Woii!!! Siapa suruh tidur? Kau lupa ke nenda suruh urut kaki aku?? Ujar amriel kepada azalea.....
Tadi bukan tuan amriel cakap tak payah urut ke? Soalku kepadanya dengan lembut...
Masa bila aku cakap tak payah? Kau ni bukan je tak cantik tapi pekak juga rupanya..." Ujar amriel kepada azalea.."
Aku terus bangun dan melangkah kearahnya...Aku duduk dibirai katil ketika ini...
Woii, Nai tu dah ada boyfriend ke? Soal tuan amriel dengan tegas...
Ermm saya tak pasti tuan...balasku ketika ini.."
Kau ni memang bodoh lah! Semua kau tak tahu! Memang patutlah takde orang nak dekat kau nih! Tambah amriel lagi.....Lembutlah sikit tangan kau tu! Sakitlah! Terus di tendangnya tangan azalea yang sedang mengurut dan mengusap lembut kakinya itu...
Sorry tuan amriel..saya rasa dah perlahan dah saya urut ni...." ujarku kepada tuan amriel..
Kenapa kau wujud haa dalam family puan karina? Kau ni memang tak layak langsung tau nak ada dalam family tu..." Dari kecil bawak sial je kau ni! Amriel teringat sewaktu azalea masih kecil pun dia memang dah bencikan azalea..Waktu tu umurnya sudah 22tahun...Azalea ketika itu baru berusia 11tahun...." Dia memang tak suka langsung melihat wajah azalea..." Sewaktu azalea jatuh tergelincir akibat lantai yang licin dia hanya membiarkan sahaja azalea..."
Saya pun tak mintak untuk wujud dalam family puan karina....Kalau boleh diberi pilihan sebelum lahir kat dunia ni cukuplah saya mintak lahir dalam keluarga yang menyayangi saya..." desis hatiku saat ini.."
Kau bisu ke bodoh? Soal amriel
Saya tak tahu nak jawab apa..."
Hmmm kenapalah kau ni tak cantik macam nai kan? Kalau kau cantik macam nai mesti aku dah suka kau! Tapi kau ni dari kecik pun dah menyakitkan mata aku...." Tengok tengok dah besar ni aku nak kena hadap muka kau pulak!!
Saya dah pernah tanya puan karina kenapa pilih saya untuk jaga cucu nenda kusya? Saya tahu saya tak layak...saya pun tak nak...saya pun mengharapkan nai untuk terima tuan am..saya tahu nenda mahupun tuan am memang benci saya sejak dari kecil.." saya tahu tuan am memang tak suka tengok muka saya, sebab tu lah saya nak tuan am cepat sihat macam dulu semula....."
Aku pun sebenarnya memang marah sangat dengan nenda..sebab dia pilih kau! Padahal banyak je lagi perempuan dekat luar sana!! Nak cakap takde duit nak bayar nurse dan sebagainya, tak logik pulak.." Kau cakap hari tu kau pun tak nak jaga orang cacat macam aku kan? Tak boleh urus diri lah apa lagi kau cakap hari tu..aku tak berapa nak ingat!!Bukan main berani kau cakap macam tu kan? Ujar amriel saat ini.."
Saya mintak maaf atas semua yang saya cakap tu, saya takde niat pun nak cakap macam tu....saya cuma nak tuan rasa tercabar dan cepat sihat..." tu je.."
Aku tak rasa tercabar pun dengan betina macam kau! Cuma kau create kebencian dan dendam dalam diri aku !!
Saya mintak maaf sangat sangat....saya dah salah cakap time tu...saya memang takde niat langsung nak cakap macam tu....." saya yang tak sedar diri, saya tak layak langsung cakap macam tu even just nak bakar semangat tuan.....saya hanya nak tuan am cepat sihat je....saya tahu tuan am terlalu sukakan nai......
Kau blah!! Esok kau jangan mengaku dekat semua orang yang kau tu isteri aku! kalau aku tahu siaplah kau! Kau faham tak??tengking amriel ketika ini..
Saya faham tuan am.....tuan jangan risau..ujarku lantas terus bangun dari birai katilnya....
YOU ARE READING
BUKAN PILIHAN
Romance"Bukan pilihan aku " ~ Hadith Amriel "Ini juga bukan pilihan saya "~ Medinah Azalea Kau paling layak gantikan anak kesayangan aku tu ! ~ Puan Karina Takkan lah aku pulak yang nak kena korbankan masa depan aku? Memang taklah!~ " Naili Camilea