Kapitel 6 Kärlek är skruvat!

1.4K 28 9
                                    

Det var sant han kände inget för mig. Om han gjorde det skulle inte han kyssa Fiona. Bara att sitta andrasidan klassrummet med Nathan medans mina vänner satt i det andra hörnet fick mig att känna mig osynlig. Jag kunde inte sluta stirra på Cameron och Fiona. Hon hade den perfekta längden för han och de är söta tillsammans, men önskar att det var jag och han.

- hörru vad glor du på, sa en vänlig röst

- inget, sa jag och vände mig om. En tjej som jag inte har sett för, kan vara för jag är i skolan för andra gången.

- Okej för det ser ut som du hugger blicken på Cam, Vera föresten, sa Vera

- Alison, sa jag

Andra lektion bestämde jag mig att sitta med Olivia och Emmie. Kanske inte va det bästa valet då Cameron satte sig framför oss med Fiona. Bakom oss satt Marc och Matthew.
Hoppas de frågar mycket om mig och Nathan för då kan jag vinna. Fast vinna vadå för något, någon kommer bli sårad. Den personen kommer bli jag.

- Vi behöver prata, sa Olivia

- inte nu biologi är ett roligt ämne, sa jag

- ofta du gillar biologi, hur som helst kom hem till mig efter skolan okej?, sa Olivia

- okej, sa jag

Läraren frågade en sak och ingen räckte upp handen. Jag räckte sakta upp handen och svarade på frågan och så fortsatte hela lektionen.

Nu kanske Cameron tycker att jag är avtändande det är ju bra. Fast jag vill inte att Nathan ska tycka det. Om Nathan tycker det har jag förlorat men vad finns det att förlora.

Cameron POV

Alison åkte med Nathan till skolan hur fan visste han vart hon bor. Hade han spederat natten hos henne?. fy vilken slampa hon är. Trodde hon var äkta och inte falsk som alla andra tjejer. Trodde verkligen hon var den rätta för mig. Han flättade sin hand med Alison, hon fick rosenröda kinder. Jag ville bara slita isär de. Jag är vän med Nathan men killar kommunicerar inte på samma sätt. Nathan vet riskerna om han rör min brud.

De var på väg in till skolan. Jag såg Alison vända sig om. Jag tog tag i Fiona snabbt och kysste henne. Jag gav Alison en djävulskt blick. Varför gjorde jag så nu kommer jag aldrig aldrig få Alison. Livet suger!.

På lektionen satte Alison sig med Nathan och hans kompisar. Hon satte med blicken ner. Det såg ut som hon blev utfryst av gruppen. Nathan verkar inte bry sig om Alison, vilket svin.

När jag gick in på biologi lektion såg jag Alison sitta med Olivia Och Emmie. Jag drog bort min hand från Fionas och satte mig framför Alison och såklart är Fiora som en hök. Fiona sätter sig jämte mig.

Jag kunde inte sluta tjuvlyssna vad Alison sa till Emmie och Olivia. Läraren frågade en fråga. Varför fortsätter han ställa frågor när ingen svarar. Ingen har någosin svarat på hans frågor. Jag hör Alison svara på frågan och jag skriver ner det hon säger. Hon fortsätter att svara på alla andra frågor. Jag skriver ner vart enda ord för det var Alisons ord.

Alison POV

På lunchen kunde jag inte koncentrera mig min blick fastnade på Fiona den bedragaren. Jag lutade mitt huvud mot Nathan axel. Jag såg att Fiona tog tag i Cameron och gick mot tjejtoaletten. Jag låtsades att jag inte såg det. Skulle det göra mig avensjuk? Ja det gjorde det. Varför faller jag för Cameron.

Olivia tog tag i min hand och sa att jag och Nathan måste prata med henne. Vi var påväg mot tjejtoaletten. Killarna verkade inte bry sig att det var tjejtoaletten. Men det var ju där Cameron och Fiona gick in. Vill verkligen inte veta vad de gör där.

Bad boys only play (svenska)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora