~Kap 9~

211 6 1
                                    

~~~~~~~
I tidigare kapitel:
Alla Foooers började skrika och ta fram sina mobiler. Även jag och Danni skrek och tog fram våra systemkameror...
~~~~~~~
-Daniellas perspektiv-

När dom hade kört klart What The Fooo började dom prata.
"Hur mår ni Skansen?!!" Skrek Oscar i micken.
Alla Foooer började skrika och då menas det att alla mår bra. Dom började snacka om allt! Foooers från hela första början till dom som nyss kommit in till FoooFamily.
"Och vi lovar er lite naket! Men jag lovar att jag håller strumporna på!" Sa Oscar och drog upp sin tröja.
Hans fina sex-pack visades och hela Skansen började skrika. Jag och Sofie som stod längst fram fick ögonkontakt med killarna och dom blinkade med ena ögat.
"OMG dom kom ihåg oss!!" Fangirlade Sofie. Jag skrattade och skrek på samma gång.

När killarna hade kommit halvvägs i konserten började Sofie att se blekare ut i ansiktet. Jag kollade på henne och frågade hur hon mådde.
"Jag mår bra" sa hon och pustade långsamt.
Men det gick inte fort innan Sofie föll till marken och hennes puls blev svagare. Jag ropade på vakterna och 5 st vakter kom fram. 4 av som bar över Sofie medan den femte ringde ambulansen.
Dom hjälpte mig över stängslet och jag såg hur alla Foooers kollade på oss och att killarna var förvånade men fortsatte för fansens skull. Jag gick med vakten bredvid scenen och killarna kollade på mig. Jag började gråta och gjorde nummer ner...

När ambulansen hade hämtat Sofie och mig åkte vi raka vägen till sjukhuset. Vi åkte jätte snabbt och på 10 minuter var vi framme.
Alla sjukhuspersonalen möte ambulanspersonerna och sprang in. Jag fick hjälp av en tjej och hon gav mig en filt. Hon satte mig på en stol i väntrummet och gav mig en dricka och något att äta.

-Ogges perspektiv-

"Tack så jävla mycket för ikväll Foooers" skrek vi och gick från scenen. Vi hörde alla skrika 'en gång till' men vi bara log.
Sen när vi villat lite kom Frida in och intervjuade oss till Aftonbladet.
"Hur känns det nu då killar?" Frågade hon och pekade micken mot oss.
"Det här var en amazing upplevelse och det var liksom våran största konsert vi haft och aa" sa Oscar.
När intervjun var klar byte vi om och drack Cola. När vi satt och kollade igenom mobilerna kom Daff in och grattade oss.
"Jo killar det var ju så att hon som skulle träffa er efter konserten ligger på sjukhuset. Och jag pratade med Daniella, sofies kompis att vi kunde komma om vi ville. Dom har fortfarande inte hört något men vi kan ju komma och hålla Daniella sällskap" sa Daff och kollade ner i golvet.
Vi kollade allvarligt på varandra och nickade.
"Daff vi åker NU!!" Sa Felix och vi började gå till bilen.

I bilen var vi väldigt nervösa. Jag vet inte varför man jag fick i alla fall skuldkänslor för det här. Ganska konstigt jag vet..
Daff svängde in på en parkering vid sjukhuset och parkerade. Vi knäppte loss säkerhetsbältena och började gå upp till sjukhuset.
När vi kom upp till våningen var det ganska mycket folk men inte jätte mycket. Vi kollade runt och såg Daniella sitta på en stol med en filt och helt förstörd. Vi sprang fram och hon ställde sig upp.
"Ni kom" sa hon och torkade bort sina tårar medan hon log.
"Klart vi kommer om någon i familjen skulle råka illa ut" sa Felix och log.
Vi satte oss ner och höll om Daniella. Efter några minuter kommer det 2 föräldrar springandes fram till Daniella och oss. Hon ställde sig upp och gick och pratar med dom. Jag kan tro att det är sofies föräldrar. Dom kommer gående mot oss efter en liten stund.
"Det här är sofies föräldrar" sa Daniella och satte sig igen. Vi hälsade och satte oss ner igen.

-Daniellas perspektiv-

"Är ni här för att träffa Sofie?" Kom en läkare ut och frågade.
"Ja" sa vi alla och kollade på honom.
"Ni kan komma och träffa henne nu" sa han och jag sprang in i rummet.
När jag kom in låg Sofie med flera slangar i kroppen och kollade upp i taket. När jag var vid sängen vände hon sig om och jag kramade om henne.
"Missade jag konserten?" Frågade Sofie med en hes röst.
"Ja.. Men det gjorde vi båda" sa jag och satte mig ner.
"Varför stannade du inte kvar?" Sa Sofie och kollade på mig med trötta ögon.
"Skulle aldrig vara där utan min syster" sa jag och log. Sofie log tillbaka och började gråta.
"Men Sofie vad är det? Frågade jag förvånat.
"Jag missade killarnas konsert och det slutade med det jag var räddast över. Och nu är väll dom hemma och chillar" sa Sofie och grät ännu mer.
"Du Sofie" sa jag och hon kollade på mig.
"Dom är inte hemma och chillar" sa jag och då öppnas dörren och 4 killar kommer in.
Sofie sätter sig sakta upp och börjar gråta ännu mer. Efter killarna kommer hennes föräldrar in med blommor.
"Oscar? Ogge? Felix? Omar? Mamma? Pappa?" Sa Sofie och la händerna för munnen.
"Vi kom så fort vi kunde" sa sofies mamma och började gråta lite.
Dom ställde sig vid väggen och killarna kom fram.
"Så vi möts igen" sa killarna och Sofie började skratta lite.
"I samma kläder oxå" sa Sofie och skrattade lite mer.

*30 minuter senare*

Nu hade sofies föräldrar åkt hem så nu var det bara jag, killarna och Daff kvar.
"Så hur var konserten då?" Frågade Sofie killarna.
"Jo den var skit grym men vi saknade att se er två stå och skrika" sa Felix och log. Vi kollade på varandra och log.
Vi hade så himla kul och vi visade alla foton från konserten och sen så hade killarna en mini konsert för oss.
Efter mini konserten frågade jag en ganska konstig fråga.
"Vad tycker ni om dom Foooers som bitchblickar andra Foooers?"
Killarna kollade på varandra och sa:
"Varför gör som det?
Jag berättade vad som hände innan konserten innan Omar sa:
"Vi vet! En Foooer berättade det innan vi åkte till sjukhuset"
"Vi tyckte att det var skit coolt av dig att säga så" sa Oscar och killarna log.

Hela natten var jag kvar och höll Sofie sällskap. Till och med killarna valde att stanna kvar. Världens bästa killar asså!!
Killarna la upp ett instainlägg om att dom kommer spendera en hel kväll på sjukhuset med oss och att dom är världsligt tacksamma att Sofie mår bättre.

~~~~~~~~~
Halloj!

Hoppas att ni gillade kapitlet!!
Jag vet att jag e långsam på att skriva men har ganska mycket in skolan😁

Glöm inte att kommentera och rösta så fler kan läsa och jag skulle bli super glad😘

Och om jag har stavfel, skit i det för jag e sämst på att stava och jag orkar inte kolla igenom mina kapitel😂
/kram❤️

Everything changed after that -The Fooo ConspiracyOù les histoires vivent. Découvrez maintenant