Az Útmutató egy márki elbűvöléséhez című történet a 2021-es nyári fordulóban vett részt, és ért el első helyezést a romantikus kategóriában. A kritikát makmo57 írta. A történethez vezető linket a poszt alatt lévő "külső hivatkozás" gombra kattintva érhetitek el.
Szia! Megérkezett a kritikád, reméljük, segíteni fog!:)
Először is szeretnénk még egyszer gratulálni a versenyen elért eredményedhez!
A történeted igazán magával ragadó és élmény volt olvasni, ugyanakkor szeretnénk egy-két dologra felhívni a figyelmed, hogy még többet fejlődhess az írásban.
Elsőként a történeted helyesírásáról szeretnénk írni pár szót, mert ezt a legkönnyebb javítani. Nagyon szép és igényes munkát olvashattunk tőled, azonban még vannak pontatlanságok, amik javításra szorulnak.
„A vagyonos brit családok - főleg a gyengébbik nem képviselői -, ezzel az életfelfogással tengették napjaikat..."
A beékeléseknél figyelj arra, hogy kötőjel (-) helyett gondolatjelet (–) használj. Mindezt Wordben a Ctrl és a numerikus billentyűzeten a mínusz gomb lenyomásával tudod elérni, vagy online felületen (Wattpad, Google dokumentum stb.) az Alt és a numerikus billentyűzeten a 0150 gombkombináció segítségével tudod előhívni.
„A vagyonos brit családok – főleg a gyengébbik nem képviselői –, ezzel az életfelfogással tengették napjaikat..."
Jóllehet előfordulhat az is, hogy gondolatjelet használtál, de a Wattpad rendszere törölte mindezt és kötőjellel helyettesítette. Sajnos már előfordultak ilyen esetek.
Mindez vonatkozik a párbeszédek központozására is, ahol ugyancsak kötőjelek jelennek meg, a gondolatjelek helyett.
„- Daphne, azonnal gyere vissza! - sipákolt a Beaufort ház első asszonya..."
Helyesen:
„– Daphne, azonnal gyere vissza! – sipákolt a Beaufort ház első asszonya..."
A párbeszédek esetében volt egy-két olyan mondat, amire szeretnénk felhívni a figyelmedet.
„Személyesen még nem volt szerencsém találkozni vele. - Sétált a férfi is a korláthoz." Ennél a mondatnál a párbeszédhez kapcsolódó leírás nem állja meg önmagában a helyét, így a párbeszéd végéről el kell hagyni a pontot és a leírást kisbetűvel kell kezdeni.
„Személyesen még nem volt szerencsém találkozni vele – sétált a férfi is a korláthoz."
Egy másik részletet is kiemelnénk, ahol viszont már nagybetűvel kell kezdeni a leírást.
„Megyek is, mert még a végén az anyám mozgósítja a cselédséget a keresésemre - gondolatban már a szobában volt a Woodville családdal Bár nem volt hétköznapi eset, hogy..."
Helyesen: „Megyek is, mert még a végén az anyám mozgósítja a cselédséget a keresésemre. – Gondolatban már a szobában volt a Woodville családdal, bár nem volt hétköznapi eset, hogy..."
Ezeket a példákat leszámítva szépen használod a párbeszédekkel járó központozási szabályokat. Csak így tovább! ^^
Mindez vonatkozik a vesszők használatára is, ámbár néhol még feltűnnek hiányosságok. Csatolunk egy linket, ahol jobban utána tudsz még olvasni a helyes vesszőhasználatnak, és még többet tudsz majd fejlődni mindebben.:) https://www.szotar.net/blog/vesszo-hasznalata-valojaban-hova-es-mikor-kell-kitenni/
ESTÁS LEYENDO
Kritikák Gyűjteménye
De TodoEbben a kötetben a BoWH minden aktuális tagjától láthattok egy mintakritikát, hogyha neveznétek, tudjátok, milyen jellegű kritikát fogtok kapni. A kritikáink nem nyilvánosak, az itt szereplő kritikák a történetírók hozzájárulásával kerültek ki.