bab 6

31 3 2
                                    

pagi- pagi lagi qarisya dah serabut, kalau orang lain lagi suka pegi perjumpaan yang tah pape macam ni sebab boleh skip kerja tapi qarisya lebih memilih pegi kerja berbanding ke event pelik macam ni. "ih kenapalah dorang cuti serentak pastu tak siapa pulak nak ganti tempat dorang pegi event pelik, malam nanti mesti jumpa dato-dato, datin-datin dan sejawat dengannya aku dah lah bukan formal person, wehhhhhhh apa ka semua ini kusut lah, baju apa nak pakai ni" bebel qarisya panjang sambil menyelak baju-baju di almarinya untuk mencari pakaian yang sesuai untuk digunakan malam ini, majlis itu di buat untuk merebut gelaran pemegang saham terbesar di hospital yang baru siap dan aku pun tak tahu hospital mana, aku just dihantar untuk jadi wakil ja, tapi jika aku diminta untuk  rebut saham tu, haa memang aku pura-pura pengsanlah. tiba-tiba telefon qarisya berbunyi dan panggilan itu datang dari nombor yang tidak dikenali, sape ni eh nak angkat ke tak, ish angkat je lah "assalamualaikum, ni cik qarisya kan?" soal si pemanggil, "walaikumusalam, ya saya kenapa ya" soalku kembali, "okay nice, saya ada di guard house rumah cik saya diarahkan untuk hantar baju cik untuk malam ni" jelas si pemanggil, aik siapa yang suruh dia ni, "em awak masuk lah ckp kat guard house tu penthouse dato kamaruddin" arahku, ini lah kebaikkan klau duduk rumah telebih modern ni, bukan senang orang luar nak keluar masuk.

selepas beberapa minit bunyi bell rumah dah pun ditekan, qarisya yang dah bersiap sedari selepas meletakkan telefon tadi berlari ke pintu rumah, selepas menerima baju yang dihantar oleh orang misteri tadi qarisya hanya termenung melihat plastik baju kerana baju tu dikemas rapi dalam plastik hitam, "nak buka ke tidak, karang aku buka binatang yang keluar macam mana, haih tpi takkan aku tercongok je kat sini" bebel qarisya sendiri, selepas memikir panjang qarisya ambil keputusan untuk buka juga baju tu, dan da kad disepitkan di leher baju lalu dia mengambilnya dan membaca,. "dress nice tonight"-wazini, oh wazi yang bagi, ei baiknya. qarisya terlongo melihat baju yang di hantar wazini, cantiknyaaaaaa itu je perkataan qarisya sedari tadi.

dari pukul 6 qarisya sudah mula berdandan kerana dia takut lewat bergerak dan lewat sampai sebelum jam 8 qarisya sudah siap mengenakan blouse labuh simple berwarna classic nude keluaran ge.classic kuala lumpur, simple but nice, labuh is better dan sangat selesa. nasib aku ada tudung yang sesuai tapi bukan jenis kain satin sebab aku tak like sangat kain satin ni. jam dah menunjukkan 7.45 malam dan qarisya bergegas mencapai kunci keretanya dan selepas memastikan semua plug dah off, dia bergegas ke keretanya.

selepas hampir 1 jam di jalan qarisya dah sampai di dewan resort karambunai, kelas bukan, yelah orang have-have en, mesti banyak seafood ni ya allah lapar ni, lama lagi tak masa makan aku makan sarapan je harini. qarisya masih lagi berdiri di tepi keretanya sambil memerhati jemputan yang datang malam itu memasuki pintu dewan. "dr sya?" sapa seseorang, "eh, kak hana buat ape sini?,oh akak jadi partner sya eh malam ni?" ujar qariya gembira, "lebih kurang macam tu lah, ni dr sya kita jangan masuk dulu eh kita masuk last sekali" ujar kak hana lagi, "akak kan saya cakap jangan panggil saya dr lah panggil je sya, akak ni kang haa" marah qarisya, "aih kalau akak tak panggil nanti dr syukri marah macam mana"ujar kak hana, "apehal pulak nak ikut cakap dia, saya punya badan saya punya keputusan lah" jawab qarisya. haih kalau boleh tak nak lah dengar nama dia tu dalam sehari boleh tak stress lah aku. " okaylah-okaylah akak tak panggil macam tu dah" akur kak hana.

" akak nak tanya boleh? dah alang-alang kita melepak ni" ujar qarisya,  "boleh, nak tanye apa?" jawab kak hana, "emm, wazi dengan syukri tu memang macam langit dengan bumi ke?" soal qarisya, benda ni memang terngiang-ngiang di otak qarisya sedari awal perkenalannya dengan dua beradik ini dan aku rasa kak hana ni antara yang sesuai untuk ditanya soal ini sebab dia dah berkhidmat lebih dari 15 tahun kat hospital tu dan dia diantara yang berkhidmat di bawah dua beradik tu. " erm macam mana nak cakap eh, encik wazi tu personally dia memang baik, peramah, best lah, jadi boss best, jadi kawan baik and untuk masa sekarang ni dia belum pernah buat hal lagi lah. kalau encik syukri pulak, sukar di tafsir sikit, emosi dia macam ramalan cuaca sebab kadang mood dia okay, kadang mood dia tak okay, and walupun mood dia tengah elok pun dia boleh berubah jadi singa dalam masa kurang seminit tau, lepas tu encik syukri hanya becakap dengan staff bila perlu je lagi-lagi perempuan"jawab kak hana panjang lebar, "sebab?" soal qarisya lagi. " lah sya tak tau ke encik syukri tu ada fans club dekat hospital tu dorang semua tu syok kat encik syukri tu, and tengah challange sape boleh dapat encik syukri tu" jawab kak hana lagi. " ouh macam tu, kak hana tak join club tu?" usik qarisya, "kalau akak join ada akak ni kene gantung kat kipas, akak ni dah kahwin adek oi dah anak 3 dah" jawab kak hana. "oh haah kan lupa ehehe, haih siapa lah yang jadi wife si hati kering tu kan kak, mesti malang punya lah, dah lah moody memanjang, senyum tak nak, ei tak fham lah saya" ujar qarisya namun kak hana hanya diam dan melilau keadaan di luar kereta qarisya, "sya dah habis kot jemptan masuk, moh le kite masuk nanti pintu tutup, tak dapat masuk pulak.

Abg Doktor Is MineWhere stories live. Discover now