BAB 6

25 1 0
                                    

Omar hanya merenung muka sofeah tanpa berkata apa-apa...begitu juga dengan fia...mereka berdua hanya tenung antara satu sama lain...Hanif yang berada di situ juga terasa seperti dirinya tak wujud di situ...

    'Guys! Whats wrong hah?...asal muka ketat jer masing-masing? Kenapa korang masam ni...patutnya happylah dapat jumpa kawan online sendiri...bukan setakat jumpa...jadi suami skali...'-HANIF

Mereka berdua masih berdiam diri...kata-kata hanif tak dihiraukan mereka...

  'Sorry sebab tak perasan dari awal...sepatutnya aku dh kena tanya kau bila aku dapat tau yang nama kau fia...tapi aku fikir maybe fia istri aku dengan fia kawan aku bukan orang yang sama...kau pun tak bagitau aku yang kau dah kawin...tambah pulak kawin dengan aku pulak tu!'-OMAR

  "What? Aku? Dia bahaskan diri dia aku? Tadi bukan main lagi berawak saya...bila dah dapat tahu yang aku ni fia kawan dia terus dia bahaskan diri dia aku? Wahhhh....lain macam mamat nih..."

   'Hmmm....takpe fia faham...fia pun tak perasan gak yang nama omar sama dengan omar kawan fia...kalau dari awal fia perasan, takdelah fia terlalu terkejut...'-SOFEAH

    'So nak panggil apa ni? Fia? Awak? Sayang? Baby? Kau? Aku kena tanya kau sebab takut kau tak selesa bila aku panggil ikut sedap mulut jer...'-OMAR

    'Tak payah nak melebih ea...panggil fia jer...and fia akan panggil awak omar...done!'-SOFEAH

    'So fia nak bagitau alif tak? Fia taukan apa perasaan alif pada fia? Fikirlah dulu...nanti dah ada keputusan fia bagitau omar'-OMAR

   'Okeyh...'-SOFEAH

Rasa serba salah jugak..mana tak nya kawan online dia suka kat dia astu dia kawin pulak dengan adik kawan online dia...haih...apalah nasib nurul sofeah...fia bangun dari tempat duduknya dan melangkah menuju ke biliknya...fia mencampakkan badan di atas katilnya...dia ingin menenangkan fikirannya yang sedang kusut...namun matanya tidak dapat bertahan lagi...akhirnya dia terlelap dibuai mimpi...omar yang sudah bosan berada di luar juga masuk ke dalam bilik...dia baring di sebelah fia yang sudah terlena...telephone bimbitnya di capai...omar melihat kembali gambar-gambar yang telah diambil semasa majlis perkahwinan tadi...sedang dia menyelak-nyelak slide gambar tersebut...tiba-tiba muncul satu gambar...gambar tersebut di send oleh umi secara tidak sengaja...omar hanya merenung gambar tersebut sambil tersenyum nipis....

omar hanya merenung gambar tersebut sambil tersenyum nipis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gambar yang sangat menarik perhatian...tanpa disadari omar telah tersenyum hanya kerana satu gambar...

    "Ya allah...cantiknya dia...sungguh aku tidak menyesal memperistrikan insan seperti dia...keanggunannya sangat memukau...sesungguhnya dialah satu-satunya wanita yang mampu mengubah hidupku...alhamdulillah sekarang dia telah menjadi yang halal buatku..."

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now