08

53 3 2
                                    

Ik staar verlamd naar mijn telefoon. Wat is dit nou weer? Eerst zoenen met een meisje en dan een beetje lief doen? Nee sorry jochie, daar doen we niet aan. Ik leg mijn mobiel op het aanrecht en kook water voor thee. Er klinkt getril van mijn mobiel.
'Luister hoer, het was niet serieus, ik vind haar niet leuk! Dus reageer!'
De tranen beginnen al op te wellen. Ja ik had het inderdaad goed gelezen..
Ik gris mijn mobiel van het aanrecht en open mijn berichten. Mijn vingers racen over het toetsenbord.
'Hoer? Dus zo zie je me? Ik ben klaar met je! Laat me met rust!'
Mijn hart bonst luid in mijn keel. Verzonden. Ik zet mijn mobiel helemaal uit en leg hem terug op het aanrecht. Ik kijk door een waas door de tranen. Er klinkt een piep die aangeeft dat het water klaar is met koken. Ik giet het gekookte water in een mok, en leg het theezakje erin. Schuifelend loop ik naar de living en leg mijn mok voorzichtig op het kastje naast de bank en plof uitgeput op de bank neer. Ik zet de tv aan en zet wat muziek op. Even relaxen.
Als ik wat door mijn telefoon kijk gaat de bel ineens. Ik werp een blik op de klok. 05:30 p.m. Mijn moeder komt pas om 7 uur? Ik loop naar de deur en druk de klink naar beneden.
Nee. Dit kan niet.
Nee. Dit meen je niet.
Fucking Luuk.
Ik kijk hem vuil aan. "Wat moet jij nou weer?" Sis ik naar hem toe.
Hij staart verward naar me. "Ik ehm.. kom mijn excuses aanbieden?" Komt er meer vragend uit. "En jij denkt dat ik die ga accepteren?" Ik schaterlach even en herstel me weer. "Luister oke, ik vind haar niet leuk. En ik zoende haar terug maar ik had gewoon niks door.." Ik onderbreek hem. "Door je handen op haar kont te zetten heb je ook niet door toch?" Ik rol met mijn ogen. "Nog een fijne dag Luuk." Ik wil de deur dichtsmijten maar natuurlijk zit zijn voet ertussen. Zo leuk is hij ook hé! Goddamn. "Kan je me alsjeblieft met rust laten? Ik heb totaal geen zin in je onzin." Zucht ik. "Nee, want ik wil dat je naar me luistert." Hij kijkt me smekend aan. Ik zucht. "Oké, goed dan. Je hebt 1 minuut." Hij zucht opgelucht. "Oké, dus ik stond op het schoolplein, en een meisje komt naar me toelopen, ze zoende me ineens. Maar dat ik mijn handen heb neergelegd daar op haar kont, stelt helemaal niks door. En ik hou van je. Dat weet je toch?" Ik weet niet wat ik moet zeggen. Nee, ik geloof hem niet. En ik geloof ook niet dat hij van me houd. "Oke dan.." Hij kijkt verbaasd naar me. Hij opent zijn mond om iets te zeggen maar sluit hem daarna weer. "Is dat het enige wat je kan zeggen? Oke? Zeg alsjeblieft iets nuttigs." Ik zeg niks en sla de deur dicht. Dit keer zit zijn voet er niet tussen. Hij belt nog een keer aan maar ik negeer het en loop terug naar de living. Terwijl hij doorgaat met op de deur te bonken drink ik rustig mijn thee op met muziek op. Hij moet eens weten wat me wel en niet boeit.

De volgende ochtend is het vrij rustig thuis. Het is dinsdag, dus mijn ouders zijn weer vroeg vertrokken naar hun werk. Ik loop naar mijn kledingkast, en pak een zwarte midrok, met een Lacoste polo. Ik pak mijn midlange jas erbij en hang die over mijn arm. Met mijn schooltas in mijn rechterhand en mijn jas in mijn linkerhand loop ik naar beneden. Ik leg mijn spullen op de sofa neer en loop naar de keuken om wat te ontbijten. Wanneer ik net aan mijn brood wil beginnen rinkelt mijn telefoon die ik boven ben vergeten. Ik haast me naar boven en zie de naam Luuk op het scherm staan. Ik laat een diepe zucht. Niet alweer he..
Uiteindelijk klik ik toch op het groene knopje. "Hallo?" Ik loop ondertussen weer terug naar beneden. "Hey, uhm met Luuk. Kijk eens uit je raam." En daarna klinkt de toon wat betekent dat hij heeft opgehangen. Ik loop naar beneden en kijk uit het keukenraam, en kan mijn ogen niet geloven.
/ / / / / / / /
Eindelijk weer een update! Het duurde best wel heel erg lang. Sorry daarvoor, maar er zullen nu hele langzame updates zijn. Fijne Koningsdag :). En wat een cliffhanger :)

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 12, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

BrokenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu