Diyarın ıssız ormanlarını gözlerinde muhafaza eden kız çocuğu,
Annesinin rahminden koptuğunda gözlerini ilk gökyüzüyle buluşturması beklenmişti,
O ise toprağa baktı,
Başı önüne eğik ve hasta doğmuş gibi cıyak cıyak bağırarak ağlarken.
Annesi doğumdan hemen sonra babası tarafından dövüldü,
Diyara bir kız çocuğu getirdiği için.
Çünkü kız demek bereketsizlik demekti,
Ölüm demekti,
Lanet demekti,
Öyle de oldu.
Köydeki herkesi öldüren katliam kızın canını almadı,
Sırf varlığı bile nefrete layık olan kızın yeşil gözleri toprağa bakmaya devam etti,
Hasta olduğu için değil,
Toprakta kendisinden bir parça bulduğu için,
Yaşamı var eden toprağın ölüme nasıl kucak açtığını seyrettiği için.
***
2017 yılında zihnime ilk defa tohumları atılan kurgumu 2019 yılında kaleme aldım. Benim için kolay gibi gözüken fakat kafamdaki seslerin asla susmadığı bir yılda.
En yakınlarıma bile anlatmakta çekindiğim bu tarihi, Mia'yı yazarken tedirgindim. Satırların mürekkebi bir tırtılın kozası gibi ruhumun etrafını sarıyordu ve o ince yapıyı delecek rengârenk kanatlara sahip değildim. Sonunda kozadan çıkmayı başardı. Başından sonuna dek içimde doğan bir tarihti Aşkın İlk Rengi. Şimdi sizinle buluşuyor, onları siz de tanıyorsunuz. Bu benim için ne kadar büyük bir heyecan, tahmin bile edemezsiniz.
Mia'nın zarif parmakları arasında tuttuğu mumun Roan'ın güçlü nefesleriyle titrettiği ışığı satırlarınızı aydınlatıp kararmış ruhlarınıza bir şifa gibi dokunsun.
Bizim isyanımız, aşkın ilk rengi.
***
Kitaptaki zaman anlayışı altı ülkenin birleşip mühür bastıkları Barış Antlaşmasına göre baz alınmaktadır. BÖ (barıştan önce) ve BS (barıştan sonra). Yeri geldiğinde yapılan kısaltmaları mutlaka açıklayacağım, şimdilik bu kadar yeterli.
UYARI!!
Kitaptaki olay, mekan ve kişilerin tarihle hiçbir ilgisi yoktur.
Kitapta şiddet, küfür, cinsellik unsurları bolca bulunmaktadır. Bu yüzden yaşı küçük ama okumaya hevesli arkadaşlarımı bünyelerine daha uygun kitapları bulma arayışına yönlendiriyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSYAN | Aşkın İlk Rengi (+18)
Fiction HistoriqueSevgililerin yataktan yatağa geçtiği şu çağda, aşıklar ruhlarını seviştirirmiş. ~ Diyarın ıssız ormanlarını gözlerinde muhafaza eden kız çocuğu, Annesinin rahminden koptuğunda gözlerini ilk kez gökyüzüyle buluşturması beklenmişti, O ise toprağa bakt...