8

40 4 1
                                    

"Mana pulak perempuan ni? Suka betul menyusahkan aku" aku mengunci pintu rumah dan bergegas menghidupkan enjin kereta. Dan aku tersedar tentang suatu perkara. "Kalau aku tak sayang dia and tak kisah pasal dia. Why bother nak cari dia kat mana? Lee Donghyuck kau terhantuk apa semalam tiba-tiba risau pasal y/n? Ah lantak yang penting kena cari dia dulu"

Kepalaku terhendap-hendap mencari kelibat Y/n. Sumpah hati ini risau. Kepalaku terbayangkan perkara negatif yang akan berlaku terus ku geleng perlahan. "Y/n berani of course dia akan protect diri dia sendiri"

Selepas satu tempat, satu tempat lagi aku menjengah, tiada tanda-tanda Y/n disini. Aku cuba untuk menghubungi dia berkali-kali. "Keras kepala betul lah dia ni. Dia proteskah dengan aku? Aku ada buat salahkah dengan dia? bawak perempuan balik rumah totally a normal thing"

Aku duduk berteleku di tepi pantai. "Huh kan bagus kalau dunia aman macam ni. Tak payah tengok muka mummy, muka daddy and muka lelaki tak guna tu!" Aku jerit sepuas-puas hati. Nasibku baik hari ini pantai itu lengang tanpa bayangan manusia. Jadiku habiskan masaku itu dengan melihat keindahan alam ciptaan Tuhan.

"Aduh!" Ku pegang kepalaku yang berdenyut-denyut. Terusku capai beg tanganku.
"Bagus! Ubat tak bawak" aku bangun perlahan-lahan dan pergi ke pondok yang disediakan. Aku berpaut pada tangga kayu itu. "Ya Tuhan, kau kuatkan lah aku" air mata aku mengalir deras. Aku kerahkan segala tenaga untuk bangun dan menuju ke keretaku. Belum sempat beberapa langkah, mataku terus kelam dalam hati aku berharap ada yang akan membantuku. "Y/n!"

"Good job Y/n kau pengsan lagi" bisikku dalam hati. Aku membuka mataku dan mataku menangkap kelibat yang sangat aku kenali. "Mark?" Mata aku membulat.  Mark ialah teman baikku juga seperti Jaehyun. Sudah lama Mark menetap di Kanada dan meneruskan pembelajarannya di sana. Aku juga sudah lama tidak menghubunginya. "Bestie!! Aku rindu kau!" Aku terus berlari memeluknya. "Dah lama sangat kita tak jumpa, aku ingat kau dah lupa aku, ye la kan sekarang aku dah handsome aku takut kau tak kenal aku" aku ketawa berdekah-dekah. "Mestilah kenal! Ka dari dulu muka macam tu ja! But still handsome" terus ketawaku disambug Mark.

"Kau okay tak? Pahal kau tiba-tiba pengsan? Kau sakitkah? Nasib baik tau aku tiba-tiba rasa nak singgah situ." Aku terus terdiam. Fikiranku ligat memikirkan alasan yang munasabah. "Its okay lah. Maybe aku penat sangat kerja hari-hari" dia mengangguk. "Eh bila kau balik sini Mark? Tak tahu pun" aku cuba mengubah topik jadi perbualan tentang aku 'pengsan' itu tak menjadi panjang.
"Kau mana nak tahu. Telefon aku pun tidak" aku hanya tersenyum. "Nanti boleh lah kita hang out sekali dengan Jaehyun!"

Terlupa sebentar tentang sakitku dan juga 'suamiku' ku harap dia tahu yang aku sudah patah hati dengan dia. Mungkin ini akan membuatkan dia akan membenci diriku dan mudah untuk aku 'pergi' dari hidupnya.Aku rela jika dia meninggalkanku kerana hidupku cuma sebentar dan aku juga berharap dia dapat bertemu dengan perempuan yang lebih baik dari aku.

You've gotta dance like there's nobody watching,
Love like you'll never be hurt,
Sing like there's nobody listening,
And live like it's heaven on earth.


-William W. Purkey

A Little Happiness || Lee DonghyuckWhere stories live. Discover now