Setelah beberapa minggu , Zhariel kembali bekerja manakala Qaireen study hingga lewat malam untuk peperiksaan akhir semesta. Kebelakangan ini dia sering letih , cepat lelah , lukanya masih dalam proses untuk sembuh. Zhariel tertanya juga bagaimana Qaireen boleh luka pada bahu dan mukanya mempunyai kesan lebam , bila ditanya tiada apa - apa?
Qaireen selalu fikir Darren kena tahan polis? Atau dia mati? , kalau dia mati mesti ada mayat dia right? but the problem is mayat dia tak ada , walaupun fikirannya melayang jauh tetapi tanggungjawabnya sebagai isteri tidak gagal ada gagal sikit tak banyak hehe.
" sayang bangun lah , dah lewat ni , dah pukul 6 : 40 , bangun solat subuh sama2 " kejut Zhariel menepuk bahu Qaireen , dua menggeliat sedikit. Qaireen meng ' hm ' kan sahaja , matanya masih tertutup rapat. Zhariel menggeleng kepala dengan telatah si isterinya. Dia mendukung Qaireen yang masih mamai lalu dibawa ke bilik air.
Splash!
Zhariel mencuci muka Qaireen , mata Qaireen terbuka luas. Dia melihat Zhariel yang tersengih dibelakangnya melalui pantulan cermin. Zhariel berlari keluar dari bilik air sebelum dia kena cubit ketam better lari dulu . Setelah solat subuh Qaireen melipat sejadah lalu disusun ke dalam almari , dia lompat ke atas katil , menarik selimut hingga kepala. Zhariel tergelak halus. Dia mengikut rentak Qaireen , dia memanjat atas katil. Dia mengambil sedikit rambut Qaireen lalu geletek pada telinganya.
" awak , jangan la kacau saya , saya ngantuk lagi " rengek Qaireen menolak tangan Zhariel yang tak habis2 menarik rambutnya. Sakit tahu tak , nasib suami kalau orang lain tadi dah lama kena bunuh.
" tak nak , nak main juga "
" jangan kacau la , saya nak tidur ni " kata Qaireen mencubit pipi Zhariel dengan kuat , Zhariel meminta maaf , hujung bibir Qaireen ternaik. Zhariel mengusap pipinya habis merah , nanti tak pasal2 kena ejek pakai blusher.
" sayang " panggil Zhariel dengan lembut , dia memeluk pinggang Qaireen. Tiba2 rasa nak manja - manja dengan isteri.
" ye kenapa " balas Qaireen dengan mamai. Zhariel senyum , kenapa lah isteri dia ni comel sangat , rasa nak gigit2 je.
" semalam awak tidur pukul berapa , sampai ngantuk macam ni " tanya Zhariel sambil mengesel hidungnya pada belakang leher Qaireen. Qaireen ketawa menahan geli.
" tepi la sikit awak! , jangan la geli! Hahahaha! , semalam saya tidur pukul 3 pagi " jawab Qaireen mengesat air mata akibat ketawa. Mulut Zhariel membulat.
" awak tu jangan la tidur lewat sangat tak baik untuk kesihatan " pesan Zhariel , Qaireen menggangguk laju. Dia memusingkan badan memeluk Zhariel.
" hm.. A big warm hug " gumam Qaireen , dia mengesot lebih dalam supaya mendapat kehangatan dari badan Zhariel yang tidak berbaju itu. Zhariel tersenyum kecil. Dia mencium dahi Qaireen. Sayang betul dekat isteri kecil dia ni.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
" selamat pagi " kata Qaireen dan Zhariel serentak , mereka menarik kerusi lalu duduk. Qaireen mengutamakan Zhariel dahulu walaupun ditolak olehnya tetapi Qaireen degil ingin lakukan juga.
" selamat pagi anak kesayangan umi dan menantu cantik umi " kata Puan Aina dengan lemah lembut. Encik Adam hanya berdiam diri. Dia tidak tahu kenapa dia berasa tidak tenang dengan kehadiran Qaireen dalam rumah ini. Nurin tidak gemar makan pagi biasanya dia akan study dibilik sendirian. Buat masa ini Daniel tinggal bersama mereka kemudian dia akan kembali ke rumah.
YOU ARE READING
The Unknown Wife ✔️
Action' ᴰᴼᴺ'ᵀ ᴶᵁᴰᴳᴱ ᴹʸ ᶜᴴᴼᴵᶜᴱ , ᵂᴴᴱᴺ ʸᴼᵁ ᴰᴼᴺ'ᵀ ᵁᴺᴰᴱᴿˁᵀᴬᴺᴰ ᴹʸ ᴿᴱᴬˁᴼᴺˁ ' Muhammad Iman Zhariel seorang anggota polis yang tegas lagikan bertanggungjawab , Masa dahulu dia mempunyai seorang kekasih bernama Nadine Ellysa tetapi perjalanan percintaan itu tid...