01

188 2 0
                                    

*Samira's POV*

Het meest irritante geluid maakt me wakker. Ik stap vermoeiend uit bed, en loop -strompel- naar mijn eigen badkamer. Want ja, mijn ouders zijn best rijk. Ik poets mijn tanden. Fatsoeneer mijn haar, en doe mijn dagelijkse make-up routine. Ik loop naar mijn kledingkast en pak een simpele trui met een grijze broek. Ik pak nog wat ballerina's en een sjaal, en race naar beneden. Ik pak wat brood en smeer er wat nutella op. "Goedemorgen lieverd, lekker geslapen?" Ik had mijn moeder niet eens opgemerkt. Meestal zit ze hier niet echt rond deze tijd. Ze is bankier dus werkt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Maar voor mij komt het goed uit. Niemand weet dat ik en Luuk -rond deze tijd zeggen ze bezig zijn.- Dus hij komt vaak langs als ik alleen thuis ben. "Ja hoor mam, en jij?" Ik prop snel mijn broodje in mijn mond, en pak wat koekjes en een pakje drink, en prop ze in mijn overvolle tas. "Ja hoor, maar hé, ik ben vanavond vroeg thuis. Mijn baas vond dat ik te hard werkte, dus moest ik een beetje rustig aan doen." Het interesseerde me eigenlijk helemaal niet. Maarja. "Mam, kan je me een lift geven? Ik ben namelijk bijna te laat." Ik doe snel een sjaal om en een jas aan. "Ja tuurlijk. Een momentje, even sleutels pakken." Ze racet naar de keuken op haar hakken -dat het haar lukt ohgod- en komt weer aangesneld. "Leggo." Ik kijk haar even raar aan maar herstel me weer snel. Moeders tegenwoordig met hun taal. Gewoon om zo hard uit te lachen. "Mam? Vind je het goed als ik vanavond naar Kim toega? We moeten samen een project maken." Ik stap snel in de auto en doe mijn gordel om. "Ja tuurlijk, maar ben je dan wel voor 9 uur thuis?" Ik zucht. Wat heeft mijn moeder toch met het tijdstip 9 uur? Achja, zal wel. "Ja ja, komt goed."

-- na schooltijd --

Vermoeiend doe ik de voordeur open, en stap naar binnen. Mijn overvolle tas laat ik op de grond vallen. Ik trek me schoenen, sjaal en jas uit. Ik slof naar boven en maak in de spiegel een knot in me haar. Langzaam loop ik naar beneden, naar de keuken. Ik schenk wat cola in een beker in, en slof naar de bank toe. Ik plof op de bank neer en pak mijn mobiel erbij.
U heeft één nieuw bericht ontvangen.
Nieuwsgierig open ik het berichtje.
Luuk:
'Hey schatje, zin in vanavond? Kom maar naar mij toe, is handiger vanwege je ouders. Hoor het wel. Loveyou x Luuk'
Ik walg al bij dat "schatje" gedoe. Ik besluit maar geen bericht terug te sturen. Heeft toch geen nut als ik toch kom. Ohboy, dit wordt nog een lange nacht. Ik vind hem wel leuk, maar soms merk je er gewoon niks van. En dit is zo'n moment dus. Nou hopen dat het goedkomt vanavond..
------------
ohgod ik heb er echt zin in om hieraan te schrijven . laat me weten wat je ervan vind. lyalllll <33

BrokenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu