Kapitel 5 game on biiaatch

1.1K 25 3
                                    

Alison POV

Jag behöll tårana inne och tittade på Olivia med vad ska vi göra ögon. Olivia sa att vi skulle lura Cameron att jag hade känslor för Nathan och se hur han regerar. Sen ska de fråga massa saker om Nathan. En strålande plan som skulle göra Cameron avensjuk eller tänk om allt han sa var sant. Det är så han tycker om mig. Vi gick in och satte oss på sängen. Jag såg hur Cameron tittade på mig som inget hade hänt.

- sanning eller konka Alison, sa Emmie

- sanning, sa jag

- någon du är kär i eller börjar få känslor för, sa Emmie

Jag såg hur Cameron tittade på mig med ett leende. Han trodde säkert att jag skulle säga han.

- Nathan, sa jag och blev röd som en tomat när jag såg hur Cameron blick.

- JAG VISSTE DET, sa Olivia

Jag fejkade att jag var generad. Vad ska jag göra nu. Vi snackade inte så mycket om planen innan. Jag får väl ta och improvisera.

- vad var det som gjorde att föll för Nathan?, sa Emmie

- hans ögon och läppar, sa jag

- Då har du inte sett hans tvättbräda wow du kommer svimma när du ser den, sa Olivia och fick ett slag på armen av Matthew som tittade surt på Olivia.

- Hahahhahahaha ja den dagen, sa jag

- Men Matthew du är min bara min och du är den jag älskar bli inte svartsjuk nu, sa Olivia och de kysstes.

Jag log de är urgulliga tillsammans. Att älska någon? Är de inte för unga för att veta vad kärlek är? Det är väl bara jag som aldrig känt en sådan känsla.

Oj shit klockan var 12.30. Det är skola i morgon. jag borde bege mig hemåt. Mamma hade inte ringt mig, hon som är överbeskyddande.

- jag börjar bli trött så jag drar nu, sa jag och kramade om Emmie och Olivia.

Jag var påväg mot dörren och då sa Matt aja men vi ses i morgon killar. Tänkte han åka med mig? Shit nu kommer han säkert fråga mig massor av frågor.

- Vi ses imon, sa jag till alla och gick ner till hallen och tog på mig skorna.

Jag gick in i bilen satte mig och ingen skymt av Cameron. Han gick väl hem tänkte jag. Jag skulle precis ta på mig bältet och då hoppar han upp framför rutan och jag blir jätterädd som om jag skulle få en hjärtinfarkt. Han satte sig i passagera sättet. Jag startade bilen och körde iväg. När vi kom ut från utfarten började han prata om Nathan. Som jag visste att han skulle göra.

Cameron POV

Jag skulle precis ta på mig skorna och såg att Alison är på väg mot hennes bil. Jag skyndade mig efter. Jag kan ju ta och skrämma henne det hade varit kul tänkte jag. Jag gjorde som jag tänkte.

Jag hoppade upp framför bilrutan och skrämde henne. Det såg ut som om hon skulle en hjärtattack. Hon tittade surt på mig men det struntade jag i. Jag satte mig i passagera sättet. När hon körde ut från utfarten kunde jag inte sitta tyst. Jag måste få veta vad hon känner för mig och Nathan.

- så menar du allvar när du sa att du började få känslor för Nathan, sa jag

- ja men du behöver inte gå och säga det till han, sa Alison

- okej så det är inget mellan oss då?, sa jag

- nej, sa Alison

- (pust) vad bra trodde du blev kär i mig innan, sa jag

- hahah det var en olyckshändelse, sa Alison

Kan inte säga att mitt hjärta brast men det gjorde ont en känsla jag aldrig har haft förr.

Vi är framför hennes hus. Jag gick ut ur bilen och tog i Alison och var påväg på kyssa henne. Hon lutade hennes läpparna mot mina men när de skulle nudda varandra så drog jag ifrån och sa lurad och flinade. Hon gav mig en låstas arg blick och gick in i huset. Jag gick hem till mig och ingen syn av Nash. Han är väl hos Madison. Jag gick upp och borstade tänderna sedan la jag mig i sängen. Fy varför gjorde jag så, jag ville så hemsk gärna kyssa henne.

Alison POV

Jag gick in i huset och tänkte varför tog han bort sina läppar när vi nästan kysstes. Fast det var bra att han gjorde det nu när jag låtsas gillar Nathan. Låtsas och låtsas känner ju inte människan. Jag hann inte mer än att borsta tänder när jag såg Madison och Nash satt i min säng och himmlade med ögonen mot mig.

- Vad ?, sa jag

- vad hände?, sa Madison

- jag kysste Cameron hos Olivia men här utanför dissade han min kyss, sa jag

- jo men de såg vi varför dissade han dig?,sa Madison

- Det var bra att han gjorde det för jag har ju typ känlsor för hmm, lljög jag

- Har du känslor för Cam, sa Nash

- Det är det som är grejen jag har känslor för Nathan, ljög jag

- Men du känner inte han och han är typ en bad boy, sa Madison

- Det är Cameron med han knarkar ju och dessutom bossen över de gänget, sa Nash

- usch jag gillar inte bad boys kan ni ta och lämna mig nu klockan är typ ett och det är skola imon, sa jag

- Okej princessan, sa Madison

De gick ut från mitt rum. Cameron knakar han borde sluta tänk om han dör över en över dos. usch tänk inte så han klarar sig. Hann inte blunda i 3 sekunder innan mobilen plingade. Sms från Olivia.

Nathan gillar bad girls! :) //// Olivia

Okej något speciell klädstil till imon? ///// Alison

Jaa! ta på dig en skinjacka imorgon och kör på bad girl looken //// Olivia

Okej hör imon natti natti :) //// Alison

Fredag morgon

Jag orkade inte duscha. Så jag satt och kollade youtube istället på olika bad girl make up tutorials. Jag kammade ut mina lockar från igår så det skulle få en mer bad girl look. Jag sminkade mig med smookey eyes och lite lätt rött läpstift. Jag gick ner och åt frukost och tittade ut mot uppfarten. Madison hade redan kört till skolan. Toppen nu måste jag gå.

Jag tog på mig min kenza 3 jacka och mina vita converse. Jag gick i 3 minuter sen stannade en svart ferrari framför mig. Ska man bli kiddnappad på morgonen? Ut kom Nathan och undrade om jag ville ha skjuts trodde inte han visste vem jag är. Perfekt detta kan inte bli bättre. Jag skrev att olivia och Emmie skulle vänta utanför skolan för jag har en överaskning.

- du är ny va, sa Nathan

- ja Alison heter jag, sa jag med ett leende

- Nathan sa han och log tillbaka

Vi pratade massor i bilen. När vi var framme tackade jag för skjutsen. Sedan gick jag fram till Olivia, Emmie, nash, Marc Cameron och Fiona. De tittade på mig chockat.

- Hej, sa jag

- Du och Nathan oj oj, sa Marc

jag såg hur Cameron tittade på Marc med hotfulla ögon.

- Älskar din nya klädstil, sa Olivia och blinkade med ena ögat

- Tack!, sa jag

Nathan kom fram och flätade hans hand med min.

- kommer du, sa han

- ja vi ses senare, sa jag och gick in mot skolan med Nathan

påväg in mot skolan vände jag mig om och såg Cameron kyssa Fiona. FIONA! Han märker att jag tittar och ger mig en jävulsk blick. Jag vände mig om och tänker för mig själv game on GAME ON BIIAATCH!

Bad boys only play (svenska)Onde histórias criam vida. Descubra agora