Kapitel 4 That Awkward moment

1.2K 19 5
                                    

Cameron POV

Där står Nash och Madison. Han står och flinar jag reser mig upp och sa självklart. Jag gav han ett leende. Jag såg hur Alison tittade argt på mig men lite flörtigt på sammagång. Jag tog tag i hennes hand och sa ursäkta men vi var inte klara med det vi hade påbörjat.

Vi gick ut till Luke och Diana och bad de att komma in eftersom klockan var nästan sju på kvällen. Jag Skulle vara hos Olivia klockan åtta, undra om Alison skulle dit?

Alison POV

Klockan var strax sju shit jag skulle vara hos Olivia klockan åtta. Jag tog tag i Luke sa att vi måste gå hem. Jag såg på hans ögon att han var trött. Jag tog på Luke ytterkläderna så såg Madisons skor. Hon skulle väl sova över. Hon går in i relation snabbt. Lika snabbt brukar det ta slut.

Hej då sa jag och fram kom Diana och kramade om mig. Jag gav Cameron ett leende och gick ut mot gatan.

Det första hörde när jag kom innanför dörren maten är strax klar. Mamma hade lagat plankstek det kände jag på lukten.

Jag gick in till köket och såg att det var dukat för 10 personer. 10 personer ?

- Mamma varför är det dukat för 10 personer?

- Ja, Louise och hennes familj kommer om 20 minuter, sa mamma

- Louise ?

- ja, Cameron, Nash, Diana, Louise och Richard gå och byt om nu, sa mamma

- okej, mamma?

-mmh, sa mamma

- hade tänkt gå hem till Olivia ikväll de ska ha tjejkväll tänkte fråga om jag får gå dit, sa jag. Tänker dock gå dit även om hon sa nej.

- ja det är väl klart men skynda dig nu att byta om, sa hon

Då kom jag på att hon sa Cameron. Mitt hjärta sluta slå eller ja det kände så iallafall. Skulle inte han med till Olivia?

När jag kom in till mitt rum tittade jag klockan 19.15. Kvart över sju?! Jag har bara tio minuter på mig. Min hjärta började slå snabbt. Pulsen blev hög som om jag hade varit ute och sprungit. Jag tog på mig svarta jeans och min vita Bondelidtröja.

Cameron POV

Vi skulle äta hos mammas kompis Mia. Det finns ingen chans att jag kommer hinna hem till Olivia där jag kanske skulle få se Alison igen. Jag tog på ett par chinos och en vit Ralph Lauren piké.

Jag gick in till Nashs rum och sa till han att skynda sig. Plötsligt såg jag Madison and Nash ligga i sängen och hånglar. Hahahahaha nästa sekund träffar en kudde mitt ansikte och hör Nash säga GÅ! Jag stängde dörren och gick ner till Diana som låg i soffan och sov. Stackarn som bara sova i tio minuter till innan vi ska gå till mammas barndomskompis.

Jag satte mig i soffan och tittade på ishockey med pappa. Jag hann knappt se något förräns mamma sa nu måste vi gå annars kommer vi försent.

När jag kom ut i hallen såg jag Madison och Nash var redo att gå. Skulle hon med? Nash han kommer bli dumpad så jäkla hårt av Madison, det tror jag iallafall. Hon såg ut som en heartbreaker. Men sedan tänkte jag. Om man inte ha en insikt så ska man inte ha en åsikt.

Vi knackade på huset mittemot. Ut kom en kvinna och kramade om mamma och hälsade på resten av oss. Mia, sa kvinnan glatt. Cameron, sa jag artigt tilllbaka. Mia är mammas barndomskompis.

Jag tog av mig skorna såg en tjej sitta i soffan. Jag insåg att det var Alison. Jag är hemma hos Alison tänkte jag glatt. Jag satte mig jämte hennes och viskade hej i hennes öra. Hon hoppade till. Hon hann inte svara innan Mia sa att maten är serverad.

Bad boys only play (svenska)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin