Bab 2

2.2K 14 0
                                    

‌Author pov

Sekolah elite IIV.

Yuni dan Fya sedang menjamu nasi lemak di kantin sekolahnya. Seperti biasa Yuni yang akan belanja Fya. tiba-tiba datang sekelompok pelajar perempuan dihadapan meja Fya dan Yuni.

BAMM!!!

Bunyi seseorang memukul meja.

Semua pelajar didalam kantin terdiam
Mencari dari mana berasal nya bunyi itu.

"Oh sini kau rupanya! Aku ingat cantik sangat betina ni sampai Iz tinggalkan aku. Sedap ke dapat bekas aku?!"
Segah pelajar perempuan tersebut.

"Sorry bukan kau ke yang buat hal dulu tidur dengan jantan lain?,so bukan masalah aku kalau Iz tinggalkan kau, Lidya."
Balas Yuni santai sambil tersenyum smirk dengan tatapan jijiknya

-Flash back on-

Beberapa hari satu gosip beredar, Iz Raja bola sepak sekolah mereka meninggalkan Ratu futsal sekolah mereka disebabkan orang ketiga. Sebenarnya Iz memang Meninggalkan Lidya tapi bukan kerana Ia mempunyai Gf lain tapi disebabkan Iz menangkap basah Lydia yang telah tidur bersama teman Iz sendiri di kondo milik Lidya.

Lidya yang tidak terima iz meninggalkannya terus menerus menganggu iz. Merasa tidak tahan diganggu Lidya iz dengan bohong sunatnya mengatakan Yuni adalah Gf baru Iz. Hakikatnya Yuni adalah sepupu Jauh Iz tapi tidak ada siapa pun yang tahu kecuali Fya.

"Please Yuni... Kali ni je kau tolong aku sumpah lepas ni takde dah, aku janji dengan kau"
Iz memohon.

"Ni masalah korang, Yang sedap korang bukan aku. Sorry iz aku taknak terlibat.."
Jawab Yuni dengan tegas.

"Kali ni je sumpah last aku minta tolong kau, please."
Rayu Iz lagi entah yang keberapa kali.

Fya yang kasihan dengan Iz cuba memujuk Yuni.

"Awak..kali ni je awak tolong dia. Dia pun cakap last kan."
Pujuk Fya.

Lama Yuni berfikir sambil memandang Iz dan Fya silih berganti.

"Okay fine!. Kali ni je last aku tolong kau!"
Kata Yuni bersetuju akhirnya.

Dengan pujuk rayu Iz dibantu oleh Fya akhirnya Yuni bersetuju terlibat dalam bohong sunat Iz.

-Flash back off-

Fya yang sudah ketakutan cuba mengajak Yuni balik ke kelas, Fya juga agak tidak selesa menjadi bahan tontonan pelajar pelajar lain dikantin.

Tetapi dua orang pelajar perempuan dengan pantas memegang dan menahan kedua tangan Yuni. Melihat kejadian itu, tentu saja Fya panik dan hampir menangis.

Dalam masa yang sama satu suara mengejutkan mereka semua

"Try buat aku nak tengok!!"
Segah Dani Dari belakang Lidya sambil menatap tajam ke arah Lidya.

Lidya yang baru sahaja hendak menuangkan air longkang ke atas kepala Yuni serta merta berhenti bila mendengar suara itu dibelakang nya.

Yuni menghela nafas lega bila melihat Dani dan Fian ada disitu tapi tidak dengan Fya yang seakan merasa jantung nya berdegup kencang bila melihat sosok yang dikenali sebagai penyelamatnya semalam.

Dani melihat Fya yang hampir menangis dan Yuni diperlukan seperti itu tidak tinggal diam. Dani terus mencengkam leher Lydia dengan kuat sambil berbisik

"Kalau kau taknak terima nasib yang sama macam mana Aira terima jangan berani-berani tunjukkan muka kau depan diorang lagi!."
Ancam Dani dengan senyum smirknya yang mengerikan lalu melepaskan cengkamannya.

Frozen love (21+)Where stories live. Discover now