Sedang khusyuk menelaah fail-fail kerja yang sudah tersedia di atas meja sedari awal, ketukan pintu menganggu konstrasinya untuk terus memyemaknya, " masuk" laungku, "assalamualaikum syh?, awak sibuk tak?" Sapa wazini, "ehh awak, takdelha nak sibuknya , just belek-belek je fail ni nak tengok-tengok dulu, kenapa?" Jawabku, "saya nak minta maaf pasal along saya kelmarin" ujar wazini sedih. eh dia ni dari kelmarin dok minta maaf tak penat ke lagipun bukan dia yang salah, yng bersalah tu pun jangan kan sorry jenguk aku pun tidak, ntah tu manusia ke apa. "wazini, awak tak penat ke minta maaf? lagipun awak tak salah pun lah, dah dah lah tu, okay?" jawab ku lemah bukan apa kenapa nak minta maaf untuk wakil abang dia ape mulut along dia tu ada emas?, bebel ku dalam hati. "tkdelah saya asyik terfikir benda ni, saya takut awak berdendam dengan along, nak tunggu along minta maaf? hmm memang tak lah si hati kering tu" ujar wazini dengan muka menyampah. dia betul-betul geram dengan alongnya tu, ish along lah ni buat hal aku lah pulak kena cover line, dia memang siap kejap lagi aku bebel, aku dah pesan dari kelmarin minta maaf susah ke minta maaf haih kenapa hati kering sangat ni along menyusahkan orang lain pandai. sejurus itu qarisya pun tergelak kerana melihat wajah kelat adik si hati kering tu.
seronok betul yang dua ni mengumpat aku, eh tapi dia tak kata apa-apa pun pasal aku, si wazi tu lah sedap mulut dia je cakap aku hati kering, eh aku in character aje lah, yang si dia tu pun hati tisu sangat dah kenapa. confirm kejap lagi si wazi tu datang ofis aku, better aku blah sebelum dia datang. emm tapi nak pi mana eh, ah memana je lah asal tak kat sini, kalau tak panas telinga lah jawabnya. selepas membebel panjang sendirian syukri pun bergerak menuju lift umum dan naik ke parking staff untuk bergerak keluar dari hospital, tak pasal-pasal aku ambik EL(emergency leave) harini.
niat wazi nak mengamuk terbantut apa bila membuka pintu pejabat abangnya, wah hilng ke mana manusia ni. lalu wazi menelefon abangnya sebanyak 3 kali namun tidak berjawab, haa kalau dia dah tak angkat ni maksudnya dia tahu lah tu nak kena marah, haih mana dia pegi ni. susah nak trace dia sebab dia tiada PA lagipun dia yang tak nak, namun secara tiba-tiba wazi terfikir sesuatu, dan terus bergerak pergi.
......................................
"assalamualaikum dato, saya ni ibu qarisya" sapa puan izzah kepada dato kamaruddin, "walaikumusalam, ya puan kenapa telefon, risya ada cakap apa-apa ka?" soal dato kamaruddin. "eh takde apelah, risya tak complain apa-apa pun sebab dia memang mcm tu tak suka complain, ni saya telefon ni sebb macam mana plan kita weekend ni?" soal puan izzah. " eh jadi lah, kita pegi ramai-ramai eh" jawab dato kamaruddin.
......................................
TENGKU SYUKRI WAZINI!!!!!!!! jerit wazi bila nampak abangnya tengah besantai di kolam berenang di rumahnya, " woi ape jerit-jerit ni, dengan tak bagi salam, tekejut lah aku"marah sukri kepada adiknya, "ohh kau, dah lari dari masalah kau boleh bersenang lenang kat kolam kau ni eh, by the way aku dah bagi salam 10 kali tau tak! kau tu yang pekak nasib kak minah bagi tau kau kat luar ni" jawab wazi panjang lebar. " dont say you come here with the same problem again huh" ujar syukri seolah-olah meneka, padahal dia mmang tau yang dia nak kena marah. "you better behave eh long aku report kat abi pisyang kau" ugut wazi kepada abangnya yang tak sedar diri ini. " dah lah aku tak nak marah-marah, aku datang nak bagitau 3 benda, first qarisya already forgive you, second, jangan berani ulang perangai kau yang bukan-bukan, lastly, plan untuk lagi 3 bulan tu dah kena anjak this weekend, dont ask me why the because, this is abi order jika ada soalan abi kata direct call dia sebab aku pun tak tahu, k bai tengku syukri wazini, geraklu paper jangan roger nikmatilah emergency leave kau yang terakhir ni bai" ujar wazi dan terus ber edar dri situ dan kembali ke hospital.
qarisya dah dimaklumkan untuk ikut majlis perjumpaan di antara penegang saham, dan juga pemilik hospital ini, disebabkan pada harini dua beradik tu cuti so aku lah penggantinya . and dewan majlis ni weirdlah.
YOU ARE READING
Abg Doktor Is Mine
RomanceTengku syukri wazini-"hey,ini bilik kita takde istilah bilik aku lagi".. seorang doktor yang terkenal dengan barannya dan egonya yang tinggi tapi tetap digilai ramai .. almaklum lah anak dato... Puteri qarisya walina-"ish si singa ni taunya nak mar...