Öncelikle şunu belirteyim ki, özel isteğe göre yazdığım için bunu kullanamazsınız.
İyi okumalarr 🙂•••*•*•*•*•*•••
Cumhuriyet neydi?
Cumhuriyet devrimdi. Bu devrimin ortaya çıkışının başrolü ise Mustafa Kemal Atatür'tü.
Artık Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuştu. Türkiye Büyük Millet Meclisinin kuruluşu demek özgürlük demekti, eşitlik demekti.
Peki Cumhuriyet bize ne kattı?
Şüphesiz ki her şeyi değiştirdi. Kurulu düzeni değiştirdi. Eşit şartlarda olabilmemizi sağladı.
Eskiden kız çocuklarının okuma yazma öğrenmesine izin dahi verilmezken cumhuriyetin ardından kadın yazarlarımızı görmek bile mümkün oldu.
Tabikide şuanki konuma hemencecik gelinmedi, çok uğraş verildi. Hatta hâlâ o ilkel çağda olduğunu sanan insanlar bile mevcut.
Kadını, çocuğu, yaşlıyı hor gören. Onların da birer insan, birey olduğunu umursamayan insanlar hâlâ var maalesef ki.
Ama bu algı yıkılabilir. Bunu toplum olarak bizim yapmamız gerekir. Çünkü bu dünyaya ikinci bir Mustafa Kemal Atatürk gelmeyecek.
Geleceğimiz kendi ellerimizde.
Ulu önder Atatürk bile Cumhuriyet'i ilan etmek için çok büyük uğraşlar vermiştir. Bizim de bunu sürdürebilmemiz için çok çok daha büyük uğraşlar vermemiz gerekir.
Çaba sarf edilmeden hiç bir şey olmayacağı gibi zaten elimizde olan şeylerin devamlılığı da sürdürülemez.
İşte sırf bu yüzden uğraşmamız gerekiyor. Elimizden kayıp gitmemesi gereken bir vatan bir mirasa sahibiz.
Bize sunulan bu güzel vatanı ele geçirmek isteyenler her zaman olmuştu, oluyor ve olmaya devam da edecek.
Biz de bize ait olanın değerini bilip ona göre hareket etmeliyiz. Elimizde olanı elimizde tutmaya devam etmeliyiz.
Yıllar önce nasıl kötü ellerden arındırıldıysa bu vatan, şimdi de başka kötü ellerin ulaşmasına engel olunmalıdır.
Eskiden olmayan özgürlük şimdi varsa, bunun kıymeti bilinmelidir.
Ulu önderimizin bize mirası olan bu cennet vatanı korumak hepimizin borcudur.
•••*•*•*•*•*•••
Nasıl olmuuuş?
Düşüncelerinizi belirtirseniz çok mutlu olurum.
Ve tekrar söylüyorum Bu kompozisyonu özel istek üzerine yazdığım için kullanımı yasaktır!
İyi günleeerr 💕
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMPOZİSYONLARIM
Non-FictionHer bölümde farklı konulu bir kompozisyon var. Bölümler çok kısa. Bir bakın bence. 💕 Yazmanız gereken kompozisyon varsa benimle iletişime geçebilirsiniz. Yardımım dokunur belki 🥰 Yazmak için tek şartım tüm kitaplarımın bölümlerinin oylanması ve be...