Prolog

92K 1.4K 235
                                    

Puan Erdina masuk ke dalam bilik Erina.

Erina memandang emaknya. Tidak pernah-pernah dia datang menjenguk anaknya dan tiba-tiba hari itu dia datang dengan senyuman lebar di bibir.

"Mak nak apa?" Soal Erina hairan. Dia sudah meneka ada sesuatu yang berlaku.

"Kemas barang-barang kau. Ayah kau dah kahwinkan kau." Kata Puan Erdina sambil tersenyum sinis.

Mata Erina terbuntang terkejut.

"Hah?! Kahwin? Erin tak setuju pun!" Kata Erina.

Puan Erdina mengangkat bahunya.

"Kemas je lah. Laki kau tu dah bagi duit pada kami. Jangan menyusahkan mak ayah kau boleh tak. Kecil-kecil tak nak mati, besar-besar menyusahkan aku pula." Ujar Puan Erdina sinis.

Erina kelu.

Dia akhirnya akan keluar dari rumah sewa usang itu.

"Berapa? Berapa ayah Jual saya?" Soal Erina.

"Ermmm .. Berapa bang?!" Laung Puan Erdina dengan nada ceria.

"50 juta!! Kita kaya! Suruh budak tu keluar cepat! Lelaki tu akan datang jemput dia." Kata Encik Fakri dari ruang tamu.

Erina kelu. 50 Juta hanya untuk gadis biasa seperti dia?

"Kemas cepat!!"

PAKK!!

Pintu bilik Erina dihempas.

Bahu Erina terangkat terkejut. Dia mengeluh. Air matanya sudah kering untuk menangis.

Dia mengemaskan barang-barangnya. Lalu segera keluar dari rumah itu. Dia menunggu di hadapan rumah.

Tidak lama kemudian, sebuah BMW X6 tiba.

'itu ke laki aku?' Erina melihat lelaki yang baru keluar.

"Puan Erina?" Panggilnya dengan nada sopan.

Erina berjalan menghampiri lelaki itu. Puan Erdina dan Encik Fakri keluar. Mereka teruja melihat kereta mewah itu.

"Wahh! Kayanya menantu kita!" Puan Erdina senyum lebar sampai ke telinga.

"Sila ikut saya puan. Saya akan bawa Puan ke rumah Tuan." Kata lelaki itu lalu membukakan pintu kereta untuk Erina.

Puan Erdina memandang Erina tajam kerana lambat masuk ke dalam kereta.

"Cepatlah!" Gesa Puan Erdina.

Erina terus masuk ke dalam kereta tanpa memberi salam kepada mak ayahnya.

"Bye!" Puan Erdina melambai.

Pemandu itu membawa Erina ke rumah Airil.

Erina kagum melihat rumah besar dengan banyak pekerja.

"Siapa nama dia?" Soal Erina dengan nada lembut.

"Tuan?" Soal pemandu kereta.

"Ye." Balas Erina.

"Tuan Airil Zafran." Sebutnya dengan nada bangga.

Erina mengangguk.

"Dia ada kat rumah ke?" Soal Erina gementar.

Erina terdengar suara gelak pemandu itu. Dia berasa malu.

"Puan gementar ke?" Soal pemandu.

Muka Erina panas membahang kerana terlalu malu.

"Sa .. saya tak!" Ujar Erina malu.

"Tuan tak ada di rumah. Dia ada kerja overseas sebaik sahaja dia nikah dengan Puan. Pembantu dalam rumah akan uruskan makan, pakaian cik selepas ni." Kata pemandu.

"Sampai bila?" Soal Erina.

Pemandu melihat Erina dari cermin pandang belakang.

"Selepas siap kerja Tuan, Tuan akan balik lah tu." Jawab pemandu.

Erina mengangguk.

Kereta itu berhenti di hadapan pintu rumah.

Seorang wanita datang dan membukakan pintu untuk Erina.

Erina turun dari kereta.

"Selamat datang Puan." Ujar Wanita itu dengan senyuman lebar.

Erina senyum. Pintu kereta ditutup.

"Saya Head Maid di rumah Tuan Airil, Selina Vince. Mulai sekarang saya akan uruskan keperluan Puan." Kata Selina.

Erina mengangguk.

Selina membawa Erina masuk ke dalam rumah. Dia terus membawa Erina ke bilik utama.

"Puan akan tinggal dalam bilik ni. Saya akan bawa Puan jalan-jalan sekitar rumah.

Erina mengangguk lagi. Dia melihat sekeliling bilik itu. Sangat besar seperti rumah lamanya.
P
"Kalau Puan nak apa-apa sila tekan butang ni. Saya atau mana-mana maid akan datang." Ujar Selina lalu keluar dari bilik itu.

Erina berjalan melihat sekeliling bilik itu.

___

Airil sengih melihat skrin komputer itu. Senyuman penuh makna terukir.

"I caught her." Gumamnya bangga.

Dia melihat semua gerak geri Erina di dalam biliknya.

"Cantiknya kau." Pujinya.

Dia mengeluarkan telefon bimbit. Tidak lama selepas dia mendail nombor seseorang, panggilannya disambut.

"Make sure dia ada kat rumah sepanjang masa. If dia nak keluar, tell me! And jangan benarkan dia keluar dengan lelaki lain." Kata Airil dengan nada serius dan dingin.

"Baik Tuan." Balas lelaki yang dihubungi oleh Airil.

Talian diputuskan.

Airil sambung melihat Erina. Mukanya merah melihat Erina membuka baju di dalam bilik.

"Ahhhh .. Oh my god. Putihnya badan dia." Air liur Airil hampir meleleh melihat Erina.

"Owh shit." Airil mengurut sesuatu yang keras di dalam seluarnya.

"Sabarlah .. sikit je lagi." Ujarnya sambil menahan diri.





___






Nama Airil Zafran tu seiras dengan nama artis🗿 author baru sedar lepas share dgn kakak dan kwn author.

Sy update yg ni 2 bab setiap jumaat yee🤗
(✿^‿^)

Airil Zafran (COMPLETED)Where stories live. Discover now