Kebelakangan ni aku banyak juga keluar dengan Mingi, Honjong oppa dengan Seonghwa oppa. Seongjoo pum ada juga. Choi Jongho pun tak dilupakan. Bila berborak atau kelaur dengan mereka aku rasa selesa sangat. Dorang tak layan aku macam baru kenal aku walaupun aku punya rupa dah berubah lepas kurus ni. Aku masoh lagi kuat makan tapi aku take control. Kalau tak gemuk balik aku ni. Dah penat-panat kurus tetiba gemuk balik. Baik aku tak payah diet dari awal. Betul tak? Ouh... Teringat Lucas. Macam mana aku lupa fasal dia ni? Lucas pula macam biasa busy dating. Tapi dia banyak spend time dengan aku juga.
Bukan dorang je. Antara yabg lain macam Yunho, San, Yeosang dengan Wooyoung pun aku rapat juga. Rasa macam dulu-dulu zaman sekolah tinggi. Tapu vibe dia lain sangat. Bila aku lepak dengan dorang sekarang ni kena jaga cara aku cakap, cara alu bertinkah laku. Semua yang Lee Yonghwa reti aku kena elak. Kami besar bersama, padinya kenak sesama sendiri. Dengar macam aku jadi orang lain, kan? Tapi memang aku orabg lain sekarang nu. Orang lain depan mereka, hanya demi lindungi diri aku sendiri. Kalau tak disebabkan oppa yang kena uruskan cafe seorang diri kat sini, aku tak akan balik sehingga aku mula lupakan semuanya. Kalau tak disebabkan oppa satu-satunya keluarga aku, aku tak akan balik sini. Aku balik sebab aku sedar walaupun Yunho dan kawan-kawannya lain benci aku tapi ramai lagi yang masih suka pada aku.
"Hi!" Terjah seseorang depan aku, nasib baik aku tak terkejut kalau tak aku dah terjerit dah. Sekarang ni depan aku seorang lelaki yang mengaku bahawa dia benci aku kerana rupa aku. Lelaki yang buat aku berubah bentuj badan aku san segalanya. Bahkan nama asli aku tak boleh digunakan dnegan bebas hanya sebab dia, Jung Yunho.
Aku senyum kemudian tekan beberapa menu di skrin untuk pesan minuman yang dia selalu minum disini sejak dia tahu aku kerja sebagai partimer cafe aku sendiri. "Nah." Dia hulurkan duit lalu aku memasukkan duit dalam mesin. Selepa tu aku minta dia duduk di kerusi paling dekat supaya aku senang nak jumpa dia. Aku pergi daour lalu membancuh air yang dimintanya. Kemudian aku beri kek yabg aku buat pagi tadi. Aku nak tahu kalau dia sedar atau tak sedar yang rasa kek ni sama dengan Yonghwa buat.
"Espresso double shot dan juga kek stawberi khas untuk anda kerana ni tak ada dalam menu cafe." Ujar aku lalu menghidangkan sepotong kek di depannya.
Yunho ucap terima kasih lalu mencapai sudu untuk merasa kek tersebut. Senyumannya hilang seketika membuatkan aku sedikit cuak tetapi dia kembali senyum selepas menangkag kepalanya. "Sedaplah, lembut pula tu. Saya rasa awak ni lebih baik jadi baker terkenal kat Korea ni daripada jadi pengurus perniagaan ni." Ujarnya. "Kalau awak nak, saya boleh tolong. Saya ramai kenalan tau." Katanya bangga dengan kekayaannya- bukan. Kekayaan ibubapanya. Apa je yang dia ada? Bangunan? Kedai? Okay ada. Semua dia ada. Tapi bermula dengan penggunaan duit ibu bapa dia juga.
Aku hanya menggeleng kepala sambil gelak palsu. Dasar anak orang kaya. "Tak perlulah. Saya lagi suka uruskan cafe ni. Hanya ni sahaja peninggalan ibu bapa kami." Jawab aku dnegan jujur.
Yunho mengeluh, lalu dia teguk sedikit air yang aku buat. "Nasib baiklah mak cik dan pak cik tinggalkan wasiat yang banyak untuk awak dengan abang awak." Ujarnya.
Aku diam semetika kemudian mula berkata semula. "Awak datang ni memang sengaja nak lepak je ke? " Soal aku. Selalu juga dia datang sini. Dari pagi sampai petang. Aku pula tak ada masa sangat nak teman dia. Sampai je masa nak tutup kedai tu terus dia balik.
Yunho geleng kepalanya. "Hari ni saya nak jumpa kawan lama. Awak boleh buatkan dia hot chocolate tak?" Aku geleng. Siapa agaknya kawan lama dia? Aku kenal ke?
"Darling~!" Aku dengan Yunho pandang ke arah suara yang berada di pintu. Itu..... Lee Ahin..... Ex bully aku, crush dia.
"Ahin! Kau baru sampai? Lama aku tunggu tahu tak? Nasib baiklah aku selalu lepak sini." Ujar Yunho dengan senyuman lebar. Nampaknya Yunho masoh ada hati dengan dia. Kenapa kau nak tunjuk dia depan Anne? Apa motif kau? Jung Yunho, kalau aku Yonghwa sekarang, kau dengan dia akan buli aku lagi ke? Kalau aku Anne.....apa kau dengan dia nak buat?
YOU ARE READING
Not Hating Nor Love - (Not Jung Yunho TVXQ but Jung Yunho Ateez)
Fantasy"Kau jangan ingat aku dekat dengan kau sebab aku suka kau lah! Berangan je kerja kau. Aku dekat dengan kau tu sebab aku nak mainkan hati kau je. Kau ingat sini eh, perempuan yang gemuk macam kau ni tak layaklah nak bercinta dengan aku. Tak ada seler...