ÍRÓI SZEMSZÖG
- Hol van az anyám, igazgatónő? - kérte idegesen számon Skye Potter McGalagony professzort. - Nem láttam az ebédnél, de a vacsoránál se. Az irodájába nem tudok belépni. Mindig előre szól, hogyha elhagyja a Roxfortot. De ami még ennél is fúrcsább, az az, hogy olyan mágiát éreztem hullámozni, ami csakis tőle származhat.
McGalagony professzor gondterhelten kémlelte a fiatal lányt. Erősen emlékeztette Katnissre, amikor ugyan ennyi idős volt.
- Jöjjön velem, kisasszony. - mondta végül mereven a professzor asszony. Megindult a folyosón, ahol a diáklány elkapta őt. Ám mielőtt tovább ment volna megtorpant és hátra fordult hozzá.
- A húga és az öccse a Griffendél-toronyban van? - kérdezte a professzor asszony.
- Igen. Vissza küldtem őket, amikor velem akartak jönni. - válaszolta a lány. - Miért érdekli önt professzor asszony?
- Nem kizárt, hogy édesanyádnak szüksége lesz a támogatásotokra. - mondta végül a professzor óvatosan.
- Először csak én szeretnék találkozni anyával. - mondta Skye megfontoltan. Nem szerette volna, hogy ha öccse és húga rossz paszban látják édesanyjukat. Hiszen egytől egyig mind azt hitték, hogy anyjuknak sosem lehet semmi baja.
Minerva bólintott és nem mondott semmit. A két boszorkány együttes erővel indult meg a gyengélkedő felé, ahonnan veszekedés hangja szűrődött ki.
- Azonnal add vissza a pálcámat, Perselus! - hallotta ki Skye, anyja hangját a teremből. - Nem mondom mégegyszer.
Ebben a pillanatban Minerva benyitott a terembe, de a vitatkozó feleket ez sem érdekelte. Skye édesanyja a legtávolabbi ágyban feküdt, Perselus pedig az ágya végében állt.
- Tudod, hogy ez rám nem hat, Katniss. - mondta gúnyosan Perselus. - Inkább pihentesd azt a három százalék mágiát ami megmaradt benned.
- Pihentetem én a pálcámmal együtt is! - replikázott a boszorkány. Tüzgömb tekintete csak úgy vakított. Skye még sosem látta édesanyját ilyen rossz állapotban.
Bőre megfakult, akár egy szellemnek, haja elvesztette fényét. Csak a szeme győzte meg vérbeli elevenségéről. Fehér paplan alatt feküdt, Perselus komoly kontrasztot alkotott vele. Tiszta fekete talárban és holló fekete hajával.
- Érsd meg, Katniss! - mondta erőteljesen a bájitalzseni. - Kishíján meghaltál. Ennyire még senki nem erőltette meg a mágia tartalékait a történelemben. Te vagy az első aki ezt túl is élte. Amíg nem értél el harminc százalékot, addig ne is álmodj arról, hogy vissza adom a pálcádat.
Skye ereiben megfagyott a vér. Az anyjának három százalékra csökkent a mágia szintje? Az életveszélyes! Az ilyet nem éli túl az ember!
Minerva megköszörülte a torkát. Ez már észhez térítette az eddig vitatkozó feleket, és mindketten feléjük kapták a tekintetüket.
- Skye! - mondták teljesen egyszerre. Össze néztek, de még mindig dühösek voltak a másikra.
Skye fejében felötlött a gondolat, hogy most azonnal elrohan innen és egy sarokban fog sírni, de rögvest el is vetette a gondolatot, ahogy bele nézett anyja fáradt szemébe. A mindig csillogó tekintet most kimerült volt és fakó. Skye lassan megindult az édesanyja ágya felé. Érezte, hogy szüksége van rá.
- Bocsás meg, hogy fel kavartunk csillagom. - mondta Katniss bűnbánó hangon. Komolyan sajnálta, hogy a lánya bele keveredett ebbe. Nem lett volna szabad tudjon róla. Azt sem értette, hogy egyáltalán, hogy került ide.
VOUS LISEZ
Angyali Sóhaj - ELVESZETT IKER IV. könyv (Harry Potter fanfiction)
FanfictionKatniss Potter-Krum. A földre szállt angyal. Katnissnek sikerült bevergődnie magát a mágus köztudatba, és így se ő se családja tagjai nem tudnak úgy kimenni az utcára, hogy fel ne ismerjék őket. A boszorkány, akinek gyerekkora óta követjük az útján...