Setelah 9 bulan kemudian,aku mendapat tahu bahawa aku mengandung dua anak kembar perumpuan. Alhamdullilah.
"awak? Stokin saya mana?" Jerit adi dari jauh. Aku keluar dari bilik dan membawa stokin itu sekali. "awak ini lain kali prepare all the things dulu baru keluar rumah."kataku suara lembut. "Ye la sayang"kata Adi sambil menggusap pipiku. Aku hanya senyum. "Tidak lama lagi saya akan jadi ayah dan awak akan jadi ibu. Saya tidak sabar untuk melihat wajah anak anak kita. Mesti cantik orangnya."Kata Adi sambil mengusap perut besarku. Aku menyalam Adi .
Setelah beberapa minit Adi keluar,aku menonton television. Bosan duduk di rumah. Tiba-tiba aku terdengar bunyi telefonku berbunyi. Nasib telefon hanya disebelah kalau tidak aku harus pergi bangun mengambilnya. Rupa-rupanya Leeya yang menelefonku.
aku:Assalamualaikum Leeya!
leeya: Waalaikumsalam kak! Akak ibu ada masak lemak ayam. Makanan kegemaran akak! Akak datanglah makan.
aku: Ya Allah sedapnya. Tapi Abang Adi kerja dan akak tidak boleh pergi sendiri takut nanti jatuh.
Leeya:ohh tidak mengapalah. Bye Assalamualaikum
aku:waalaikumsalam.Kalau ikutkan hati aku,aku hendak ke rumah ibu untuk makan. Malas aku mahu memasak. Tetapi Adi tidak membenarkan aku pergi sendiri takut jika jadi apa-apa
Aku terlelap di sofaku. tiba-tiba kedengaran ketukkan di pintu. Lalu aku bangun dan berjalan.Aku menguap. "Assalamualaikum Ana!" terkejutku dibuatnya. Ibu dan adik-adik sampai dirumahku. ibu membawa lauk lemak ayam bersamanya
Sedang aku membuka beg plastic yang mengandungi lauk yang ibu bawa, tiba tiba perutku rasa amat sakit. Ada pula air yang mengalir di kakiku. "bu! ibu! tolong bu!" aku jerit dari dapur. Lalu ibu bergegas ke dapur. "Ya allah Ana! Apa yang sudah jadi? kita harus ke hospital sekarang."kata ibu lalu mengambil beg tangan and kunci pintu. Leeya menelefon taxi supaya kita Tidak perlu menunggu. Perutku semakin sakit! Aku jerit sekuatnya.
Apabila tiba di hospital aku di masuk ke dalam satu bilik yang sejuk. Aku diarah untuk kangkang. "Ok now i count to 3 you push ok! one two three push!" aku meneran beberapakali dan alhamdullilah bayi yang aku kandungkan dilahirkan. Terdengar dua suara bayi.
Setelah beberapa jam. Adi tiba di wad aku. Ibu ,mama dan adik-adik ada bersamaku di dalam wad itu. kedua-dua bayi itu masih tidur. "Ana? Awak sudah lahirkan bayi kita?" Adi terus lari padaku dan melihat bayinya. "Adi, mama dan ibu ada disini. Kalau ye pun salamlah dulu."kataku lemah. Adi ini pun satu ghairah sangat. Ibu dan ibu mertuanya ada disini.
"Sayang. Awak hendak namakan apa pada mereka?" kata Adi sambil mengusap rambutku. "Saya ingin namakan mereka Nur Sara Ariana dan Nur Maisarah Adriana."
Hidupku bersama anak-anakku sangat seronok. Adi adalah suami yang sangat bertanggungjawap. Alhamdullilah semuanya berjalan dengan baik. Adi memanglah Hero pada anak-anakku. Aku bersyukur kepada Allah swt atas semua yang dia beri. Alhamdullilah.
TAMMAT😊
YOU ARE READING
awak lah hero saya
Romansa"Awak nak tau tak awaklah hero saya"kataku. Dia mencium dahiku