Eindelijk op school aangekomen komt die klootzak Thomas naar me toe. 'Heey wit lokje' zegt hij op een trijter manier en hij en zen groepje liggen in een deuk. Ik heb hier geen zin in dus douw ik hem aan de kant en loop verder. 'Niet zo stoer he lokje anders doe ik dat ook.' Zegt hij. Ik kijk hem niet aan en loop door. Als er een steen naar me word gegooid draai ik me om en pak hem op. (Hier neemt mijn duivelse kant het over) 'Wie gooide die?' Vraag ik. 'Ik' zegt Thomas stoer. 'Gooi maar je gooit toch als een meisje!' Zegt hij spottend en iedereen lacht. Ik mik op zijn hart en gooi de steen zo hard dat hij neervalt van de pijn. De jongens kijken me geschrokken aan. 'Ik gooide toch als een meisje?' Zeg ik spottend en ik loop de school in, op naar mijn les.
Ik ga naast mijn soort van vriendin zitten. Ze is middelmatig lang bruin haar en een zwarte bril en heeft vaak hippe kleding aan maar, is totaal geen tut. 'Hey Johanna' zeg ik. 'Jow' antwoord ze en ik ga zitten. 'Heb jij huiswerk wiskunde af?' Vraagt ze. 'Ja, hoezo?' Antwoord ik. 'Oow omdat ik het niet afheb ghehehe.' Zegt ze beetje akward. Ik pak mijn schrift op tafel en johanna begint ijverig te schrijven. 'Thomas was vandaag weer bezig' zeg ik. 'Wat deed ie?' Vraagt ze nogsteeds schrijvend. 'Hij noemde me weer wit lokje en toen gooide hij een steen naar me.' Antwoord ik. 'Ow en toen?' Vraagt ze. 'Hij zei dat ik hem mocht terug gooien omdat ik toch als een meisje gooide.' Antwoord ik weer. 'En?' Zegt ze oprecht geïnteresseerd. 'Ik gooide hem precies op zen hart en hij viel neer van de pijn en ik zei"ik gooide toch als een meisje?" En toen liep ik weg' zeg ik lachend. We liggen in een deuk tot de meester komt en de les begint.
Als ik uit ben loop ik naar mijn fiets. 'Hey lokje!' Hoor ik. Zal thomas wel weer zijn. Ik draai me om en ja hoor, Thomas. Ik reageer niet op hem en haal mijn fiets uit de stalling en loop naar buiten en ik hoor weer. 'Hey lokje niet zo stoer doen he!' Ik antwoord dit maal wel 'Ik heet Elize' En ik loop door. Ineens loopt hij naast me en hij kijkt me kwaadaardig en grinnekend aan. 'Wat nou?' Vraag ik. 'Mooi schot met die steen.' En nadat hij het zegt duwt hem me op de grond ik sta op en sla mijn boeketas op zijn hoofd en hij blijft stil op de grond liggen. Het boeit me niet of hij dood is of niet, ik ben klaar met hem helemaal klaar. Ik raap mijn fiets op en loop naar de poort. Bij de poort aangekomen stap ik op mijn fiets en fiets weg, Doei Thomas...
JE LEEST
Guived
RandomIk ben Elize ik heb het gevoel dat ik anders ben ik ben geboren met zwarte haren en een wit lokje mensen keken me altijd raar aan en er werd gefluisterd. Ik heb 2 kanten, een duivelse en een aardige lieve oftewel ik ben de dochter van god en de duiv...