Sofeah terpaku mendegar kata-kata yang dilafazkan omar...hatinya sayu mendengar kata-kata itu...tapi sedaya upaya dia cuba sorokkan kesedihannya...stelah mereka bersiap dan bersalam salaman...mereka bergerak menuju ke rumah baharu mereka...stelah tiba di destinasi...omar menjalankan tugasnya sebagai seorang lelaki untuk membawa turun segala barang yang dibawanya tadi...setelah mereka selesai mengemas apa yang perlu,sofeah menyiapkan makan malam...setelah selesai makan malam dan mengemas dapur, dengan berat hati feah menyusun langkah menuju ke bilik mereka...ketika kaki melangkah masuk ke dalam bilik...didapati omar telahpun lena di atas katil...selimut ditarik secara perlahan-lahan agar tidak mengganggu suaminya yang telah dibuai mimpi...
Hari demi hari berlalu...sudah genap sebulan mereka bergelar suami istri...namun jawapan daripada fia masih belum didapati...dalam masa sebulan mereka bergelar suami istri, Omar hidup dalam pertanyaan yang dia sendiri tahu pertanyaan tersebut pasti tidak akan ada jawapannya...namun hatinya masih menunggu jawapan daripada istrinya sendiri...kerana dia tahu bukan senang hendak memutuskan sesuatu...lagi-lagi membuat keputusan yang paling rumit...
"Aku ni tak cukup baik? Atau tak sempurna? Kenapa dia masih belum habis fikir tentang perasaan dia? Atau sebenarnya dia dah fikir tapi tak sampai hati nak bagitau aku? Tapi aku berhak tau jugak...sebab dia istri aku...aku ni suami dia...aku berhak tau...tapi kenapa? Kenapa dia cuba mengelak? Haih..."-OMAR
Satu keluhan keluar dari bibir Omar...Sofeah yang sedang menonton television di sebelahnya hairan dengan keluhan omar...
'Omar ada apa-apa masalah ke? Kenapa mengeluh tu?'-SOFEAH
'Eyh...tak dak apa lah...hembus nafas ja...maaf...kakau mengganggu fia...Omar masuk bilik dulu lah...'-OMAR
Belum sempat dia menahan suaminya, Omar telahpun melangkah masuk ke dalam biliknya...
"Kenapa pulak nih? Tetibe jer...maybe penat kot"-SOFEAH
Bisik hati fia hendak menyejukkan hati...tak lama kemudian,setelah mengemas ruang tamu, fia melangkah masuk ke dalam bilk mereka...seperti biasa, pasti omar akan terlena terlebih dahulu...fia menarik selimut perlahan-lahan agar tidak membangunkan suaminya...tanpa dia sadari,omar telahlun terjaga dari lenanya...namun tetap berusaha berpura-pura tidur...fia yang masih tidak dapat melelapkan matanya pusing ke kiri dan kekanan...macam-macam ragam yang dibuatnya namun masih tidak dapat melelapkan matanya...banyak fikiran yang berada dia kepalanya...hingga susah untuk tidur...akhirnya dia mengalah untuk tidur...dia bangun perlahan-lahan dan menghampiri suaminya...perlahan-lahan wajah suaminya di tenung...omar kaku dengan tindakan fia...namun dia tetap berpura-pura terlelap...fia merenung wajah suaminya dengan tenungan yang lembut...
"Ya allah...aku sangat bersyukur dengan jodoh yang kau kurniakan...dah lah handsome...baik pulak tu...hihi...terima kasih ya allah kerana telah menempatkan dia untuk berada di sampingku..."-SOFEAH
Akhirnya omar tidak mampu bertahan lagi...dia membuka matanya...alangkah terkejutnya mereka kerana saling bertatapan...omar tidak menyangka bahawa fia berada terlalu dekat dengannya...fia pula masih kaku...dia tidak menyangka bahawa omar masih belum terlena...
"Alamak! Matila aku nak...aku bangunkan dia ke? Ker dia memang tak tidur lagi? Ya allah...bantu aku ya allah..."-SOFEAH
"Uish! Bahaya betul bini aku ni...tau-tau dah ada kat sebelah...dekat pulak tu...aduih...duhai jantung janganlah berdebar laju sangat...aduih...kenapa ni...tetibe canggung pulak rasa...haih"-OMAR
YOU ARE READING
PEMILIK HATI
RandomPerjodohan omar dan sofeah membuat Alif kecewa dengan keputusan keluarganya... ' kalau aku masih kawan bagi kau...maka teruskanlah anggap aku kawan dan tidak lebih supaya kau tak akan kecewa dengan keputusan yang aku buat'-SOFEAH 'aku bukan tak n...