Saturdate

1.8K 31 0
                                    

Horrayyy !!.. Bestnya, bila tiba weekend, sebab kau dh tak perlu nak bangun pagi pergi kelas. Sudah seminggu aku menjalani kehidupan sebagai uni student and you know what guys, its good, I mean really really good. As for now aku enjoy study kat sini even aku amik course killer but still I can go through with that. Kalau korang ada minat and passion dlam sesuatu, yang susah pom boleh jadi senang. Yang penting kita enjoy. Ehh, bermotivasi pulak pagi-pagi ni. Dahla, aku nak kejutkan si Hanna ni, kata nak keluar pergi bandar. Harini kiteorang ada saturdate, so, see u guyss..

"Hannaaaa, bangun..bangunn. Dah lambat ni. Kata nak gi bandar kan. " aku cuba kejutkan Hanna yang sedap je terbongkang tido.

Taknak bangun pulak minah ni, kau tunggu, kau tunggu. Hahhaa. Idea jahat sudah menjelma. Aku mengambil sedikit air lalu aku renjis-renjis dekat minah ni. Tak sampai sesaat keluar suara langsuir dia tu.

" Basah la aku gilaaaaa." menyeringai Hana menjawab

"Hahahhaa. Padan muka kau. Basah sikit je pom."

"Sikit benda, habis katil aku yang cantik ni."

" Haktuihhh. Poodahhh, cantik tak guna kalau mandi pom tak lagi. Kau pegi mandi sekarang, dah lambat ni Hanaa." aku dah start membebel.

" Yee..yee, aku nak gi mandi la ni. Sabar satt.. Tak lari nya JJ tu." kata Hanna sambil mengambil tualanya di tepi katil.

Hanna sudah berlalu menuju bilik air manakala aku pulak tengah memikirkan baju untuk pakai sekejap lagi. Pilih punya pilih, last-last aku ambil baju blouse bercorak bunga-bunga kecil, berseluar slack jeans coklat dan bawal chiffon hitam. Aku ni jenis manusia yang sangat simple and tak suka pakai yang over-over.

Seusai aku dan Hanna sudah habis bersiap-siap bagai, kami segera menuju ke kereta Hanna dan bergerak ke destinasi yang dituju. JJ !!..here we comes. Menjerit kami berdua di dalam kereta.

" Hanna, nanti kita makan dulu boleh ? Aku lapar la.Hehe." soalku sambil blinking mata.

"Boleh jee. Aku pom lapar jugak ni. Kita nak makan mane ? "

"Emm, kita makan dalam JJ je la. Senang sikit kan. Kita cari food court ke, fast food ke. Tak kisahla, yang penting makan dulu then baru shopping, ye dokk." balasku dengan penuh semangat.

"Eh kau semangat nauu. Macam budak tak keluar rumah setahun. Beria betul. Hhaha. " sakan Hanna gelakkan aku.

"Cehh, suka hatilahh. Sibuk je kauu."

Macam-macam yang kami bualkan sehingga tak sedar yang kami sudah sampai kat JJ. Sesampainya disana, tempat pertama kami tuju ialah food court untuk mengisi perut yang sudah memainkan bermacam-macam rentak. Kami berdua memilih nasi goreng ayam sebagai menu tengah hari kami. Yumm,yumm,yummy. Sedap gais.

Kemudian, kami meneruskan aktiviti seterusnya iaitu shopping lerr, apa lagi. Macam-macam store kami masuk. Dari watson, face shop, body shop, BO, and banyak lagi la..Kalau cite satu-satu panjang haihh.. Hehehhe. Last-last kiteorang shopping baju kat BO je gaiyss. Tu pom ade sale, kalau tak tengok jela ye. Huhuh.

"Babe ohh babe." panggil Hanna

" Ye, apa dia."

"Jom pegi Flickstore jap, nak cari sandal la." ajak Hanna sambil memeluk lenganku.

"Sandal pulak. Aku tengok kau punya kasut, sandal , selipar kemain banyak dah. Dah boleh bukak kedai kasut kot kau nih. sindirku kepada Hanna.

"Hahhaha, kau bahan aku ea Ami. Alaa, ade pattern baru kot Flickstore buat. Aku belanja kau satu, nak tak."

"Laa, kau nak belanja ke? Napa tak cakap awal-awal, kalau tak dri tadi aku ajak kau pegi store tuh. Jom laa, cepat sikit. Tak sabar pulak aku."

" Kemain kau, dengar aku nak belanja laju gile. Nasib baik kau ni kawan, kalau tak say no no la."

Akhirnya, aku dan Hanna membeli sepasang sandal yang sama pattern cuma colour lain-lain. Tu pom jenuh wehh nak pilih sandal ape. Hanna ni laa, rambang mata tengok sandal kt situ, nasib je dia belanja kalau tak aku tinggal je. Hehhee. Gelakku jahat. Untung ade kawan macam ni. So korang kalau ade member macam ni, hargailah ye. One in thousand kot.

Sorry gaiss, this chap might be a lit boring as I had no idea and quite busy. So nah, ni je mampu. Hope korang tak jemu ye.

p/s: Tq gaiyss yang vote and read this book.♡♡♡

Our StoryWhere stories live. Discover now