"Láss bennem mást" kritika

109 12 0
                                    

A Láss bennem mást című történetet a 2020-as júliusi forduló romantikus  kategóriájába küldték be, a kritikát írta: merci-girlA történethez vezető linket a poszt alatt érhetitek el a "külső hivatkozás" feliratra kattintva.

Szia! Megérkezett a kritikád, reméljük, segíteni fog! :3

A helyesírásod szinte kifogástalan, és nagyon örültünk, hogy ennyire igényes, jól megírt történetet olvashattunk. Azonban néhány helyen felfedeztem pár hibát. Az egyik ilyen a külföldi nevek írása volt. A külföldi nevek toldalékolását szerintem a legkönnyebben úgy lehet megjegyezni, hogy ha a szónak ejted az utolsó betűjét, akkor egybeírod, azonban ha nem ejted, akkor pedig kötőjellel kapcsolod a toldalékot a szóhoz.

„Andrewal", nem egyben van, hanem kötőjellel, vagyis „Andrew-val"; „Vén Hawthornenak" szintén kötőjellel írod, mivel a végén az e betűt nem ejted: „Vén Hawthorne-nak"; illetve a Christine írására is ez vonatkozik, vagyis nem „Christine-el", hanem „Christine-nel". De erre van egy nagyon jó cikk, amit szeretnék a figyelmedbe ajánlani. Példákkal elmagyarázza, szemlélteti, hogy melyik esetben hogyan kell toldalékolni. Erről bővebben itt olvashatsz: https://fanfic.hu/merengo/viewstory.php?sid=81779&i=1&fbclid=IwAR3QqdK2LZr_XMYxUraWKlQ9-aRTBWa28GC_AHtl4wXA3d24IoXSTyPF4pA

Amikre még szeretném felhívni a figyelmed az az, hogy nem „bazdki", hanem „baszd ki" vagy „baszki", illetve a hagy szó felszólító alakja. A „hagy" forma kijelentő mód, egyes szám harmadik személyben van, tehát semmiképpen sem lehet vele felszólítani valakit arra, hogy hagyja, azaz megengedje nekünk, hogy egy cselekvést végrehajtsunk, ezért a „hagy folytassam" helyes alakja a „hadd folytassam".

A párbeszédek helyesírásával is annyi probléma volt, hogy kötőjelet használtál gondolatjel helyett, valamint félkövértre formáztad azokat. Tudom, hogy ezzel azt akartad elérni, hogy jobban kitűnjön a szövegből, de erre semmi szükség. Az olvasóid tudni fogják, hogy éppen párbeszédet olvasnak, ezért nem kell külön formázás rá. Ha esetleg valami kérdés mégis felmerülne a párbeszédek írásával kapcsolatban, az általunk írt cikkben tudsz olvasni róla: https://www.wattpad.com/893335584-best-of-wattpad-tippek-p%C3%A1rbesz%C3%A9dek-helyesen

Most pedig jöjjön maga a történet és a szereplők. Nekem nagyon tetszett az alapötlet, rendkívül egyedi ötlet volt, ahogy a mai világba emelted azt, hogy vannak az alapítók, és ők miket tesznek a gyerekeikkel annak érdekében, hogy a vagyonuk és a hírnevük sérthetetlen maradjon. Ezt pedig – ha mondhatom ezt – meghintetted egy kis Rómeó és Júlia féle tiltott szerelemmel. Zseniális húzás volt. A szereplők és a köztük lévő dinamika is elképesztő, szinte élnek, kilépnek a sorokból. Nemcsak a külsejüket írtad le, hanem a mozdulataikból, a szavaikból meg lehet őket különböztetni. Mindegyik külön egyéniség, nem pedig azok a semmitmondó karakterek.

Tetszik, hogy Meghan ki akar onnan törni, hogy azzal a férfival akarna lenni, akit szeret, de közben fél, hogy úgy fog járni, mint Mitchell, holott tudja, hogy szabad lehetne, ha eljönne onnan. Nagyon jó benne ez a kettőség az engedelmeskedés a szülőknek és a szabadnak lenni között. Én kíváncsian várom, hogy végül hogyan fog dönteni, és mi lesz a történet vége.

A fogalmazásod nagyon szép, választékos, nagy szókinccsel rendelkezel. Látszik, hogy nem kevés erőt fektettél bele.

Nagyon szép munka! Örömömre szolgált olvasni.

Kritikák GyűjteményeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin