Satu jelingan tajam ditujukan ke arah fiah...sofeah semakin hairan dengan sikap husna...husna berjalan menuju keluar dari rumah tersebut dan terus memandu pulang ke rumah...tanpa menghiraukan perilaku husna,mereka sekeluarga makan bersama...setelah selesai makan malam...fiah membantu ibu mertuanya mengemas apa yang perlu...sedang kemas memgemas...telefonnya yang berada di atas meja berdering...dengan serta merta dia mengangkat panggilan daripada nombor yang tidak dikenali itu...
'Hello? Assalamualaikum...siapa ni?'-SOFEAH
'Hello...waalaikumussalam...saya Anuar daripada majlis ceramah haritu...maaf bertanya...ni puan sofeah ke?'-ANUAR
'ye saya...ada apa ya?'-SOFEAH
'Haritu puan ada tanya kat saya...siapa yang bagi ceramah tu kan? Then saya kata tu saudara omar...tapi saya dapat informasi...sebenarnya yang bagi ceramah pada hari tersebut bukanlah akhi omar...tapi abangnya...akhi alif...dia menggantikan omar sebab pada hari tersebut omar kemalangan...saya call dan bagitau puan sebab saya tak selesa bila menyimpan sesuatu yang orang lain tatau padahal saya tau...saya amat meminta maaf atas kesilapan saya...'-ANUAR
Tersentak fiah mendegar penjelasan tersebut...rupa-rupanya orang yang disukainya selama ini...bukanlah omar tapi alif...namun sudah di takdirkan bahawa mereka tiada jodoh...walaupun saling mencintai tapi kalau dia bukan jodoh kita...tetap tak akan berlaku...
"Ya allah...aku tersalah pandang...kenapa selama ni aku tak pernah menyadari kehadiranyya dalam hidup aku? Kenapa baru sekarang kau tunjukkan kebenaran? Kau tunjukkan kebenarang di saat aku sudahpun menjadi yang halal untuk orang lain...selama ni aku kagum dengan kata-katanya di ceramah tersebut...aku fikir itu ialah omar aziz...tapi itu hanya sekadar nama...yang sebetul betulnya...orang yang buat aku kagum pada hari itu...ialah dia yang aku tak pernah pandang...maafkan aku..Alif..."
YOU ARE READING
PEMILIK HATI
AcakPerjodohan omar dan sofeah membuat Alif kecewa dengan keputusan keluarganya... ' kalau aku masih kawan bagi kau...maka teruskanlah anggap aku kawan dan tidak lebih supaya kau tak akan kecewa dengan keputusan yang aku buat'-SOFEAH 'aku bukan tak n...