Tijdens toverdrank les| deel 2

2 0 0
                                    

Pov Mia
'Ga alsjeblieft weg Mia!' Zegt Hermione tegen mij vanuit het wc hokje en ze begint te huilen.
'Kan ik iets voor je doen of halen?!' Vraag ik aan haar, zonder aanstalten te maken om weg te gaan.
'Nee ga alsjeblieft weg!' Zegt ze snikkend. 'Alles is verpest!'
'Wat is er dan?' Vraag ik.
Hermione doet de deur open en stapt eruit. Ze ziet er nu met een betraand gezicht nog slechter uit dan eerst.
'Ik snap niet hoe ik het drankje moet maken zonder dat het zichzelf opblaast en ik moet het voor het belangrijke proefwerk van volgende week weten en snappen!' Zegt Hermione en ze begint nog meer te huilen.
'Hey het komt wel goed!' Zeg ik en ik loop naar haar toe.
Ik geef haar een knuffel en ik probeer haar wat te kalmeren.
'Ik kan je wel helpen en een paar andere kinderen vast ook wel! Het komt echt wel goed!' Zeg ik tegen haar. 'Laten we je eerst weer even opfrissen!' Zeg ik en we lopen naar de wasbakken toe.
Hermione maakt haar gezicht en haar haar schoon terwijl ik naar de slaapkamer loop om schone kleren voor haar te pakken. Eenmaal terug in de wc's met Hermione haar schone kleren, kleed Hermione haar om en ziet ze er weer helemaal schoon en normaal uit!
'Dankjewel!' Zegt ze, nog steeds een beetje snikkend van de schok en de stress.
'Geen probleem!' Zeg ik met een glimlach op mijn gezicht en ik geef haar een knuffel. 'Alles voor mijn beste vriendin!'

Terug in de les vraagt Snape waarom Hermione en ik zolang weg waren.
'Ik hielp Hermione even.' Zeg ik.
Snape kijkt ons geïrriteerd aan, maar vooral mij.
'Ga terug naar jullie werkplekken en ga verder met waar je mee bezig was. Mia, ik wil jou na de les graag nog even onder 4 ogen spreken.' Zegt Snape op een scherpe toon en hij loopt weg.
Hermione kijkt Mij licht beangstigend aan. 'Ik hoop dat je niet door mij in erg grote problemen bent gekomen!' Zegt Hermione tegen mij.
'Nee het komt vast wel goed!' Zeg ik en ik loop, net zoals Hermione, terug naar onze werkplek.
Als ik terug kom bij mijn werplek, zie ik allemaal spullen en ingrediënten op een tafeltje staan en zie ik een ketel die helemaal gevuld is met van alles en nog wat, maar ik zie Draco nergens.
Draco.
Ik denk in eens weer aan hem en wat er zonet in de wc's was gebeurd..
Ik weet niet echt wat ik van hem moet denken of wat ik moet voelen.. De ene keer doet hij alsof hij mij haat en de andere keer doet hij net alsof hij mij leuk vind en mij wil..
Ik loop naar de ketel toe en zie wat er in zit. Het lijkt net wel groene kots van een eenhoorn gemengd met kikkerogen. Ik loop naar de tafel naast de ketel toe waar allemaal spullen en ingrediënten liggen. Ik zie een boek open liggen en ik kijk erin. Er staat een hele uitleg in over het brouwen van stenenpastei. Dat is een drankje dat helpt tegen bepaalde bezweringen. Ik kijk er even snel doorheen en ik begin de tekst te lezen. We zijn geëindigd bij stap 4. Snij knoflook in stukjes van 1cm groot en 0,5cm breed en dik en voeg die toe. Ik beslis om stap 5. Snij wortels in hele kleine stukjes en voeg die toe. te gaan doen.
Ik pak de wortels die op de tafel liggen en het mes, wat ook op de tafel ligt, en ik begin de wortels in hele kleine stukjes te snijden. Uit het niks weg voel ik 2 handen op mijn heupen en een groot lichaam tegen mijn rug aangedrukt. 'Dus je bent al verder gegaan zonder mij.' Hoor ik een stem in mijn oor zeggen. Ik schrik een beetje en laat daardoor het mes vallen. Ik bevries helemaal. Draco komt naast mij staan. 'Wees voorzichtig met dat mes. Het is nogal scherp.' Zegt hij en hij pakt het mes op. 'Hier, laat mij het maar snijden.' Hij pakt de wortels voor me weg en snijd ze in hele kleine stukjes. Daarna gooit hij ze in de ketel.
'Zou jij de uien even willen pakken?' Vraagt hij aan mij.
Ik ben nog steeds lichtelijk bevroren.
'Mia?'
Ik schrik weer uit mijn bevries momentje en ik kijk naar hem. 'Mhm'
Ik loop naar de andere kant van het lokaal om de uien te pakken. De uien liggen op een tafel waar alle ingrediënten en spullen liggen die je nodig hebt voor het brouwen van stenenpastei. Ik pak de uien van de benodigdheden tafel en ik loop weer terug. Stap 6 was om de uien in kringen te snijden en die toe te voegen.
'Lukt jou dat? Dan roer ik de stenenpastei alvast.' Zegt Draco en hij pakt een lepel om de tot nu toe stenenpastei te roeren.
Ik pak een mes en ik snij de uien in kringen. De uien zijn de enige ingrediënten die er nu nog in moeten.
Wanneer ik klaar ben met de uien in kringen te snijden, voeg ik ze toe in de ketel. Ik blijf aan de andere kant van de ketel staan, tegenover Draco. Nu moet het nog 5 minuten geroerd worden.
'Ik roer wel.' Zegt Draco.
'Je weet dat ik je haat, hè?' Zeg ik tegen hem met een pokerface.
Draco kijkt naar mij. 'Ik haat jou ook.' Zegt hij met brede, gemene glimlach op zijn gezicht.
Ik kijk hem boos aan en daarna kijk ik weg.

Waarom deed het zo pijn dat hij zei dat hij mij haat?

Why him?Where stories live. Discover now