Part 9

84 2 1
                                    

Woi kau pergi tambahkan coffee dalam ni kejap! Ujar Puan Sageena kepada azalea...Mereka yang lain semua sudah berada di meja makan.." 

Ohh baik puan.. Aku terus mengambil teko yang berisi air coffee itu..aku tambahkan lagi 2 sudu kecil serbuk coffee kedalam teko...

Wahh ada kuey teow goreng udang lah pagi ni..ujar amriel saat sampai di meja makan...." 

Hmm someone yang gorengkan special untuk abang amriel katanya.." ujar puan sageena bersama nenda..

Nafeesa hanya tersenyum sahaja apabila di puji sebegitu...

Fuyooo adik abang ke yang masak ni? Terus amriel memeluk nafeesa yang dianggap seperti adiknya itu.." Biar abang rasa dulu..terus amriel menyuap kuey teow kedalam mulutnya....

Nafeesa terus memandang wajah abangnya menunggu reaksi dari abang sepupunya itu....Sedap tak abang riel? 

Hmmmm....ermmm...Ermnmm

Abang cepatlah...sedap ke tak feesa masak?

Hishh riel ni kalau tak menyakat memang tak sah!

Hahahahah mestilah sedap! Adik abang ni dah boleh kahwin..ujar aku kepada nafeesa...

Yeayy betul ke sedap ? Ke abang saja nak jaga hati adik? Soal nafeesa

Betul lah sedap! Adik lagi pandai masak dari perempuan bodoh yang nenda kutip tu! Dia tu masak pun FAILED!! 

Aku yang sedang membawa teko berisi air coffee ini hanya mendengarkan saja apa yang dikatakan oleh tuan amriel.."

Kau ni bawak coffee pun lambat!!tuangkan dekat cawan nenda ! Ujar puan sageena kepada azalea.."

Hadith Amriel yang ternampak sahaja kelibat azalea terus berhenti makan dan menolak pinggannya...

Tersentak yang lain melihatnya..

Haihh riel asal yang tolak pinggan macam tu....tak habis lagi tu..tambah pun belum..soal nenda ketika ini..

Haihhhh siapa suruh si sial ni lalu kat sini! Hilanglah selera nak makan! SPOIL LAH!! Tengking HadithAmriel waktu ini..

Sorry riel..tadi maklong yang suruh dia bawakkan coffee ni dekat nenda..ujar puan sageena..

Takde Maklong...bukan salah Maklong...ujar hadith amriel....ni semua salah si sial ni! Terus dia baling garfu itu tepat kearah azalea..

Terkejut aku saat garfu yang dibaling oleh tuan amriel tepat mengena ke badan aku..aku terus mengambil garfu yang jatuh dan cepat cepat beredar dari dining hall itu dan menuju ke arah dapur semula.." Air mata aku mengalir laju ketika ini.... 

Adik...tambahkan lagi sikit kuey teow tu..spoil je mood abang nak makan!! 

Relax okay..nah abang makan lah...feesa tahu abang geram dengan perempuan tu dari semalam lagi kan ? Semenjak dia langgar kak adra? Betul tak?

Ye ikutkan hati abang ni..memang teruk abang nak kerjakan dia! Tapi disebabkan kaki abang ni baru je nak okay...Dia tu memang biadab tau! Hari tu dia cakap dia pun tak nak Jaga orang cacat macam abang... 

Yeke bang..memang sial lah perempuan tu! Berani dia cakap macam tu dekat abang...nasib baik semalam nenda dah siram air panas dekat dia..hahahah.....akhirnya mereka bertiga ketawa sesama sendiri.."

Kenapa lepas jumpa naili hari tu dia terus berubah? Atau mungkin before ni pun dia sama je..tapi aku yang terperasan lebih dengan layanan dia? Desis hatiku saat ini.." Air milo yang panas ketika ini aku hirup perlahan...." Kejap lagi nak kena bawak tuan am pergi fisio.

.................

Azalea!!!!! Jerit nenda kusya sambil memanggil azalea....

Aku yang mendengar namaku dipanggil oleh nenda saat ini terus bergegas menuju kearah ruang tamu di atas.....

Ya nenda...jawabku seusai sampai sahaja di atas..kelihatan nenda memandang aku dari atas ke Bawah begitu juga dengan Maklong sageena...."











BUKAN PILIHANWhere stories live. Discover now