"Class, jgan lupa minggu depan kamu semua ade test. So make sure kamu study yg mne sye dh highlight topic yg keluar. Saya tk nk dlm class ni ade student yg fail and if you do denda menanti kamu semua. Faham? " ucap Sir Izzat lecture subject calculus kelasku mengingatkan kami semua tentang test minggu depan.
"Faham sir" jawabku dan rakan sekelas yg lain serentak.
"Okay then. Class dismissed. " selepas sir Izzat berkata demikian maka bertukarlah suasana yg senyap tadi menjadi suasana hiruk-pikuk seperti di pasar.
Masing-masing mengemas buku dan ingin cepat-cepat keluar dari lecture hall itu. Mana tidaknya, jam sudah menunjukkan pkul 12 tengah hari maka tidak hairanlah rata-rata pelajar berlari anak menuju ke cafe ingin mengisi perut yg sudah lama mendendangkan irama klasik agar diisi. Tidak ketinggalan juga ada pelajar yg tidak sabar ingin pulang ke bilik supaya dapat berehat dan tidur semestinya selepas berakhirnya kuliah.
Aku dan Aliya serta Ika turut serta ke cafe bagi mengisi perut yg kosong ini kerana daripada pagi kami semua tidak menjamah apa-apa makanan pun. Kelas pula dari pagi hinggalah ke tengah hari. Mana tak laparnya perut ni. Korang jangan ikut perangai tak elok ni ye. At least makan biskut pon dh okey. 😆
Sewaktu kami berjalan melalui dewan kecil yg juga merupakan lecture hall kami terserempak dengan Hanna dan classmatenya yang baru berjalan keluar dari dewan tersebut. Aku segera melambai kearah Hanna dan kawannya itu.
"Hanna, dh habis kls kan. Jom makan'' ajakku pantas.
"Aah dh hbis. Makan kt cafe ke? tanya Hanna sambil jari telunjukknya ke arah cafe yg suasananya seperti gula yg dikerumun oleh semut.
"Mak haihhh. Ramai sangat tu. Celah mane nk lalu pun tak tau'' Ika sudah bersuara dengan riak terkejut akan keadaan itu.
"So, mcm mane ni? Nak makan kt tempat lain ke? tanya Husna aka classmate Hanna.
"Kita makan kt kedai luar nak tak? " tanya Hanna pada kami semua.
"Aku oke je" jawabku.
"Aku on"
"Aku pon"
Jawab Ika dan Husna selang-seli. Jadi, tinggal Aliya punya keputusan je.
"Aku nk ikot tpi tkot tk sempat sebab aq ada interview JAKSIS jap lgi ni. "jelas Aliya seperti serba-salah dengan keputusannya itu.
"Iv kau pkol bape" tanyaku"
"Pukul 2"
"Tak sempat tu. Nak makan nak solat lagi. Ke kau nk kami tapaukan" ucap pula Hanna prihatin dengan keadaan Aliya.
"Aah tk sempat weh. Takpe kiteorng tapaukan ea. " Ika pula memberi kata putus.
"Takpe ke? soal Aliya meminta kepastian.
"Boleh je" jawab kami semua.
"Okey klau mcm tu mohler kite gerak, kang habis lauk kt kedai pulak. " ucap Hanna.
"Oke jom jom. " jawab kami lalu perlahan-laham bergerak ke kereta Hanna yg diparkir belakang dewan kecil.
Aliya pula berjalan pulang sendirian ke hostel memandangkan hanya tinggal beberapa jam sebelum ivnya bermula. Untuk pengetahuan kalian JAKSIS ni ialah jawatankuasa siswa siswi atau lebih spesifiknya mcm ajk hostel la lebih kurang. So, si Aliya ni berminat nk jadi JAKSIS tp kena pergi iv dulu la. Nak tengok layak ke tak.
Fighting Aliya..💪______________________________________
Di rumah Encik Bahar dan Puan Hazmah, mereka berdua sedang berbual di gazebo di luar rumah mereka sambil menikmati minuman petang. Mereka tengah asyik berborak mengenai anak sulung mereka iaitu Aimi Nadhirah. Yess its me guyss. Hehehehe. Aku merupakan anak sulung kepada pasangan tersebut dan mempunyai seorang adik lelaki yg baru berusia 12 tahun.
YOU ARE READING
Our Story
Teen FictionKisah antara junior dan senior dengan macam-macam ragam. More to imagination, experience and few funny things. Take a look gaiyss..♡♡