~~~~~~~~
I tidigare kapitel:
-Sofies perspektiv-
Jag kan inte fatta att The Fooo svarade oss på twitter! Och det bästa var att dom också började följa mig på twitter! Det här är en dröm som har slagigt in...
~~~~~~~~
-Daniellas perspektiv-
Igår var det nog den bästa kvällen på länge!! Jag kom faktiskt inte ihåg hur vi somnade men vi somnade nog snabbt eftersom vi var skit hypade igår kväll.
Jag vaknade klckan 09:16 och kollade runt på mobilen medan Sofie fortfarande sov. Jag kollade igenom instagram och det var väldigt mycket The Fooo eftersom jag följer typ 200 The Fooo fanpages!
Efter 1 timme sov fortfarande Sofie. Lilla tjejen är trött från allt igår! Haha.
Jag blev väldigt rastlös så jag började att putta på Sofie så hon skulle vakna. "Uh" hörde det från Sofie och jag började fnissa. "Upp och hoppa sömntuta" sa jag med en till gjord vänlig röst. "Låt mig sov!!" sa Sofie och viftade med handen. Jag lät Sofie vara en stund och medan jag vntade på att hon skule vakna kollade jag egeom mobilen igen.
Sen kom jag på en jätte bra ide för att få upp Sofie från sängen. "SE UPP SOFIE FÖR LAMPAN!!" skrek jag med panik i rösten.
Ur sängen for Sofie upp och ställer sig mitt i rummet. "Men va fan Danni din jävel!!" sa Sofie och skrek på mig. "Amen va fan jag orkar ju inte vänta på tlls du vaknar klockan 12:00!" sa jag och skratta lite. "Fuck you" sa Sofie och gick ner.
Jag skrattade för mig själv och gick ner.
"Var det någon som vaknade på fel sida av sängen kanske?" sa jag med en babyröst.
"Käften" sa Sofie medan hon gjorde flingor med mjölk.
Efter frukosten gick vi upp och klädde på oss och sedan gick vi ner och kollade på tv. "Hallå konserten är om 2 Fucking dagar!!!" sa Sofie lite efterblivet.
"Tjena blixten kom du på det nu eller?" sa jag och skrattade. "Sorry då men jag trodde du inte visste" sa Sofie och skrattade lite hon också.
"Men Danni, kommer jag klara mig då eftersom jag har svårt att andas?" sa Sofie och blev lite ledsen. "Sofie jag lovar att du kommer klara det! I promise" sa jag och log.
"Okej hoppas det, vill inte missa killarnas första största konsert" sa Sofie och log tillbaka.
-Sofies perspektiv-
Jag var jätte orolig att något skulle hända under konserten. Men jag får sluta tänka på det så kanske det går bättre.
Jag gick upp till rummet och byte om till shorts och ett linne. När jag kom ner var jag tvungen att stanna upp för att ta några andetag. "Hur mår du?" frågade Danni och la handen på min rygg. "Jo jag mår bra!" ljög jag. Jag kännde att jag var lite snurrig och det kändes som att jag skulle svimma. "Du Danni jag går upp och vilar mig en stund" sa jag och Danni nicka.
När jag kom upp la jag mig mitt på sängen, tog en kudde och somnade.
^Dröm^
"Sofie mår du bra?!!" skreck Danni. Jag kände hur jag bara föll ner på golvet och allt blev svart.
Jag kunde se ljuset starkare och starkare. "Hallå vart är jag??!!" skreck jag.
"Du är i himlen kära Sofie" sa en röst. "Vem är du?" sa jag med panik i rösten. "Jag är Gud2" sa rösten med en läskig lugn röst.
"Vad gör jag här?!" sa jag igen. "Lilla Sofie du lever inte längre! Du är DÖD DÖD DÖD DÖD DÖD DÖD DÖD!!"
"NEJ JAG ÄR INTE DÖD!! NEJ NEJ NEJ"
Jag vaknade och flåsade. Jag la handen på hjärtat och kände hur det pumpade i säkert 120km/H. Helt plötsligt kommer Danni inspringades in i rummet. "Gud Sofie jag hörde dig skrika och trodde du behövde åka till sjukhuset" sa hon och flåsade lika mycket som jag gjorde. Hon har lite dålig kondis enligt mig. "Nä jag mår bra nu" sa jag och log ett fake leende.
"Sofie, jag ser att du gör ett fake leende. Och juste, din mamma ringde och sa att dom åker till din mormor och morfar i Norge i några veckor för tydligen så behövde dom hjälp på gården!" sa Danni och nickade. Hon satte sig bredvis mig i sängen och la sig ner. Jag la mig ner också och vi kollade rakt upp i taket. "Du, förlåt för att jag ljög men jag vill inte att du ska bli rädd eller något och jag vill heller inte missa konserten..." sa jag och tittade på Danni. Jag fällde en tår och hon torkade bort den. "Sofie jag kommer alltid finnas vid din sida vad som än händer" sa Dann och ett leende spred sig i hennes anikte och det smittades av på mig.
Vi låg säkert i sängen i flera tmmar för när vi gick ner var klockan redan 6. "Oj shit vad länge vi låg i sängen" sa Danni och kollade på klockan. "Men du ska vi inte beställa pizza och kolla på film?" sa Danni och klappade händerna.
"Visst! Beställ du så väljer jag film" sa jag och satte mig i soffan. Danni nickade och gick till köket. Jag kollade på netflix oxh hittade en film som verkade skit bra. Efter några minuter kom Danni tillbaka och sa att pizzan skulle komma om ungefär 20 minuter. "Vilken film har du valt?" sa Danni när hon satte sig i soffan.
"Jag valde You Again" sa jag. "Aha den filmen. Den har jag sätt förut men det var typ bara i slutet" sa Danni när hon kollade egenom sin mobil.
Medan vi väntade på pizzan sattoch kollade egenom instagram. Jag hade fått skit många nya följare sen sist. Jag hade tråkit så jag tog en bild på Danni och skrev "Snart blir det film och pizza med den här nörden" skrev jag och la ut. Efter 30 sekunder hade jag redan fått 15 likes.
När pizzan kom gick Danni och hämtade två glas och cola. Vi satte igång filmen och började käka pizza. Vi hade så roligt. Vi skrattde åt allt i filmen nästan ochdet var en rolig kväll.
~~~~~~~~~~
Hej
Jag ber så hämsk mycket om ursäkt att jag inte har skrivit något kapitel. Men det är bara för jag har haft läxor och varit med kompisar.
Juste i söndags den 9/9-14 träffade jag killarna!!!!OMG
Jag fick ta bild,jag grät, jag fick röra alla och jag sa till oscar att jag älskade honom och han sa att han älskade mig. (Finns bild på min instagram @ebbakatisko om ni vill gruppbilden! Annars på min fanpage @thefooofuckers)
~Gilla och kommentera för en glad författare~
/Kram<3
VOCÊ ESTÁ LENDO
Everything changed after that -The Fooo Conspiracy
FanficSofie är en 14-årig tjej från Stocholm. Allt hon gör på sin fritid är att stalka pojkbandet "The Fooo Conspiracy" tillsammans med sin bästis Daniella (Danni) Men när Sofie har rastat grannens hund och ska iväg till Daniella förändras hennes liv. Väl...