7

8 1 0
                                    

Hari ni hari pertama kami pelajar baru jurusan perniagan. Aku masuk ke dalam dewan kuliah yang besar. Aku duduk di tempat paling tengah sekali, tak semua pelajar jurusan perniagaan sama waktu kelas. Sekarang ni sepatutnya Lucas ada tapi mana entah dia pergi. Aku aku letak beg aku kat belah kiri aku untuk tandakan tempat duduk Lucas.

Tak lama lepas tu pelajar lain masuk termasuk Lucas. Aku nampak dia bawa kawan baru dia yang aku kenal semalam, Mark Lee namanya. Dari Canada kalau tak silap aku. Lepas tu geng Ateez semua ada sekali. Kalau ada Jongho lengkaplah dorang tapi malangnya Jongho tu masih lagi high school lagi. Tahun depan baru dia masuk.

"Hi!" Yunho tegur kami berdua. Lucas pula melambai macam dorang ni kawan. Lucas sebenarnya tak suka dorang ni sebab aku bagitahu doranglah yang buat aku sedih tahun lepas. Tapi bukan penyebab dorang aku nak kurus. Aku nak kurus sebab diri aku sendiri. Untuk keyakinan dirilah katakan. Lagipun aku dah bosan bila orang pandang rendah kat aku. So Lucas ni boleh dikatakan dia berlakon je depan dorang ni, tak nak dorang suspect something.

Yunho nak duduk sebelah aku tapi Mingi tolak dia ketepi lepas tu dia pula yabg duduk sebelah aku. "Boleh aku maki kau tak Mingi?" Dia pandang tahjam pada lelaki yang bersuara dalam tu. Kadang-kadanga ku tergoda pula dengan suara dia. Eh? Sedar Lee Yonghwa!

"Korang berdua ni betul-betul couple ke?" Soal San pada aku dan Lucas. Lucas baru je nak angguk tapi aku halang dia.

"Tak, dia kawan saya je. Kan Lucas? Dia saje berlakon jadi boyfriend saya untuk jauhkan kan semua lelaki gaeal dalam kampus ni. Oppa saya yang amanahkan." Lucas kemudian angguk.

"Yeke? Takkan Lucas tak ada simpan perasaan pada awak?" Soal Wooyoung pula. Banyak soal betul.

"Tak adalah, saya jaga dia macam adik saya. Saya ada girlfriend, nama dia Yuqi. Girlfriend saya pun tahu dia tinggal dengan saya then pindah sini." Lucas ada girlfriend, Yuqi nama dia. Bestnya dia ni, dia ni memang percaya sangat dengan Lucas ni. So dia tak kesahlah kalau aku perlulan Lucas bila-bila. Lucas ikut aku pergi Korea bukan sebab aku tapi dia ikut sebab dia dapat tawaran belajar kat Korea. Lagipun Yuqi ada kat sini, dia jurusan kedoktoran. Pandai kan dia?

"Dia tak jealous ke kau rapat dengan peremluan lain?" Ish Yeosang pula tanya. Ada aku sepuk sekor-sekor kanh. Yuqi nak jealous? Aku dengan dia dah kawan macam kenal sepuluh tahun. Perangai gila dia tu sama je dengan perangai gila aku.

Seongjoo ni mana? "Seongjoo kata dia pergi toilet dulu. Anne cari dia eh?" Aku pandang Seonghwa oppa. Macam boleh baca fikiran aku je. Aku angguk. Pergi toilet lama betul. Membajalah tu, dahlah kelas dah nak mula.

------------------

Okay.... Kenapa aku sorang-sorang sekarang ni? Mana pula phone aku ni? Aduh! Padan muka kau Yonghwa! Pergi lagi mana-mana sorang. Kan dah sesat ni!

"Anne lah tu!"

"Ha'ahlah, jom kita pergi kat dia. Boleh tabya fasal U-Kwon oppa." Aduh... Itu jelah tujuan dorang ikut aku. Tak ada tujuan lain.

"Hi Anne!" Sapa seorang gadis dari sekumpulan perempuan.

"Hi." Aku bagi dorang senyuman palsu.

"Anne? Lucas mana?"

"Kenapa kau tanya fasal Lucas? Kau tak nampak ke semalam dia debgan perempuan lain?" Bisik salah seorang dari mereka tapi cukup kuat untuk aku dengar.

Lepas ti dia pegang tangan aku. "Anne, I rasa you dengan Lucas tak eloklah bersama."

Aku lepaskan tangan dia lepas tu berpeluk tubuh. Dorang nak cakap Lucas curang ke? Aku nak gelak tapi tak boleh. "Aku rasa korang salah faham ni. Lucas dengan aku tu just roommate jelah, ni mesti sebab cousin aku bagitahu yang dia boyfriend aku kan? Stop it okay, Lucas dah ada girlfriend." Aku kata tanpa pandang muka dorang.

Not Hating Nor Love - (Not Jung Yunho TVXQ but Jung Yunho Ateez)Where stories live. Discover now