~~~~~~~~
I tidigare kapitel:
"Sofie, imorn kommer det bli världens bästa dag och vi kommer klara det!" Sa danni och tog mim hand.
Jag tittade på Danni och log. Vi sa godnatt och somnade.
~~~~~~~~
-Sofies perspektiv-
Jahap idag var det konserten då. Jag längtade som fan, men samtidigt var jag rädd. Jag kollade runt i rummet och låg och tänkte på hur allt skulle gå. Skulle jag klara mig? Skulle jag missa hela konserten på grund av min cancer? Jag ställde flera frågor i mitt huvud tills jag kände tårar falla ner från mina kinder..
-Daniellas perspektiv-
Jag vaknade av att någon snyftade. Jag gnuggade mig i ögonen och satte mig upp. Jag kollade på Sofie och såg att hon var helt röd i ögonen.
"Men gumman vad är det?" Frågade jag och kramade om henne.
"Danni jag vet inte ifall jag kommer klara det.. Tänk om jag bara slutar andas mitt under konserten?!" Sa Sofie och snyftade.
"Sofie jag lovar att inget kommer att hända" sa jag och drog handen över hennes hår.
"Men du ska vi gå ner och fixa en god frukost och sen åka?" Frågade jag snällt.
Sofie nickade och vi gick ner. Vi gjorde rostade mackor med nutella och ett glas oboy till. Sen gick vi till vardagsrummet och kollade på tv. När vi var klara gick vi in med disken i köket och la det i diskmaskinen och gick upp.
"Jag går och duschar" sa Sofie och tog sina kläder hon skulle ha på sig.
"Okej jag duschar efter dig" sa jag och satte mig på sängen med mobilen.
Jag kollade igenom instagram lite och sen snapa jag lite med några Foooers som oxå skulle dit.
-Sofies perspektiv-
Jag tog av mig min pyjamas och gick in i duschen. Det kalla vattnet som snabbt blev varmt rann längst min smala kropp. Jag stängde av duschen och tvålade in mitt hår och sköljde sedan ut det. Sen fortsatte jag att raka mig under armarna och benen och sen tvåla in kroppen och lägga balsam i håret. Sen sköljde jag bort allt.
När jag var klar torkade jag mig medan jag kollade mig i spegeln.
"Idag Sofie ska du klara dig! Du ska visa killarna att du är en stark tjej! Kom igen Sofie jag vet att du är stark!" Sa jag för mig själv.
Jag satte upp håret i handduken och satte på mig mina under kläder. Över det blev det ett par tajta ljusblåa jeans från Hollister med ett linne från bikbok. Jag gick in i sovrummet där Danni låg på sängen. Vi byte så hon gick in i badrummet och jag chillade på sängen.
När båda var klara med sminket och håret gick vi ner till hallen och klädde på oss. Jag satte på mig ett bar låga vita converse och sen en skinnjacka över.*Utanför Skansen*
Nu stod vi i kön utanför Skansen. Det var väldigt mycket Foooer såklart.
När vi hade stått i kön i kanske 1 timme var vi äntligen lägst fram. Eftersom vi hade FoooCirkle fick vi gröna band medan dom andra fick blåa band.
När vi kom upp var det ganska många där redan. Men alla sprang för att få bra platser men eftersom jag inte kan andas så bra så tog vi rulltrapporna och gick.
Vi gick till den sidan där alla med FoooCirkle satt. Vi satte oss ner och drack lite Loka. Medan vi satt där kom det fram massa Foooers som kände igen mig från instagram. Många sa att jag var en stark person och att jag hade tur. Många ville ha autograf och bild medan vissa bara bitchblicka och snackade skit om mig.
"Men vad? Det hjälper inte att ni bitchblickar och snackar skit om mig bara för att jag hade tur att killarna kom till sjukhuset.! Är det så ni tycker man behandlar andra Foooers i FoooFamily?" Skrek jag. Många tittade på mig men det sket jag i.
"Sofie sätt dig" sa danni och försökte dra mig ner.
"Nej" sa jag och drog bort den.
"Va? Är det så? Vad tror ni killarna skulle tycka ifall jag sa det här? Jag tror dom skulle må skit för att andra Foooers bitchblickar och trycker ner andra Foooers! Om ni inte respekterar andra Foooer så kan ni lika gärna lämna familjen eller något!! För jag e trött på att visa Foooers tar självmord pga det här!! VÄX UPP FÖR FAN!" Skrek jag och satte mig ner.
När jag hade satt mig ner började några att applådera. Sen började fler och fler. Till sist var det nästan alla.
"WOOW!! Love you girl!" Ropade några Foooer.
Jag log och drack lite av min Loka.
När jag och Danni satt och prata kom det fram ungefär 4 Foooers.
"Äh heej" sa en av dom lite blygt.
"Hej!" Sa jag och log.
"Jo det du sa var så himla bra och vi älskar dig så mycket! Och en av våra kompisar tog självmord pga fooofamily.." Sa en av tjejerna och tittade ner.
"Jag beklagar.. Ibland kan fooofamily vara riktig farlig för andra" sa jag och suckade.
"Vi ville bara säga att vi avgudar dig och vi är dina fans"
"Men Gud vad gulligt! Om ni vill kan ni få sitta med oss" sa jag och klappade på marken. Tjejerna började fnissa och hämtade sina grejer och satte sig vid oss.
Halva dagen satt vi och pratade tills dom släppte in oss.
När vi kom in kom jag och danni längst fram och man såg hur alla försökte få bra plats..
När alla hade kommit in började förbanden att spela. När dom var klara var klockan ungefär 19:30 och nu började lamporna att blinka i olika färger och dom började köra låten What The Fooo som dom hade med i videon "The Making Of FoooVertigo".
Alla Foooers började skrika och ta fram sina mobiler. Även jag och Danni skrek och tog fram våra systemkameror...
~~~~~~~~
Hola!👌
Jo jag tänkte att min andra novell behöver fler läsare innan jag skriver på den mer! Men jag ändrade mig och tänkte skriva klart den här novellen😌
Hopps att ni gillade kapitel 8:)
~Gilla och kommentera för en glad författare~
/kram❤️
BINABASA MO ANG
Everything changed after that -The Fooo Conspiracy
FanfictionSofie är en 14-årig tjej från Stocholm. Allt hon gör på sin fritid är att stalka pojkbandet "The Fooo Conspiracy" tillsammans med sin bästis Daniella (Danni) Men när Sofie har rastat grannens hund och ska iväg till Daniella förändras hennes liv. Väl...