Part 26

45 1 1
                                    

Macam mana keadaan azalea tadi mal? Soal datin haleejah kepada anaknya itu....

Ohh alhamdulillah okay je mak..cuma memang kuku dia dah lebam lah sebab terkepit kuat tu..doktor dah cuci bahagian darah beku tu tadi..dalam 4hari tercabutlah kuku tu..

Alhamdulillah kalau macam tu...." Mal Ada Tanya azalea tak pasal yang mak suruh kamu tanya tu? Soal datin haleejah kepada anaknya.."

Hmmm Mal ada tanya tapi dia macam malu and tak minat je mak..." takpelah Mal pun Lanna paksa ..lagipun dia tu muda mak..kalau betul dia nak dekat Mal..Bila bila je Mal okay.. Mal taknak Mal kecewa sebab letak harapan yang tinggi.."

Kalau macam tu kata mal..mak pun okay je..Mak ikut yang terbaik untuk Mal dengan sufi.." InshaAllah anak mak ni akan dikurniakan isteri yang solehah dan baik macam azalea tu nanti..

InshaAllah Aamiin2, Mal masuk dulu mak..ujar akmal sambil berlalu pergi ke arah biliknya.."


.......................................      

Ingatkan Lepas kejadian tu aku dah tak jumpa dengan tuan amriel..siapa sangka akhirnya aku jadi isteri dia! Tapi lagaknya macam tiada apa pernah berlaku sahaja......Aku sudah lama lupakan kejadian itu tapi sejak kejadian tadi yang dia sengaja tutup pintu sampai terkepit jari aku..buat aku teringat kejadian waktu aku kecik...Dia tolak aku masuk dalam stor dan memijak tangan aku dengan kaki dia sebab aku tersentuh tangan dia ketika menghidang lauk.....kebencian dia mendalam terhadap aku semenjak kecil lagi..."apa salah aku? Dari kecik tak pernah melawan...aku turut je semua permintaan orang lain...

................

Sayang Min jugak..good night sweetheart..... Rest okay..ujar aku kepada jasmine..yup riel pun nak lelap dah ni...see u tomorrow okay..ujarku sambil meletak telefon... Perasaan tak puas hati aku masih ada terhadap betina celaka tu!.. Kalaulah dekat condo sekarang ni memang kau dah mampus aku kerjakan.....Aku mencari botol wine di almari tapi tak jumpa pulak...haihhh mesti betina sial ni dah ubah tempat!Aku terus menghempas kuat pintu almari tadi....

Tuk tuk tuk tuk tuk...woiii kau buka sekarang pintu!!

...tak tahu penat ke tuan amriel ni...desis hatiku yang baru sahaja nak tidur saat ini..aku terus bangun dan menyarung tudung saat ini.. 

Bukkk...ya Allah...aku menggosok punggung aku saat ini... Tak semena mena datang dan tolak aku sampai jatuh macam ni..."

Aku kena cakap berapa kali dengan kau?? Barang aku jangan kau sesekalipun sentuh!Aku tak suka kau tau tak? Kau letak mana semua wine aku dalam lemari tu? Tengking hadith amriel sambil menunjal kuat dahi azalea saat ini.."

Saya tak sentuh pun barang tuan amriel tu...Dalam almari mana pun saya tak tahu..

Aku yang baran saat mendengar kata kata yang keluar dari mulut betina ini terus aku menampar kuat mukanya...

Kalau kau tak usik! Siapa lagi?? Tengking aku saat ini kepada betina sial ni..aku terus menyepak kuat betina sial ni...kau jangan ingat nenda dah baik dengan kau, so kau boleh buat sesuka hati kau kat sini.....aku nak semua benda tu ada kejap lagi!

Air mata aku mengalir juga akhirnya...sakit sangat apa yang aku rasa saat ini.. Tak cukup ke dengan jari aku yang hampir putus dia buat?"

Riel cari bottle wine tu ke? Soal nenda kusya lalu diangkatnya azalea untuk bangun saat ini...kenapa riel buat macam ni dekat Lea? Soal nenda kusya dengan sebak..

Nenda dah pesan jangan sakiti azalea kalau riel nak dia tinggal dengan kita...ni semua salah nenda...maafkan nenda ya Lea..nenda terus mengusap belakang azalea saat ini......"

Riel memang tak faham langsung tau sebenarnya nenda ni dah kenapa? Back up betina ni? Riel rasa nenda dah kena apa apa lah dengan Betina sial ni! Rasanya nenda lagi tahu betina yang paling riel tak suka adalah dia ni! Terus ditunjalnya kepala azalea saat ini..so tak akan masa yang riel akan berubah untuk buat baik dengan dia ! Nenda buat salah besar sebab suruh betina sial ni ganti tempat naili......hadith amriel terus melangkah keluar dari bilik itu..

Aku menahan sakit ketika ini.....kenapa manusia kena terhadapku ya Allah...? Rintih hati azalea saat ini.." 

Nenda..Lea tak usik langsung barang-barang dalam bilik tuan amriel.. Lea cuma tolong cuci toilet and kemas katil sahaja...

Maafkan nenda..salah nenda Lea...nenda yang dah buang wine dia tu...nenda terus memeluk azalea.."





BUKAN PILIHANWhere stories live. Discover now