~~~~~~~~~~~
I tidigare kapitel:
"Nej! Men det är en annan sak jag måste berätta som e ganska pinsamt."
~~~~~~~~~~~
-Felix's perspektiv-Asså det här var den pinsammaste stunden i mitt liv!
Hur skulle jag förklara detta utan att låta sol en fjolla...
"Äh jo.. Jag har fått känslor för Sofie.. Jag vet att jag bara har träffat henne tre gånger men första gången jag såg henne föll jag för henne.."
"Men Gud Felix!! Jag visste det. Sofie och du är seriöst OTP! Skulle du berätta detta för Sofie skulle hon bli den lyckligaste i världen" sa Daniella och var helt glad.
"Tur att du inte tyckte att jag var en fjolla eller något" sa jag och pustade lite.
"Varför skulle jag tycka det? Du är en kille som berättar sina känslor för en tjej. Finns inget konstigt med det" sa Daniella och la sin han på min axel."Tack för att du hade tid och prata med mig" sa jag och gick ut.
Det var ganska skönt nu att jag fick säga mina känslor för Sofie till någon. Tur att jag inte berättade för killarna för dom skulle bara reta mig och säga att jag bara har träffat henne 3 gånger. Men man brukar falla för någon i första ögonkastet. Eller hur?-Daniellas perspektiv-
Efter Felix hade gått ringde jag Sofie direkt.
*Samtal mellan Sofie och Daniella*
S: hej det är Sofie
D: hej det är danni! Jo jag har något att berätta för dig. Du kommer inte tro det
S: vadå danni??
D: jo Felix kom över och han har seriöst känslor för dig!
S: du skämtar??
D: jag skämtar aldrig
S: *skrik*
D: asså Sofie du måste berätta dina för honom så kan ni bli tillsammans
S: vågar inte..
D: jodå
S: okej då. Men måste gå nu
D: aha hejdå
S: hejdåSofies dröm har slagigt in. Är så jäkla glad över henne.
-Sofie's perspektiv-
Vänta vad hände nyss? Sa Danni nyss att Felix hade känslor för mig??
Asså detta är fan en sjukt stor dröm som har slagit ut!! Är universums lyckligare tjej just nu!!"Sofie du måste vara tyst! Det är sent och folk sover" sa mamma och öppnade dörren.
"Sorry mamma är bara väldigt glad över en sak" sa jag och skrattade lite.
Mamma nickade och log och stängde dörren.
Nu är det bara ett problem. FoooFamily...
~~~~~~~~~~~~
Förlåt för kort kapitel men börja tycka att denna novell börjar bli tråkig så jag vet inte om jag ska sluta med denna och skriva en ny om Felix!!😬 vet inte vad jag ska skriva😬
ESTÁS LEYENDO
Everything changed after that -The Fooo Conspiracy
FanficSofie är en 14-årig tjej från Stocholm. Allt hon gör på sin fritid är att stalka pojkbandet "The Fooo Conspiracy" tillsammans med sin bästis Daniella (Danni) Men när Sofie har rastat grannens hund och ska iväg till Daniella förändras hennes liv. Väl...