kapitel kapitel 12 utan dig

616 29 15
                                    

Alison POV

Alla dessa dagar utan Cameron hur överlevde jag? Det började med att jag tog långa promenader och lyssnade på break ups songs. Men gjorde vi slut eller var det bara en paus?

Ibland ser jag Cameron i hans fönster men det är nog bara jag som ser i syne eller?

Det knackar på dörren. Jag går ner och öppnar där står ingen mindre än.... Nash.

- Hej, sa jag

- hej, sa han

Jag står stilla och stirrar runt som en galning, vad ska jag säga ? Har jag blivit obekväm att prata människor? Antar det. Utan Cameron i min närhet är jag en liten molekyl. Syns och hörs knappt. Ärligt talat ljög jag innan jag tränar inte har inte ens varit ute och gått. Jag har princip suttit inne i mörkret sedan Cameron åkte iväg.

- Vill bara säga att jag finns om du vill
Prata med mig eller din syster och låt inte Cameron förstöra dig det finns fler killar, sa Nash

-okej, sa jag. Det finns mer killar men ingen som Cameron för han är original och ingen kan ersätta han för mig men tänk om han har ersatt mig?

- men hör av dig när du är redo att prata, sa Nash

- visst, sa jag och försökte le men det måste ha sett läskigt ut. Sist jag log var..... Ja när Cameron var i min närhet.

Jag gick och la mig i sängen. Ögon locken kändes tunga och var oemotståndliga att stå emot. Jag lät den falla så allt blev mörkt.

Vem är det som knackar på dörren egentligen. Jag går dit och öppnar dörren där är Han min Cameron.

- Cameron! Jag hoppar i hans famn och kramar han så hårt som jag bara kan.

- ser inte som om du har saknat mig, sa han och höll om mig

Det känns som han har blivit smalare eller ja han muskler har blivit mindre mycket mindre och han är inte lika varm som han brukar men den lukten är dessamma. Hade en ide innan att köpa den parfymen bara för att kunna känna lukten av Cameron. Jag är typ besatt av han.

- berätta allt, vart du har varit osv ?

- om du släpper mig så går vi in och pratar, sa Cameron

Jag släpper taget och går in. I den sekunden kommer jag på att jag ser ut som en vampyr jag går snabbt till en spegel och kollar. Jag ser ut som mig vanliga mig inte läskigt eller påsar under ögon bara mig.

Jag sätter mig jämte Cameron och tar tag i hans hand shit vad kall den är. Det är typ 25+ ute hur kan den vara så kall.

Cameron berättar:
Alison det började med att jag körde runt lite och försökte få ut alla tankar jag men sen efter en dag blev jag tagen av polisen. De skickade hem mig och mina föräldrar blev skit arga och så men det var bara att skiten och låtsa som inget. Anledningen att jag inte hörde av mig var att jag skämdes så jag letade efter volentär jobb. Sedan hittade jag en annons om militär läger för ungdomar och jag ansök om en plats och fick den. Den slutade igår fast min varade i en vecka bara eftersom när vi skulle lära oss hur man laddar en pistol så råkade jag skjuta mig själv i handen. Jag skämdes så otroligt mycket att jag vägrade gå ut ur huset tills det var läkt.

Jag kramade om han och sa tur att du inte är mer skadat men är inte jag den största anledning till att du ska stanna och lova mig att du aldrig lämnar mig igen.

- Aldrig, sa Cameron

Jädrar jag måste ha somnat i soffan fast jag ser inte Cameron han måste ha gått hem.

-hörru Alison varför sover du i soffan, sa madison

- jag somnade i Camerons famn men han drog nog hem

- hallucinera du?, sa Madison

- nej hurså?

- Cameron är inte hemma för det första och inte en chans att han kunde transportera sig från Seattle till los Angeles på 2 timmar.

- tro som du vill men jag vet sanningen, sa jag

- Alison jag vill hjälpa dig men det funkar inte mamma och pappa vill skaffa en terapeut till dig

- varför skulle jag behöva en sån, sa jag

- du lever i en fantasi värld och stänger ute den riktiga världen du behöver hjälp

- ser det ut som jag behöver hjälp ? Sa jag

- ja faktiskt.......

- sköt du dit så sköter jag mitt, slut diskuterat, sa jag

- om han är verklig, kyss han då vet om han är verklig.

Jag går genom dörren och går raka vägen till Camerons hus.

- hej är Cameron hemma?

- nej han är fortfarande i Seattle hos sin morbror men kommer i veckan, sa Camerons mamma

- okej förlåt att jag stör

- de är lugnt Alison känn dig som hemma här, sa hon

- hejdå, sa jag

- Hejdå

Var han aldrig här? Men jo han hade väl kommit hem för länge sen och Seattle nämnde han inte. Jag sätter mig på en parkbänk och tänker.

- söt du är när du tänker

Jag tittar upp och det är Cameron. Jag pustar ut.

- du är inte verklig, säger jag

- det klart jag är du ser ju mig, säger Cameron

- hur kommer det sig att du inte sa något
Om Seattle?

- det kändes inte viktigt gjorde typ inget där

- jasså, säger jag och höjer ögonbrynen och tittar ner i asfalten, bevisa att du är äkta, säger jag

- hur, säger Cameron

- kyss mig, säger jag

Han tar tag i min kind och lutar sig framåt jag känner hur våra läppar möts. Hon hade rätt, madison hade rätt jag hallucinerar.

- Cameron du är inte verkligt hej då, säger jag
Och skyndar mig hem

Jag packar min resväska med kläder och hygien saker. Jag går ner och ska ta farväl alla stirrar på mig som om jag vore dum i huvudet.

- Jag har bestämt mig för att söka hjälp, ni vet var jag finns om ni vill nå mig, försök inte stoppa mig det gör bara att jag kommer stanna längre där, säger jag

Alla tar sina farväl och ja de försökte stoppa mig men lät mig var där i max två veckor det borde räcka eller?

Jag får skjuta dit av Madison.

- är du säkert på det här? Frågar hon

- 99,9 % säker, säger jag

Jag ser att hon skrattar men det går över till gråtande snabbt innan jag går ut ur bilen kramar hon mig och viskar i mitt öra var försiktigt.

Jädrar det är stället var svin läskigt, rehab kommer jag få hjälp här?

- hej mina föräldrar ringde hit för några minuter sen om en plats på max två veckors behandling

- namn?

- Alison, Alison Vancover..........

Alison på rehab? Cameron kommer hem
Den här veckan och förväntar sig att Alison är hemma. Vad kommer han göra? Kommer Cameron försöka besöka henne utan tillstånd? Kommer Alison fortfarande hallucinera? Vad kommer hända? Vilka finns egentligen på just detta rehab? Vad kommer hända där?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 14, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bad boys only play (svenska)Where stories live. Discover now