Part 10

79 2 3
                                    

Ishh kau tak payah pegang aku lah! Tepi sikit!! Tengking Hadith Amriel kepada Azalea yang sedang memaut tangannya yang Sedang bertongkat itu..Semua orang di luar bangunan hospital itu memandang kearah mereka berdua...Azalea hanya menundukkan sahaja mukanya..." Malu saat di tengking oleh hadith amriel! 

Ermmm saya mintak maaf..saya takut tuan jatuh.." Aku terus menjarakkan diri aku sedikit dari tuan amriel.." 

Aku lebih rela jatuh dari kau pegang Or sentuh aku! Mana pakcik Sani ni! Rungut Amriel ketika ini,  dia terus menyeluk poket seluarnya dan mengeluarkan telefon bimbitnya saat ini.."Baru sahaja dia ingin menekan nama Pakcik Sani, Keretanya sudah parkir dihadapan mereka...

Maaf maaf Riel...Pakcik Sani stuck dekat luar tadi..ramai sangat..." Jelas Pakcik Sani lalu dipimpinnya hadith amriel masuk kedalam kereta.."

Belum sempat azalea ingin melangkah masuk dan duduk disebelah..

Kau duduk depan!! Terus keluar arahan daripada mulut Hadith Amriel..

Aku terus melangkah masuk dan duduk di hadapan....

Macam mana harini riel? Soal Pakcik Sani kepada hadith amriel..

Okaylah sikit pakcik... Tapi riel takde mood lah kalau betina ni yang teman riel! Tegas sekali suara hadith amriel saat ini.."

Alhamdulillah lah kalau macam tu..pakcik tengok riel memang ada perubahan....

Ye ni semua sebab nenda..dia yang tak putus asa suruh riel pergi physio setiap minggu...kalau terperap je tengok sampah kat rumah tu memang riel takkan baik lah pakcik!

Pakcik Sani hanya berdiam diri saja apabila amriel berkata begitu.." Erm, lea tak balik ke jumpa mak? Soal pakcik Sani...soal pakcik Sani apabila melihat azalea yang hanya senyap saja dari tadi...

Si sial ni mana ada MAK! Pakcik Sani tanya soalan apa kat dia ni? Jerit amriel dari belakang...

Hmm saya memang teringin nak balik jumpa Mak pakcik, nanti kalau Tuan Amriel dah boleh berjalan..barulah saya nak balik jumpa mak.." saya pun yakin nanti tuan amriel dah sihat macam dulu, dia pun dah boleh buat pilihan untuk diri dia sendiri...ujar aku kepada pakcik Sani...

Pakcik Sani hanya diam sahaja..tak berani dia nak masuk campur tentang hal majikannya ini.."

Kau ingat senang senang ke nenda nak lepaskan kau? Nenda akan ikat kau kat rumah tu sampai kau mampus! So, kau jangan nak berangan lah ya....." Even aku ceraikan kau nanti pun, nenda mesti akan suruh kau stay dekat rumah tu....hahahahahhaahhahahahahaha"..

Nenda mana boleh buat macam tu..saya pun ada kehidupan saya sendiri..." 

Haihhh kau ni kenapa??? Tengking Hadith Amriel yang sememangnya geram dengan azalea...."

Sabar riel...sabar..ujar pakcik Sani yang baru sahaja masuk parkir kereta saat ini..."

Hadith Amriel yang sudah pun menolak pintu velfire itu terus mencampak tongkatnya keluar..."Dia terus merentap kuat tudung yang dipakai oleh azalea....

Terkedu aku saat tudung yang dipakai aku kini direntap kuat oleh Hadith Amriel...

Betina ni memang kurang ajar tau pakcik! Oii kau kena sedar diri kau tu! Family kau dah buang kau dari family ! Nenda aku dah kutip kau pun dah cukup baik tau!!

Apa yang bising bising ni riel? Soal nenda lalu nenda kusya cepat cepat menuju kearah cucunya itu..

Kenapa dengan cucu aku ni Sani? Soal nenda kusya kepada pakcik Sani..sempat nenda menjeling tajam kearah azalea....

Ermm saya tak pasti nenda .....terus pakcik Sani menundukkan matanya..

Riel kenapa ni sayang? Soal nenda kepada aku saat ini...

BUKAN PILIHANWhere stories live. Discover now