BAB 19

6 1 0
                                    

Kelihatan seorang wanita cantik berpakaian seksi dan berambut panjang dan juga boleh menimbulkan hawa nafsu lelaki keluar daripada sebuah rumah usang...rumah tersebut didiami oleh seorang bomoh...wanuta tersebut keluar daripada rumah usang itu sambil melihat sekelilingnya kot-kot ada yang nampak dia keluar daripada rumah tok bomoh tu kang habis dia punya image...

   'Syaz!!!'- ANIS

Jerit Anis yang ternampak rakan karibnya itu berjalan menuju ke pintu kereta yang diparkir berdekatan dengan rumah usang tersebut...SYAZRIN ialah rakan karib ANIS dan SOFEAH....cuma hanya syazrin yang masih belum berjaya menutup auratnya dengan sempurna...

'Anis?'-SYAZRIN

'eyh...kau buat apa kat sini syaz? Kau dari mana nih? Dari rumah tu ke?'-ANIS

'Er..haah...tadi aku dari rumah nk gi rumah kau...lepastu aku tatau jalan so aku berhenti jap and tanya orang kat rumah tu...tapi terserempak lak ngan kau...kita memang berjodohlah...'-SYAZRIN

  'Ouh...tapi bukan ke kau dah pernah pergi rumah aku? Asal tetibe tak tahu jalan pulak nih?'-ANIS

  'Memang ler...tapi aku dah lupa jalan nak gi rumah kau...tu yang aku stop kejap gi tanya orang yanga ada kat sini...'-SYAZRIN

  'Ouh...begitu...'-ANIS

sebenarnya tujuan sebenar dia datang ke rumah usang tersebut bukannya hendak bertanya tentang tempat...akan tetapi untuk berjumpa dengan tok bomoh...sebenarnya syazrin sudah lama menaruh harapan terhadap omar...akan tetapi apabila dia dapat berita bahawa omar telahpun berkahwin, hatinya sangat kecewa...kekecewaan yang dialaminya membuat dia berdendam dengan hubungan rumah tangga omar...dia sanggup melakukan apa-apa sahaja supaya omar dapat menjadi miliknya...keadaan di hospital sunyi sepi...tidak lama kemudian, omar datang menjenguk istrinya yang sedang berehat...satu senyuman terukir di bibir fia...akan tetapi sebaik sahaja omar  mendekat, dirinya jadi tidak terkawal...tiba-tiba sahaja terasa panas yang amat dalam...sedangkan dia sangat gembira ketika suaminya datang...enth kenapa tiba-tiba sahaja dia jadi begitu...omar yang perasan riak wajah istrinya..mendekat perlahan-lahan...akan tetapi belum sempat dia ingin menyentuh istrinya...tangannya ditepis dengan kasar...

   'Kau keluar! Aku tak nak tengok muka kau! Aku benci kau!'-SOFEAH

Tiba-tiba sahaja kata-kata tersebut keluar dari mulut sofeah...bukan setakat mereka yang berada di situ terkejut...akan tetapi sofeah juga terkejut dengan kata-katanya...dirinya masih tidak dapat dikawal...

  'Kenapa ni fia? Omar ada buat salah kat fia ke? Ke sebab omar lambat? Omar minta maaf fia...omar dah berusaha untuk datang secepat yang mungkin...sorry fia...'-OMAR

  'Kau tak faham bahasa ke? Aku kata keluar! Keluarlah!!!! Nak aku cakap bahasa apa lagi huh?! Keluar lah setan!!!! Berambus!!!! Berambus dari hidup aku!!!!'-SOFEAH

Omar  tersentak mendengar kata-kata istrinya...dia tertanya-tanya apa salah dia? Kenapa fia terlalu bencikan dia?

  'Fia...omar minta maaf yer...kalau omar ada sakitkan hati fia...omar sangat-sangat minta maaf...cuma omar nak tahu...apa salah omar? Fia jangan pen...'-OMAR

Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya...satu perkataan yang mengecewakannya keluar dari bibir fia...banyak-banyak kata kesat yang dilafazkan sofeah...hanya perkataan ini sahaja yang membuatnya sakit...

  'Aku nak cerai...'-SOFEAH

....

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now