Jujur

1.3K 29 5
                                    

"Hanna hadiah apa kau nk cari ni? Kita dh bape kali pusing tau kt DP (Dataran Pahlawan) ni. Aq dh penattt.. " Aimi Nadhirah sudah mengeluh melihat bestfriend nya itu masih tak tahu nak beli hadiah besday untuk kekasih hatinya.

"Alaa.. kejap la Ami, aq pun confused nk beli apa ni. " Hanna Syakila terus berjalan mencari hadiah yg sesuai untuk Faiq.

"Beli kasut jelah.. kat depan tu ada kedai Vans tk silap aq. " desakku agar Hanna cepat membuat keputusan sebab kaki aq dh lenguh benor dh ni.

"Kasut ea.. emmm, macam oke jgk. " fikir Hanna Syakilla lagi.

"Dah2 tk payah fikir, jom je kita masuk." ajakku lalu menarik tangan si Hanna masuk ke kedai tersebut.

Pilih punya pilih, berejam jgak la minah Hanna ni pilih kasutnya akhirnya jumpa jugak. Nasib baiklah dh jumpa kalau tk mau kena pegi masuk kedai lain pulak. Cerewet yg amat Hanna ni, pilih kasut je pun. Bila aq membebel kat dia boleh dia jawab, "Nak beli hadiah untuk kesayangan mestilah kena cerewet. ". Aq dh buat muka annoying dengan jawapan Hanna ni.

Usai membeli hadiah tersebut kami berjalan menuju restoran fast foods McDonalds memandangkan jam sudah memasuki pkol 9 setengah malam dan makanan fast food adalah pilihan yg terbaik sebab nak kejar masa balik hostel pulak. Aku dan Hanna bersetuju untuk makan disitu sahaja so that bila balik hostel nanti terus tido. Hehee...teruk nau perangai memasing kan.

"Ami kau nak makan apa, aq orderkan. Kau pergi cari meja dulu. " tanya Hanna sebaik sahaja memasuki restoran McD.

"Aq nk spicy chicken mcdeluxe, air iced lemon tea tau. " jawabku dengan mata memandang kearah board menu yg terpampang didalam restoran tersebut. Kemudian aq memilih tempat di sudut hujung restoran itu.

Aq melihat Hanna perlu beratur panjang untuk memesan makanan kerana agak ramai manusia yg berada dalam McD ni. Mujur sahaja ada tempat kosong untuk kami, kalau tak bawak balik bungkus je burger tu.

Tiga kawan serangkai iaitu Aifa Afifah, Zatil Aqmar dan Nur Asyikin juga sedang berjalan memasuki restoran McD itu. Mereka ni kawan dari sekolah menengah lagi smpai la ke universiti, mau tk melekatnya kemana2.

"Korang masuk dulu la, aq nk pegi toilet jap. Order macam biasa ea. " pesan Aifa Afifah lalu berlalu mencari toilet.

Kawannya lagi dua hanya menggangguk tanda oke. Kemudian Nur Asyikin pergi memesan makanan manakala Zatil Aqmar mencari tempat duduk yg peluangnya agak tipis nk jumpa. Sampai la mata dia ternampak Aimi Nadhirah dan beberapa kerusi kosong di sebelahnya. Lalu dia berjalan perlahan kearah Aimi Nadhirah dan cuba menegurnya.

"Hai Ami. " tegur Zatil Aqmar sudah berdiri dihadapan Aimi Nadhirah yg tidak perasan kehadirannya yg tiba2 itu.

"Eh Kak Zati, haiii..terkejut Ami ingat sape tadi tiba2 je tegur. " ucap Aimi Nadhirah lalu bersalam dengan captain cantik itu.

"Ami tu khusyuk sangat duk main phone. Ami ng sape ni? Akak nk duduk sini boleh, tkde tempat nk duduk dah. " Zatil Aqmar berharap agar Aimi Nadhirah tidak kisah sekiranya dia serta kawanya ingin duduk serta bersama si Aimi ni.

"Boleh2, duduk jelah kak Zati. Ami ng roomate je si Hanna tu. " pelawaku dan memandang kearah Hanna yg hampir sudah memesan makanan.

" Sure ke? Hanna, dia tk kisah ke? "

"Betul kak zati, duduk je. Hanna dy oke je, tk kisah pun. " ujarku bersungguh-sungguh.

"Orite tq tau. Tak sangka pulak ramai orng kt McD ni, nampak dari luar tadi tak ramai orang pun. Kalau tahu tadi pergi makan kt lain. "

"Hehehe.. biasala akak weekend kan. Ramai orng la jawab dia. Akak sorang je ke? Ke dating ng pakwe ni. " soalku mengusiknya.

"Apa pulak dating ng pakwe, akak ng kawan la. Kalau dating ng pakwe takde maknanya akak nk duduk sini."

Our StoryWhere stories live. Discover now