"Guysss attention please! " Zatil Aqmar memanggil anak2 buahnya untuk berkumpul di tengah court bola tampar. Berlari anak memasing bila captain mereka dh menjerit lantang supaya cepat berkumpul.
"Ada apa capt? " tanya Huda atlet tahun 2 termengah-mengah.
"Ya iya pun, duduklah la dulu" arah Zatil Aqmar kepada Huda yg sudah tersengih-sengih atas kekalutannya itu.
"Okay gaiss, mcm mne training? Aku nampak lately ni, korang pnya training makin perform tp jaga2 la ye jgan bagi injured pulak. Game bape hari lagi ni. " terang si captain pasukan mengharapkan pasukannya megekalkan momentum tersebut sehingga game berlansung nanti.
Misi merampas balik kejuaaran bola tampar 'The Melaka Champion' yang dipegang oleh universiti U*** pada sesi lepas.
"Capt game tu bape hari ya?" tanya Syakilla yang duduk betul2 dihadapan Zatil Aqmar.
"Kita start game hari jumaat pastu sambung hari sabtu and aq tk kira apa pun kita kena pergi final jugak hari ahad tu. So tiga hari tau, prepare yourself ." terangnya tentang perjalanan game hari jumaat nanti.
"Wooo...wooo.. captain kita hebattt. Hahaaa" usik Kak Ekin ng kawan-kawannya itu.
"Aip aip captain" laung budak2 lain menunjukkan semangat kepada captain mereka yang kecik comel itu.
"Oke dah dahh.. pegi sambung training. Ami, awk sini jap. "
Yang lain sudah menuju ke hujung court menyambung latihan serve untuk memantapkan lagi pukulan serve masing-masing. Tinggal aku dengan Kak Zatil di tengah court itu.
"Ya Kak Zatil, nape? "
"Ami, akak nk awk practise spike bola dengan kak Pipah boleh."
"Hahhh.. practise ng kak Fi. Nape ng dia? Practise ng Kak Hanis tkleh ke? " tanyaku bertalu-talu menyatakan ketidakpuasan terhadap kak Zatil.
"Kak Hanis takde smpai game nanti, dia ada kursus SUKSIS so Kak Pipah ganti dy jap sebab kak Pipah tu dulu spiker jugak tp dy malas nk join dh. Boleh kan? "
"Alaaa.. seganlaa. "
"Akak suruh practise je pun apa yg segannya. "
"Yelaa2..dh capt ckp mcm tu, Ami ikut je laa. Tapi Ami tk nmpk dia pun. "
"Oh..jp lagi dia datang. Sabar la iya pun. " Kak Zatil dah tersengih-sengih memandangku.
"Apa benda la kak Zatil ni. Dahla..Ami join diorang dulu tau. " lalu aku turut serta ke arah mereka yg tengah training itu.
Tidak lama selepas itu, Aifa Afifah tiba di gelanggang bola tampar dengan siap berpakaian sukan memandangkan dia perlu menjadi trainer spike harini. Sebenarnya dia rindu akan sukan ini yg dulunya menjadi aktiviti wajibnya setiap petang akan tetapi atas kesibukan terlampau dy terpaksa melupakannya.
"Eh pipah kau dh sampai dh. " terkejut Zatil Aqmar apabila kawannya itu sudah ada disebelahnya.
"Dah, baru je ni. Apa yg kau tengok sangat tu, khusyuk betul." Aifa Afifah turut memandang ke arah yg sama.
"Tu.. tengok budak2 tu training. Aku percaya team kita kali ni boleh menang nanti. Lagi2 ada 2 spiker hebat mcm si Hanis ng Ami tu tp aq tetap risau la weh. " jelas Zatil Aqmar gembira walau terselit sedikit kegusaran terhadap kemampuan teamnya untuk menghadapi game tk lama lgi ni.
"Tak payah risau la Zati, inshaAllah kalau mcm ni diorang main nnti, komfem kita boleh dapat balik piala tu. "
"InshaAllah. Amin. Eh, dh la borak ng kau ni sampai esok tk habis. Jom pi join depa training. " keluar habis loghat utara Zatil Aqmar.
YOU ARE READING
Our Story
Teen FictionKisah antara junior dan senior dengan macam-macam ragam. More to imagination, experience and few funny things. Take a look gaiyss..♡♡