Part 7

94 3 2
                                    

Tukktukktukktukktukk........bunyi ketukan pintu bilik yang bertalu talu ketika ini menyedarkan azalea yang tengah sedap lena...." Hadith Amriel macam biasalah..dia takkan sedar punya..."letaklah alarm pun sebelah dia, dia mesti tutup semula .....aku terus mencapai phone disebelah dan aku lihat dah pukul 615am..aku terus melangkah menuju kearah pintu..aku menguak pintu..

Haaa kau tak reti nak bangun ke? Hari ni kau lupa ke ada kenduri? Soal nenda kusya dengan kasar..."

Sorry nenda...saya tahu ada majlis hari ni...lepas solat subuh saya terus turun...balasku yang masih lagi mamai.."

Kau jangan berlagak macam boss dalam rumah aku nih! Kau sedar sikit diri kau tu! Kejap lagi kau terus turun prepare apa yang patut !!

Baiklah nenda..ujarku kepada nenda kusya sebelum dia melangkah pergi.....

......................

Aku yang baru sahaja selesai solat sempat jugak call mak tadi..aku sengaja menanyakan sama ada mak akan datang jugak tak pada majlis hari ni..." tapi aku seakan dapat agak jawapan yang mak nak bagi tadi..." aku terus melangkah turun kebawah.....

Nenda, ada apa yang boleh saya tolong? Soalku kepada nenda kusya yang sedang menggoreng bihun itu..mesti dia nak masak untuk tuan amriel dulu...

Kau pergi vacuum dekat bahagian luar tu...pastikan bersih semuanya..nanti pihak catering Nak letak meja..." 

Ohh baiklah nenda..aku terus ke bilik store dan aku capai cordless vacuum itu sebelum melangkah keluar.."

...................................

Mana betina tu pergi nenda? Soal hadith amriel yang sudah siap mandi dan berada di atas wheel chairnya saat ini.....

Ehh riel sini ...nenda dah masak untuk riel tadi..." betina tu ada dekat luar..nenda suruh dia kemas sikit.." nenda kusya terus meletakkan pinggan yang berisi bihun itu didepan cucunya saat ini.."

Ohh baguslah kalau macam tu nenda....suruh je dia buat semua kerja.." balas aku kepada nenda saat ini..." Jangan bagi muka dekat dia sangat..

Alhamdulillah siap jugak aku kemas dekat semua bahagian di depan ni..pihak catering pun dah selesai menyusun dan meletakkan meja serta kerusi.." Perut pun dah berbunyi ketika ini..aku melangkah kearah dapur....dari lepas subuh sehingga sekarang dah nak dekat pukul 10..memang lapar lah jawabnya.." 

Nenda...bihun ni sedap...terima kasih nenda sebab bagi kasih sayang yang cukup buat riel...." Riel sayang sangat dekat nenda.. Ujar hadith amriel kepada nenda nya.."

Riel tahu kan yang nenda memang terlalu sayangkan riel..nenda akan cuba buat yang terbaik untuk riel..cuma nenda nak mintak maaf tentang satu perkara je..nenda terpaksa pilih orang yang kita sama sama benci untuk jagakan riel..riel kena kuat semangat tau..

Sehabis sahaja nenda berkata kata..terpacul wajah azalea di hadapan pintu....Hadith amriel yang terpandang wajah azalea terus mengalihkan mukanya kearah lain..sesungguhnya dia tak boleh lihat wajah azalea.."

Haa kau dia siap ke kemas semuanya? Kau dah betulkan skirting dekat bahagian meja makan semua? Soal nenda kepada azalea..

Semua dah siap nenda..tinggal nak tunggu makanan sahaja daripada pihak catering.." ujarku sambil melangkah masuk ke dalam...aku perasan tuan am terus memalingkan wajahnya sebaik sahaja nampak aku masuk....perbualannya juga terhenti bersama dengan nenda.."

Aku terus cepat cepat mengambil roti serta biskut didalam drawer..aku tak nak tuan am rasa tak selesa dengan kehadiran aku dekat sini.....

Woii kau ambil biskut siapa tu? Soal nenda kepada azalea..

BUKAN PILIHANWhere stories live. Discover now