00:03

424 62 4
                                    


" I WANT TO TALK WITH YOU BUT IT SEEM LIKE THE SITUATION IS UNPLEASANT FOR ME"

"Selamat pagi Oh Saeho Saem!"

Teriak pelajar-pelajar kelas 5 Starlight membuatkan Jihyo tersentak seketika. Matanya tidak memandang guru di hadapan sebaliknya leka melihat permandangan diluar tingkap kelas.

"Selamat pagi. Macam yang kamu semua ketahui, hari ini akan ada 3 orang pelajar yang masuk ke kelas ini."

Semua pelajar mengangguk tanda faham akan kata-kata Saem mereka.

"Ok kamu bertiga dah boleh memperkenalkan diri masing-masing sekarang"

"Aku Taehyung, Kim Taehyung. Boleh panggil aku V"

Seorang lelaki agak tinggi lampai yang menggelarkan dirinya sebagai Taehyung mempamerkan wajah poker face sambil kedua-dua tangannya dimasukkan kedalam poket seluar.

Mengantuk? Sudah semestinya dia mengantuk. Suasana sekolah terlampau bosan bagi dirinya.




Zapp..








Jihyo yang tadinya memandang ke tingkap terus menoleh ke hadapan. Matanya juga turut dibulatkan apabila melihat Taehyung dihadapan.

'Eo,Kim Taehyung masuk kelas ni? Seriouslah?'

Desis hati Jihyo yang terkejut melihat setiap inci wajah Taehyung.

'Yahh, ni mimpi ke apa?'

Desis hatinya. Pelik akan firasatnya yang mengatakan bahawa dia telah lama mengenali Taehyung walaupun baru sahaja melihat wajah lelaki itu buat pertama kali.

Rantai saphire di dalam begnya sudah bertukar ke warna merah bernyala. Sama seperti malam-malam yang dia mimpikan Taehyung sebelum ini.

Jihyo dibuatnya pelik. Kenapa dia bertukar warna?

"Aku Park Jimin. Just call me Jimin. And girl,you can call me Chim"

Lelaki yang rendah tiga inci dari Taehyung memperkenalkan dirinya. Dia juga tersenyum sambil menunjukkan eyesmilenya yang boleh menggoda para pelajar perempuan di Kirin Highschool ini.

Jihyo masih lagi memerhati tetapi matanya hanya memfokuskan kearah Taehyung yang sedang membuat muka mengantuk itu.

Sampai tak sedar yang rantainya sudah bertukar warna ke warna hijau apabila Jimin menyebut namanya.

Hijau bermakna lelaki itu baik dan jujur.

'waeyo rantai tu bertukar warna merah? mungkin ke Taehyung tu...'

Lama Jihyo memperhatikan wajah namja itu tanpa menghiraukan dua lagi namja disebelah Taehyung. Nasiblah tiada siapa yang perasan akan perbuatannya itu.

"Aku Jeon Jungkook,Panggil Jungkook je. Jangan nak memandai panggil kookie.. Aku lempang sekor-sekor nanti"

Seseorang yang turut tinggi lampai juga memperkenalkan dirinya dengan senyuman sinis sambil melirik ke semua pelajar di dalam kelas.

Annoying Kingka | 김태형 (O.G)Where stories live. Discover now