BEEP
BEEP
BEEP
BEEP
BEEPSejak dari tadi telefon Aimi berbunyi menandakan berpuluh-puluh notifikasi masuk dan dia Aimi dengan sengajanya malas untuk mengambil telefon berjenama Samsung itu dan membaca teks-teks yang dihantar. Tetapi memandangkan bunyi itu tidak menunjukkan sebarang tanda untuk berhenti lalu dia dengan paksa rela memanjangkan tangan kanannya untuk mengambil smartphone yang berada diaatas meja study itu.
Haiii..sapelaa yang duk asyik wassep ni. Tak tau ke orang nak tido malam-malam ni dahla esok ada kelas pagi-pagi lagi. Ya Allah..makk aii, dekat seratus lebih noti dari group VQT ni. Apo bondo diorang sembang banyak-banyak ni. Time aku pegang phone tak nak pula wassep, nak jugak time aku nak tido depa ni dok berwassep. Lalu aku membuka phone kesayangannku yang dihadiahkan oleh orang yang teristimewa iaitu tak lain tak bukan my one and only man, my father. Hadiah ni sempena kecuaianku dalam menjaga telefon lama yang telah selamat kembali ke rahmatullah. Arwah baik orangnya. Banyak jasa dia pada aku. Hahahaha..Banyak main pulak si author ni. Sorry guys berdrama pulak.
Okay..okay back to real topic. Aku membuka wassep dari VQT dan dengan malasnya aku baca apa yang diorang bincang dari tadi dan lihat saja nama si Tebuan ni terus hilang mood aku untuk baca wassep yang seterusnya. Aku memang save no tebuan tu sebagai Tebuan so senang la nak cam kalau dia wassep kat group nih.
Tebuan:
Assalamualaikum korang. Aku & Zatil decide nak buat makan2 sikit esok malam. So, sape yg on ke tak on sila isi form kat bawah ni.ON:
1. Afifah
2. Zatil
3.Syikin
4.X ON:
1.
2.
3.
4.8:30 PM
Huda:
ON:
1. Afifah
2. Zatil
3.Syikin
4. HudaX ON:
1.
2.
3.
4.8.31 PM
Kak Hanis:
ON:
1. Afifah
2. Zatil
3. Syikin
4. Huda
5. HanisX ON:
1.
2.
3.
4.Baca punya baca rupanya tinggal nama aku je belum isi. Alahaii..tapi aku ada training lagi esok, macam mana nak pegi. Pukul 8 pulak tu buat makan dahla aku dekat nak maghrib baru balik. Ke aku tak payah pi training esok tapi tak boleh coach dah pesan esok wajib datang. Camne ek..aku wassep jela tapi malas pulak kang kena marah lagi dengan tebuan tu. Emm..wassep jela lantak la kena marah pun.
Me:
Esok Ami ada training petang so tak sure sempat ke tak joinTebuan:
Kau habis training pkol bape?Me:
Selalunya pkol 630 dh hbis tapi boleh kot mintak lepas awal sikit.Capt Zatil:
Sempat je Ami join. Kiteorang pegi dulu nanti Ami naik dengan manager okeMe:
Kalau Ami naik yg lain tk sempat ke?Capt Zatil: Takut tak sempat sebab esok kan jumaat konfem ramai kat seoul garden tu
Tebuan: Dah..Kau naik aku je
See..dia ni kan suka buat decision suka-suka hati. Mentang-mentang dia manager semua benda kena ikut kepala dia je. Apelaa nasib diriku yang malang. Oooo tuhannn. Tak sempat aku nak reply, ada satu lagi noti masuk dari si tebuan tu. Amboii siap pm tepi nihh. Apa lagi dia nak cakap nih.
YOU ARE READING
Our Story
Teen FictionKisah antara junior dan senior dengan macam-macam ragam. More to imagination, experience and few funny things. Take a look gaiyss..♡♡