"Thank you, Kun. "Ujar Yanan, Kun hanya tersenyum sebaik sahaja dia siap menyapu ubat pada sudut bibir Yanan. Dia memberi sebungkus kecil ais kepada Yanan untuk menghilangkan rasa sakit kena pukul pada pipi.
Yanan menyambut dan meletakkannya pada pipinya. Mereka berdua mula berborak sampai Yanan masuk topik Sicheng. Itu membuatkan Kun memutar bola matanya.
"Marah sangat kau dengan Sicheng. "Ujar Yanan.
"Dahlah, malas aku nak hadap dia. Perangai dia macam budak budak dah. "Ujar Kun. Yanan tertawa kecil.
"I know i shouldn't involve with you guys business but i feel pity through Sicheng. "Ujar Yanan.
"Kenapa pula?"tanya Kun. Yanan memandang Kun, dia tersenyum kecil. "Sicheng tu susah nak move on dari orang yang dia sayang. Kenapa kau tidak tanya dia je, siapa perempuan tempoh hari? Daripada kau berdiam diri and then sakitkan hati diri sendiri. "Ujar Yanan. Kun hanya terdiam.
Lama dia tidak bercakap dengan Sicheng sebab dia sakit hati dengan Sicheng. Tambahan pula dia malas nak layan lelaki itu.
"Aku taklah pro sangat bab cinta cintun ni tapi yang aku tahu, communication between partner is important "ujar Yanan lagi. Dia bangkit dari katil tempat dia duduk dan berdiri menghadap Kun.
"Eloklah korang baiki semua masalah korang. Sebelum perasaan masing masing hilang, lagi susah. Aku tahu Sicheng masih sayangkan kau. "
"How do you know that he still love me? "
Yanan tersenyum memandang Kun.
"Well, he's my friend. Remember? "Ujar Yanan, Kun mengangguk kepala. "Try to talk with him"Dia menepuk bahu Kun dan melangkah pergi. Meninggalkan Kun sendirian di bilik rawatan.
Kun mendengus perlahan, dia tidak sedia lagi nak berjumpa dan bercakap dengan Sicheng. Dia masih perlukan masa bersendirian sebelum dia menghadap Sicheng.
🏑
Ten menepuk bahu Johnny dan itu membuatkan Johnny memandang Ten. Mereka berdua duduk sebelah menyebelah manakala Sicheng duduk di depan mereka.
Disebabkan Sicheng bersendirian, jadi Ten dan Johnny ajak dia makan sekali. Johnny menggeleng kepala sebaik sahaja dia nampak Sicheng.
Kelihatan Sicheng tiada semangat nak makan, dia hanya memain nasinya sambil menopong dagu. Johnny mengetuk meja dan itu membuatkan Sicheng tersentak.
"Apa? "Tanya Sicheng dengan nada yang tidak bersemangat. Dia memandang Johnny dengan pandangan malas. "Kalau ya pun, makanlah sikit. Kau tu dahlah kurus. Nak kurus lagi ke? "Tanya Johnny.
Sicheng mendengus perlahan, dia menyuap nasinya. Ten menggeleng kepala, dia kena buat sesuatu agar Sicheng tidak macam tu. Kesian dia tengok Sicheng macam tu, merrka berdua tidak biasa melihat Sicheng begitu.
"Ah.. Apa kata kita main basketball petang ni. Kau kan suka main basketball. "Ujar Ten, dia cuba membangkitkan mood Sicheng namun Sicheng tidak mengendahkannya. Dia mengunyah makanannya dengan slow.
Ten menyiku Johnny agar turut menolong. Maka Johnny pun berpura pura interested. "Oh, Sicheng suka main bola keranjang en. Boleh la kita main petamg ni. "Ujar Johnny, Ten tersenyum memandang Johnny dan beralih memandang Sicheng. Kelihatan Sicheng memandang mereka dengan muka tiada perasaan.
"Aku tau korang berusaha nak bangkitkan mood aku. Baiklah, kita main petang ni. "Ujar Sicheng dan menyuap nasinya. Johnny dan Ten berasa lega kerana Sicheng masih menjadi manusia even tengah broken.
YOU ARE READING
Hockey Love (WinKun)
FanfictionSemuanya bermula di kafe Fakulti Kejuruteraan Awam, Kun berjumpa dengan Sicheng iaitu musuhnya dari sekolah lama. Dia tidak menyangka yang dia berjumpa dengan musuh ketatnya di universiti. Sama Universiti pula tu. Nasib tak sama bidang, kalau sama...