6

12 1 0
                                    

Aku dah kenalkan Lucas pada Seonghwa sunbae dengan Hongjong sunbae- eh oppa. Sebabkami dah kenal lama kan? Dorang sendiri yang kata macam tu. Dorang pun tahu aku ni siapa and dorang puji aku daoat kurus dengan cepat dan sangat kurus. Dorang kata yang dorang jealous dengan hasil aku dalat sekarang. Aku kata tak payah nak jealous sebab merana aku kena seksa dengan Lucas. Sedih hidup aku tahun lepas. Nasib baik jelah aku punya study tak terganggu.

"So memang Anne tak nak dorang tahu Anne siapa sebenarnya ke?" Soal Hongjong oppa pada aku. Kami sekarang ada kat satu ruang yang kosomg khas untuk student major businees. Kat lyar pun dah gelap maksudnya kami spend time lebih party jelah. Party sambut student baru. Hehehe.

"Tak naklah. Anne tak nak dorang pandang rendah kat Anne lagi. Lagipun Anne nak jauhkan diri dari dorang." Jawab aku.

"Kenapa pula? Dorang dulu pandang rendah kat Anne sebab Anne gemuk je. Sekarang Anne dah kurus bolehlah Anne bagitahu." Kata Hongjong.

Aku geleng kepala. Biarlah dorang tu tak tahu siapa aku ni. Aku tak suka. "Nanti dorang ingat Anne ni buat plastic surgery untuk impress Yunho. Tahu kan yang Yunho dengan Anne dulu rapat macam mana? Lagipun, dia mana pandang orang miskin macam Anne ni? Tengoklah group oppa, Ateez semuanya kaya." Hongjong oppa kembang hidung sebab bangga dengan harta sendiri tapi dia tak tunjuk depan aku. Still dia ingat aku tak nampak ke?

"Siap kata orang kaya tak suka orang yang tak ada duit? Selama ni Anne ingat oppa macam tu lah ya? Sampai hati." Eh dia terasa pula. Aku bagi faceplam. Kekdang otak dia ni minta penampar juga.

"Hi, borak apa tu? Rancak je, macam dah lama kenal." Tegur Yunho.

"Memang dah kenal lama dah pun. Kau je yang tak kenal dia siapa." Kata Hongjong oppa dengan nada yang perlahan tapi aku boleh dengar. Yunhk nampaknya dia tak dengar juga.

"Tak ada apa. Borak hal-hal collage je. Kan sunbaenim?" Aku kena panggil dia sunbaenim depan 1999 line Ateez. Kalau tak nanti dia tanya asal aku panggil Honjong 'oppa'.

"Ha'ah. Kau apahal kat sini? Tak pergi join dorang." Soal Hongjong pada Yunho.

"Aku penatlah hyung, hiper sangat Wooyoung dengan San tu. Hyung tengok si Yeosang oun dah pengsan dah tu." Jawab Yunho.

"Jongho mana?"

"Dah baliklah hyung. Dia sekolah esok, kema balik awallah." Kesian Jongho, kalau dia sebaya sekarang ni mesti dia dah boleh join collage sekali.

Hongjong oppa bersilang tangan pandang Yunho. Yunho pula dah buat muka cuak. Selalunya bila Hongjong oppa buat macam tu maksudnya dia ada soalan mauf pada Yunho. "Hmm... Hyung nak tanya sebab apa Yonghwa pindah. Kau tahu sebab dia?" Soal Hongjong.

Yunho dah tertelan air liud dia. Takut ke bro? Padan muka kau. "Er.... Kenapa hyung baru tahu dia pindah sekarang?" Soalan dibalas soalan.

"Aku saje tanya. Yelah, setahunkan aku tak jumpa korang sebab aku busy.  So aku lambat sikit update ni pasal korang. Boleh tak aku tahu sebab apa?" Bila Hongjong oppa beraku-kau maksudbya dia tebgah marah.

Yunho mengeluh kemudian duduk jaih sedikit dari Hongjonh. Mesti dia nak bagitahu sesuatu yang tqk baik, kebenaran. Aku kenal dorang semua ni sejak masuk high school lagi. Perangai dah masak dah. Tapi aki paling masak tu perangai Park siblings lah.

"Okay dengar sini hyung, dia hodoh, gemuk, miskin, parents pun tak ada. Kita semua ada. Aku pelik betul macam mana dia boleh hidup sebatang kara macam tu. Jual badan? Si gemuk tu jual badan? Lawak gila. Entah-entah kerja kat kedai makan cuci pinggan je. Orang yang tak ada standard macam dia tu tak layaklah nak ada dekat dengan kita." Panas je aku dengar semua yang dia kata. Dia memang sengaja nak tambah benci aku pada dia ke apa?

Aku nampak Hongjong oppa yang tengah kepal tangan dia. Nampak macam dia nak belasah je si Yunho tu tapi aku halang dia. Aku pegang tangan dia then geleng kepala.

