1 Ibnu Rushd: Wa'alaikumsalam....
Perempuan: Ustazah nak mengucapkan Selamat datang ke alam sekolah menengah....Ok...Ustazah perkenalkan diri...Nama Ustazah ialah Hayati Bin Nordin. Berasal dari Kg. Bukit Mawar.Boleh panggil Ustazah Yati. Ustazah merupakan guru kelas kamu semua...kalau ada masalah datang lah berjumpa dengan Ustazah. Ada pertanyaan?Semua menggelengkan kepala.
Ustazah Yati : ok...semua diam dulu...Ustazah nak uruskan hal pembahagian buku teks kamu kejap.
Pelajar2 yang duduk di hadapan Aida berpaling memandang tempat mereka duduk...
Zizah : Hai...nama aku Azizah...selamat berkenalan...sebelah kanan aku Aqila dan sebelah kiri aku Nazifah...
sambil menghulurkan tangan ingin bersalaman.Aida : oooo...Aku Aida...Selamat berkenalan juga...
sambil meyambut tangannya....Afifah yang melihatnya bersuara
Afifah : Aku Afifah...Amanda : Aku Manda...
Azizah : oooo... korang semua dari Kg. yang sama ke?
Afifah tersenyum dan mengangguk...Manda: ha'ah...bestfriendforever....hahaha...
Aida: Korang pun satu Kg. yang sama ke?
Nazifah : Aku tak sama kg. dengan diaorang berdua...Aku duduk Kg. Bukit Matahari panggil aku Efa...Aqila : ha'ah...tak sama...Aku dengan Azizah dari Kg. Bukit Mawar... tapi dari sekolah rendah yang sama dulu...tu kenal tu...
Manda : oooo...satu kg. dengan Ustazah Yati lah ni...
Mereka berdua mengangguk tersenyum"Azizah & Aqila!!! Muka korang sama lah...kembar ea...???"Afifah.
Kedua- duanya menggelengkan kepala tanda tidak bersetuju.
"ha'ahlah...jap mana Qila? mana Azizah? " Amanda.
"aku Aqila...eee...mana sama..." Aqila menjawab.
"mana samalah...aku ada lesung pipit...Qila ada tahi lalat kat mulut tu..." Azizah menjawab sambil menunding jari ke mulut Aqila.
"hahaha...banyak orang kata macam tu tapi diorang lain emak dan lain ayah" Efa membalas...
Kedengaran Ustazah Yati bersuara...
Ustazah Yati : ok semua...nanti dapat buku teks terus tulis nama takut tertukar, balut buku itu dirumah dan jaga sebaik mungkin...nanti Abang Senior datang sini dan memberi sorang demi sorang...faham???
Kelas 1 Ibnu Rushd : faham Ustazah...
Sementara itu, Ustazah menulis sesuatu di whiteboardUstazah Yati: ha...ni adalah jadual kelas...salin ye semua...
**************
Afifah : wei, siapa ada kertas kajang nak!!!!Aida : Nah...aku bawa 1 lori ni...
sambil menghulurkan sehelai kertas kajang kepada Afifah.Tergelak kecil Afifah dan Amanda mendengarnya...
Afifah : oh! yeke? mana lorinya???
Aida : ooo...ada kat belakang kantin sekolah..
YOU ARE READING
Cinta Pertama
RomanceMengisahkan seorang pelajar yang bernama Aida yang baru memasuki alam sekolah menengah. Lelaki pertama yang dikenalnya, Azroy yang juga merupakan senior di sekolahnya.Rupa-rupa Aida telah menyukai Azroy setelah sekian lama. Senyuman manis yang sel...