"THIS DREAM KEEP BUGGING ME, PLEASE.. SAVE ME..."
↯
Pelajar-pelajar sudah berpusu-pusu masuk ke kelas tapi bayang Jihyo langsung tak nampak dari tadi. Taehyung memandang ke sisinya. Tiada pulak bayang-bayang Jihyo di situ. Takkanlah dia basuh muka ambil masa yang lama. Hampir setengah jam gadis itu tak masuk ke kelas.
'mana Jihyo pergi ni'
Desis hati Taehyung. Jungkook yang tidak jauh darinya mula berbisik-bisik syaitan ke Jimin berserta senyuman di bibir. Maklumlah, jarang-jarang nampak si alien ni nak risaukan perempuan. Biasanya dia lah yang paling raja dalam mainkan perasaan orang.
"Kau tengok tu pendek. Dah lah tukar tempat duduk tak bagitahu lepastu kejap-kejap pandang kerusi kosong sebelah dia. Aku suspek dia mula berkawan dengan hantu lah lepas dia bercakap dengan Jihyo tadi"
Jimin menggulingkan bebola mata. Eii jebon tak siap ni. Ada jugak yang mendapat sepakan kejap lagi. Nak buat lawak hambar pun tak menjadi.
(ー_ー゛)"Tulahh. Aku pun rasa selama ni dia berkawan dengan hantu jebon berotot biskut terbakar. Tapi entah kenapa dia sekarang dekat sebelah aku. Aku tak pasti lah orang lain nampak ke tak dia"
Jimin tersengih lalu memeluk tubuh. Jungkook mengangguk sahaja tanpa mengetahui maksud tersirat ayat Jimin.
Main hentam je dia angguk sambil ikut gelak. Padahal dia dah kena kutuk dengan Jimin ( ̄ヘ ̄;)
"Ahahahhaha bodoh jugak budak jebon ni"
Jimin mengekek suka menepuk-nepuk bahu Jungkook. Anak Jeon ni memang betul-betul tak paham bahasa Korea dah. (ノಥ,_」ಥ)ノ彡┻━┻
PUKK!!!
"Oi pabo!! Pehal pukul aku?! Kau kan yang cakap Tae kawan dengan hantu tadi?!"
"Kau ingat aku tak tahu kau sebut sape dari tadi?! Yaishh budak tak cukup zat ni! Kau sorang je yang panggil aku jebon tahu tak!"
Jungkook berdengus. Anak pakcik Park ni memang betul-betul nak jadi mochi bakar kejap lagi.
"Yahhh kau yang start dulu pabo!! Kau ingat Tae tu bangang sangat ke nak berkawan dengan hantu. Kan tu tempat duduk Jihyo"
"Ehhh kau nampak ke Jihyo dekat kerusi tu sekarang ni?! Takkan?!!"
"Oii senyap lah anak syaitan"
Ujar Taehyung memandang mereka kosong. Terus terdiam dua budak ribena yang tak habis-habis nak bergaduh ni. Ada ke patut setiap hari nak gaduh benda yang tak penting.
Pelik pelik (ー_ー゛)
"Siapa kawan Jihyo?"
Ujar seseorang dari arah pintu. Semua pelajar memandang sesama sendiri. Setahu mereka Jihyo taknak berkawan dengan sesiapa. Selalu sendiri,tak bercakap dengan sesiapa.
"Saya"
Taehyung terus mengangkat tangan. Jimin dan Jungkook sudah ternganga.
YOU ARE READING
Annoying Kingka | 김태형 (O.G)
RomanceTaehyung Kim, Seorang lelaki yang nampak sempurna... Tapi.... Siapa sangka dia terlalu annoying.. "Perangai dengan rupa terlalu berbeza, macam langit dengan bumi!" ▱▱▱ Jihyo Song, Rupa yang cantik, dan terlihat peramah.. Tapi.... Siapa sangka dia pe...