Part 3

54 1 0
                                    

Takkan dia minum semua ni? Ya Allah, lindungilah aku sepanjang duduk dengan dia..." Aku terus menyarung pyjama satin bersama tudung souk sahaja saat ini.."  Aku cepat cepat berjalan menuju kearah luggage untuk qada solat maghrib tadi..." Ya Allah pening aku saat masuk dalam bilik ini..bau rokok terlalu kuat saat ini..." Aku lihat tuan amriel duduk di atas wheel chairnya saat ini sambil merokok..." Aku terus sarung telekung saat ini...bau ni buat aku tak selesa..."

..............................

Hmmm betina sial macam kau ni pun ingat tuhan?Hahaahahaahahah...ujar aku kepada betina sial ni sengaja aku ingin menyakitkan hati dia.." 

Tuan amriel nak keluar ke? Saya boleh tolak tuan keluar...saya nak masak ni..."ujar aku kepadanya..Malas aku nak layan apa yang dia katakan tadi...

Kau boleh berambus! Aku kalau nak keluar, aku boleh je keluar sendiri...balas hadith amriel saat ini..

......................

Haa baru tahu nak turun? Kau dah nak jadi mem besar ke dekat dalam rumah aku ni? Soal nenda dengan sinisnya saat melihat Azalea yang baru sahaja turun....

Maafkan lea nenda..." Nenda nak makan apa malam ni? Lea masak...

.." Kau masak sup ayam je malam ni dengan sambal kicap! Lepas masak aku nak kau pergi lipat semua kain yang ada dalam bilik laundry tu...Pastikan ukuran dia sama dengan baju baju aku yang dah lipat!! Malam ni kau tak boleh makan! Aku tak benarkan kau makan! Kau faham tak?? Ni semua denda untuk kau sebab buat cucu aku marah tadi!

Baik lea faham...balasku perlahan..." air mata aku kesat perlahan saat ini.......

Jangan bahasakan diri kau lea..aku tak suka ! Ujar nenda kusya saat ini..sama seperti cucunya..entah apa yang tak kena dengan nama lea..yelah orang kalau dah benci dengar nama pun dah tak suka..." 

Aku terus pergi kearah chiller dan aku keluarkan ayam ...Ayam yang sudah siap dicuci bersih itu aku basuh sekali lagi dan toskan.." 

.......................

Riel macam mana okay ke? Betina tu ada melawan riel ke? Soal nenda kepada cucunya yang sedang baring saat ini...

Berani ke dia nak lawan riel? Riel pijak muka dia baru dia tahu nanti..."  Nenda ni patutnya pilihlah perempuan yang cantik sikit untuk jaga riel! Barulah riel ada semangat nak cepat sihat..Ni pilih betina yang memang riel benci! Dah lah muka dia tu memang bukan taste riel langsung..Kenapa nenda tak pujuk naili untuk kahwin dengan riel? Riel ni tak layak ke untuk dia?

Riel nenda nak cakap sikit ni, bilik riel ni sebenarnya dah bercampur bau dah tau..boleh tak kalau riel nak smoke riel pergi kat balcony instead duduk dalam ni? Nenda risau betina tu mati pulak nanti...Lupa nenda nak cakap dia tu ada asthma....." riel umur riel tu dah 36tahun tau..si nai tu baru 21 tahun, memang dia taknak lah kahwin lagi..dia muda lagi ..dia mesti nak enjoy..tu yang nenda terpaksa gunakan si bodoh tu! 

Aku yang ingin panggil mereka berdua makan, sempat mencuri dengar perbualan mereka... Tuan amriel terlalu sukakan naili.." kesian dekat dia...tak pasal pasal kena kahwin dengan aku pulak..." Aku mengetuk perlahan pintu bilik saat ini...

Haa dah siap ke kau masak? Soal nenda kusya kepada azalea saat ini..Hadith Amriel yang melihat Medinah Azalea melangkah masuk ke dalam bilik terus memalingkan mukanya kearah lain.." 

Ermmm dah siap, nenda dengan tuan amriel dah boleh makan...Ujarku kepada mereka berdua..."

 Kau tolak riel pergi dekat lift...ujar nenda kepadaku saat ini..

Nenda tolak riel! Ujar hadith amriel dengan tegas saat ini...

Hmm riel ni..nenda ambil betina ni supaya dapat tolong nenda..susahlah kalau macam ni...ujar nenda kusya kepada cucunya yang tidak mahu ditolak oleh azalea saat ini..Hmmm kau ni asal lah muka hodoh sangat ? Cucu aku nak pandang pun tak selera! Ujar nenda kusya sambil menuju kearah lift.."

BUKAN PILIHANWhere stories live. Discover now