" Yunho-shii." Aku panggil dia dengan nada dingin. Orang macam dia ni tak layak layan dengan baik. Dia ingat dia ada duit, dia boleh pandang semua orang yang miskin macam aku ni macam sampah? Macamlah duit tu dia punya. Mak bapak dia punya juga. "Semua orang manusia, kan? Atau Yunho shii bukan manusia? Jujur saya pun rasa yang saya pun tak layak kawan dengan awak yang lengkap semua. Nak tahu kenapa? Saya miskin, parents pun tak ada. Dulu zaman sekolah pun saya dapat duit dengan hantar surat khabar pagi-pagi. Yang saya ada just oppa saya dengan Yookwon oppa. Walaupun dorang tu nak tolong saya pun saya menolak sebab saya tahu ya g saya tak mamlu nak balas balik. Yunho shii ingat macam mana saya boleh ada duit boleh pergi belajar kat luar negara? Jual badan ke? Saya tak rasa saya cukup cantik untuk buat tu semua. Lagipun macam tak ada maruah je.Saya dapat belajar luar negara pun sebab Eden oppa dan Yookwon oppa yang bayar." Memang betul aku belajar luar negara tu oppa bersua yang bayar. Aku suka tolak semua yabg dorang nak bagi tapi dorang cadangkan aku untuk belajar luar negara. Mulanya aku tak nak tapi dorang kata biar sekali ni je dorang tolong aku so aku setuju. Cadang banyak negara yang pergi tapisekua rasa macn jauh sangat. Last-last aku pilih pergi Macau. Lagipun Macau tu dah jadi tempat impian aku sejak aku kecil lagi. Eomma dengan appa mula jumpa dan bercinta kat sana. Sumpah aku cakap yang kat Macau tu macam negara cinta yang kedua lepas Paris.

"A-anne shii..." Gagapnya.

"Anne shi, pergilah borang dengan boyfried dan Seongjoo kat sana tu. Dia pandang je awak dari tadi." Ujar Hongjong oppa lepas tu aku pun bangun.

Hongjong POV

Aku memang caring sangat dengan Yonghwa sejak dia hilang parents dia. Aku sebenarnya orang pertama semua fasal keluarga dia walaupun aku kenal dia tak lebih dari sepuluh tahun. Siapa abang dia, cousin dia. Even Seongjoo dengan Seonghwa yabg dah lana kenal dia sejak tadika pun tak tahu.

Aku dapat tahu siapa abang dia dengan cousin dia sebab masa tu nak jalan-jalan area rumha dia, then aku nampak dia peluk seorang lelaki ni. Eden hyung, rupa-rupanya Eden yang famous tu abang dia. Mula aku ingat boyfriend dia tapi bila Eden panggil dia adik barulah aku sedar yang dorang tu adik beradik. Aku selalulah nampak dia buat semua kerja yang dia cakap tu.

"Kenapa dia pula yang sensetif ni?" Aku pandang Yunhk. Memanglah kau kutuk dia depan dia. Lalau aku boleh bagitahu kau sekarang ni mesti best.

"Dah dah minum, dengar ayat kau tu je dah buat aku nak belasah kau hidup-hidup. Baik kau minum banyak-bayak lepas tu pengsan. Aku nak tengok siapa larat nak angkat kau."

"Hello ni Jung Yunho eh, hyung tengok ramai je yang nak kawan dengan aku." Memanglah, dorang nak duit kau.

Author POV
Yeosang, San, Wooyoung, Mingi dan Seonghwa duduk di bawah labtai sambil melihat para pelajar baru yang sibuk bersuka ria sambil menari. Seonghwa mengeluh bila nampak si adik yang perangai yang gila-gila tersebut. Entah dari mana dapat pun dia pun tak tahu. (Dapat dari abang dia lah)

Yeosang pula memandang Seongjoo, satu senyuman terukir melihat gadis itu tersenyun riang. Mingi perasan akan senyuman Yeosang. "Kau still lagi kat boleh move on ke?" Soal Mingi pada Yeosang. Sejak Yeosang dan Seongjoo putus, Yeosang menjadi playboy. Dia akan keluar dengan semua perempuan tapi bukan untuk lupakan Seongjoo tapi nak sakitkan hati Seongjoo. Yang lain juga turut menjadi playboy do sekolah. Seonghwa tahu yang adiknya itu bercinta dengan kawannya tapi dia tabu mahu ikut campur. Asalkan Yeosang tidak melakukan hak yang elok pada adik dia sudah cukup.

"Kau rasa?" Soalnya kembali pada Mingi. Mingi menjeling kemudian padang ke arah Seingjoo tapi matanya bukan fokus pada gadis itu tapi sebelahnya, Anne. Dia rasa macam dia kenal Anne ni kat mana-mana temoat tapi tak tahu dekat mana.

"Kau pandang Anne eh? Tapi apa nama betul dia?" Soal Wooyoung pada Mingi. Mingi hany angkay bahu dia.

Seonghwa tergelak kecil kemudian minum setuguk air soju. Semua memandang hyungnya yabg tiba-tiba gelak. "Apa yang kelakar hyung? " Soal San.

Seonghwa geleng. "Fasal Anne, korang betul tak kenal dia?" Mereka berempat geleng. "Aku kenal dia, dah lama gila. Korang cari jawapan sendiri."

Mingi memandang pelik pada sahabatnya itu kemudian kembali padang Anne. Dia tersenyum melihat senyuman manis dari gadis tersebut. Mingi perasan senyumannya kemudian dia berhenti senyum. Anne memang cantik tapi Anne bukan ideal type dia, tapi dia boleh tersenyum tengok gadis itu. Dia sendiri hairan. Ciri perempuan yang Mingi suka lebih kepada orang sexy, suka pakai make up tebal macam sapu krim pada kek, lebih kepada rupanya perempuan yang suka melepak.

Not Hating Nor Love - (Not Jung Yunho TVXQ but Jung Yunho Ateez)Where stories live. Discover now