~~~~~~~~
I tidigare kapitel:
När jag hade lämnat tomten gick jag längst gatan. Danni bode på andra sidan gatan så jag var badass och sprang över gatan när det var kolmörkt ute. Helt plötsligt ser jag två billyssen och allt blir svart....
~~~~~~~~
-Daniellas perspektiv-
Nu hade det gått nästan 1 timme och 15 minuter och Sofie har inte kommit. Vad fan kan hon vara.
Jag ringde Sofie och kom bara fram till mobilsvar... "Nä nu fan måste jag gå ut och leta efter henne" sa jag och gick ner. Jag tog på mig kläderna och gick ut.
När jag kommit en bit ser jag massa blåljus. Jag springer fram och ser att en tjej ligger på en bår och att en polis står och pratar med en förare. "Hallå va har hänt" sa jag och petade på en av poliserna. "En tjej i 14 års åldern blev påkörd av mannen där borta när hon sprang över vägen" sa han och fyllde i några papper. "Okej tack" sa jag och gick bort till tjejen som låg på båren. När jag ställde mig vid den fick jag se vem det var. "Sofie!" sa jag och började gråta. "Känner du den här tjejen" sa en av ambulanssköterskorna. "Äh ja hon är min bästis" sa jag och torkade bort några tårar. "Okej du får följa med oss till sjukhuset" sa hon och jag satte mig där framme men henne.
När vi kom fram till sjukhuset sprang vi in och sen sprang dom in i ett rum där jag inte fick följa med till.
Efter 20 minuter kom en sjuksköterska ut från rummet och började prata med mig. "Jo det är så att Sofie är mycket skadad. Hon bröt två revben och fick en allvarlig hjärnskakning. Plus att hon har en sjukdom som så hon måste ha slang i näsan ganska länge och hon ligger i koma nu så vi vet inte hur länge hon ligger i koma." sa hon. "M-men vad är det försjukdom" sa jag och kännde hur tårarna brände bakom ögonlocken. "Hon har cancer i lungorna som gör så att hon kan andas genom slangen och vi vet inte hur länge hon kommer ha den i näsan" sa hon och klappade mig på axeln."Hur fick hon cancer i lungorna?" frågade jag. "Hon fick i sig för mycket avgaser när hon låg ner och det spred sig vidare till lungorna" sa sjuksköterskan. "Men får jag bara hälsa på henne en snabbis?!" sa jag och tårarna föll. "Bara i 10 minuter sen kanske du borde gå hem och vila lite." sa hon och gick.
Jag gick in till Sofies rum och satte mig vid sängen. I den sängen låg min underbara bästis i koma och cancer. Tänk om hon inte överlever eller aldrig vanar... Vad ska jag då göra?
Jag tog Sofies hand och pussade den innan jag gick ut och hem. Direkt när jag kom hem la jag mig på sängen och grät.
Jag hade säkert gråtit i 2 timmar för sen märkte jag att mina tårar hade försvunnit... Jag byte om till min pyjamas och sen la jag mig i sängen och tänkte på Sofie.
**1 månad senare**
Nu hade det gått 1 månad och jag har mesr legat i sängen och gråtit. Iblan har jag väll gått och ätit eller gått på toa. Men i dag tänkte jag gå till The Fooo's studio och tänka på minnen och sen gå till sjukhuset.
Jag gick in i badrummet och duschade för jag luktade sunkigt..
När jag var klar med allt åkte jag till killarnas studio. Jag satte mig på t-banan och pluggade in hörlurana och lutade mig mot fönstret. "Nästa Östermalm" sa dom i högtalarna och jag ställde mig upp. När tåget hade stannat sprang jag upp och raka vägen till studion. När jag kom fram satte jag mig på marken och trök knäna upp mot bröstet och kramade om dom. Det var bra att det in var så många människor ute för de flesta var på semester. Och det var inga foooers här heller så det var var bra. Jag la ner huvudet mot knäna och började gråta. "Varför? Varför ska det just häna min bästis och inte någon annan!!?" sa jag för mig själv.
"Men gud vad har hänt" hörde jag en röst säga. Jag tittade upp och fick sen 4 stycken underbara anikten. "T-The Fooo" sa jag och fick hjälp upp. "Hahaha aa det är vi" sa Omar. "Men vad har hänt eftersom du gråter" sa Oscar som är så jävla snygg. "Äh min kompis blev påkörd för en månad sen när hon skulle hem till mig och sen när vi kom till sjukhuset så berättade en sjuksköterska att hon hade brytit två revben och hon hade fått en allvarlig hjärnskakning. Sen så låg hon i koma och hon hade fått cancer i magen som gör så att hon måste ha slang i näsan! Och sen åkte jag hit för att tänka på henne och sen skulle jag till sjukhuset!" sa jag och tårkade bort tårarna. "Gud vi är så ledsna" sa Felix och jag fick en gruppkram av dom. "Men kan vi följa med till sjukhuset och hälsa på din bästis kanske?" sa Oscar och log ett dödande leende. "Visst" sa jag och vi började gå.
När vi kom in på sjukhuset gick jag och frågade om vi fick hälsa på Sofie. Vi fick ett ja och gick bort till hennes rum. När vi kom in var det något jag fick se...
"OMG Sofie du är vaken!!!" sa jag och sprang fram till henne och gav henne en kram. "Hahah hej på dig med. Jag har varit vaken i kanske 3 veckor" sa Sofie och skrattde. "Förlåt om jag inte kom tidigare men jag var så jävla ledsen!!" sa jag och kramde henne igen. "Haha det gör inget" sa hon och jag log.
"Men du jag har några kompisar med mig" sa jag och ställde mig åt sidan.
-Sofies perspektiv-
Danni vände sig om och där stod The Fooo!!
"Neej OMG!!" sa jag och höll för munnen.
"Hej på dig" sa Ogge och gick fram till mig. Jag fick en kram av alla och sen skakade jag skit mycket. "Jag vill inte att Felix skulle se mg såhär första gången" sa jag och satte mina händer framför mitt ansikte. "Du är jätte fin" sa Felix och log. "Tack" sa jag och tog bort händerna från ansikter. Jag fick blommor och kort och sen fick jag ta kort med killarna som dom la upp insta och skrev "Today we came too the hospital whit this girl friend an surprise her<3 She has cancer and she was in coma! She was hit by a car a fwe weeks ago and we had to follow and surprise her at the hospital!! Kisses and love to this wonderful Foooer<3" skrev dom och jag blev skit glad. Jag läste många av kommetarerna på Dannis mobil och det var många som hade skrivt fina texter, krya på dig, frågat om min insta och bara massa underbara texter!!!
Jag kan bara säga att det var min bästa dag någonsins<3
~~~~~~~~~~~~~~
Tjena<3
Det trodde ni inte va? Att The Fooo skulle komma till sjukhuset.:)
Hahaha det är ju typ allas Foooers dröm fast att dom kommer hem till en!!<<3<3
Men iaf så kommer det nog inte upp ett kapitel i morgon för då ska jag på grönan med några tjejkompisar och vi kommer åka in ganska tidigt och sen vet jag inte hur länge vi stannar där:)
~Kommetera och gilla för en glad författare~
/Kram<3
STAI LEGGENDO
Everything changed after that -The Fooo Conspiracy
FanfictionSofie är en 14-årig tjej från Stocholm. Allt hon gör på sin fritid är att stalka pojkbandet "The Fooo Conspiracy" tillsammans med sin bästis Daniella (Danni) Men när Sofie har rastat grannens hund och ska iväg till Daniella förändras hennes liv. Väl...