Pov Draco
'Jo gast, wordt je nog wakker of niet?' Hoor ik Goyle zeggen terwijl ik net mijn ogen open doe.
'Jaha.' Zeg ik slaperig en geïrriteerd.
Ik ga overeind zitten. Ik ben erg moe. Ik kon vannacht amper in slaap vallen. Ik dacht de hele tijd aan vader, die nu waarschijnlijk erg boos op mij is en Mia, die hier nog steeds op school zit en er niet vanaf is gestuurd.
Ik doe de gordijnen, die om mijn bed heen hangen, open en ga op de zijkant van mijn bed zitten. De zon schijnt weer eens fel op mijn gezicht.
Weer een rotdag op deze rotschool met de rot zon.
Ik pak mijn gewaad en trek die aan. Mijn gewaad is mooi groen en zwart. Ik loop naar een spiegel in de kamer toe, doe mijn gewaad goed en doe mijn haar.
Na dit allemaal te hebben gedaan, pak ik mijn tas in en loop ik naar de grote zaal toe.
Daar loop ik dan, samen met Crabbe en Goyle over de gangen. Ik zie dat iedereen mij vreemd aan zit te kijken.
Ik loop de grote zaal in. Ik hoor iedereen fluisteren en ik zie dat iedereen naar mij kijkt. Ik loop naar mijn eigen tafel toe en ik ga zitten. Goyle en Crabbe gaan naast mij zitten.
'Wat is er aan de hand?' Vraag ik aan Pansy die voor mij zit.
'Jij vraagt mij serieus wat er aan de hand is? Misschien moet jij wel even vertellen wat er aan de hand is.' Zegt ze giechelend en met een knipoog.
Ik kijk haar pissig aan.
'Ik heb helemaal niks te vertellen! Zeg gewoon wat er is!' Zeg ik boos.
'Zo zo, ben je vanmorgen met het verkeerde been uit bed gestapt?' Zegt ze spottend.
Ik kijk haar nijdig aan.
'Maar goed, ik zal het je even vertellen omdat je het zelf niet wil vertellen.' Zegt ze Lachend.
'Cedric heeft je gisteren een leeg lokaal zien verlaten. Je weet wel, Cedric Diggory van Hufflepuff. Die beroemde jongen.' Ze kijkt naar Cedric die achter haar aan een andere tafel zit.
'Ja, en? Is daar iets mis mee dan?' Zeg ik pissig.
Iedereen zit nog steeds te fluisteren en giegelend naar mij te kijken.
'Nee daar is niks mis mee.' Zegt Pansy lachend. 'Maar daarna zag diegene iemand anders uit het lokaal lopen.' Pansy zegt dit nu nog een keer met een knipoog.
Ik heb nog steeds niet door wat ze bedoelt en dat merkt ze.
'Je weet wel.' Zegt ze deze keer aandringend met alwéér een knipoog.
Ik snap nog steeds niet wat ze bedoelt.
'MIA!' Schreeuwt Pansy en ze schreeuwt dat zo hard dat Mia haar omdraait en die zit helemaal achteraan in de zaal aan haar eigen tafel.
'Cedric heeft je gisteren het lege lokaal zien verlaten en daarna Mia!' Zegt ze deze keer, maar dan wat zachter.
'Wacht, je bedoelt dat iedereen denkt dat Mia en ik gisteren iets hebben gedaan?!' Ik kijk haar met grote ogen aan en ik ben erg boos.
'Ja, natuurlijk! Maar mij maakt het niet uit hoor! Ik bedoel, ze is niet eens zo heel lelijk en ze is best wel slim enzo.' Zegt Pansy weer met een knipoog.
Ik zienhaar vol afschuw aan.
'Ik vind haar niet leuk! Ik zei alleen gister in dat lokaal dat ze er niet weer voor moet zorgen dat ik in de problemen kom!' Zeg ik erg boos.
Ik sta op van de bank.
'Wat ga je doen?' Vragen Pansy en Goyle in koor.
'Ik ga Cedric even een lesje leren dat hij zich niet met anderen hun zaken moet bemoeien.'
Ik loop om de tafels heen, op weg naar de tafel van Hufflepuff.
'Hey Cedric!' Schreeuw ik en ik loop fors op hem af.
Cedric is aan het praten en aan het lachen met vrienden.
Hij draait zich om. Ik geef hem gelijk een klap in zijn gezicht. Ik ben zo boos dat ik niet een spreuk op hem wil schieten, maar hem gewoon lekker in zijn gezicht wil slaan.
Het is opeens helemaal stil in de zaal. Iedereen kijkt deze kant op.
'Bemoei je niet met andermans zaken! Ik en Mia hebben niks en er is ook niks gebeurt!' Ik schreeuw dit laatste door de hele zaal, zodat iedereen het kon horen.
Ik kijk naar Harry en dan naar Ron, maar ik zie nergens Mia zitten.
Ze zat net toch naast Ron?
Ik draai me weer om. Een van Cedric zijn maatjes had de stok getrokken, maar Cedric houdt hem tegen. Hij staat op en we stonden oog in oog. We zijn beide super boos.
'Als je nog eens aan Mia zit, dan gebeurt er wat.' Zegt hij dreigend.
Zijn neus is erg bebloed en als ik heel eerlijk ben, doet mijn vuist nu ook wel pijn. Ik heb Cedric echt hard geslagen!
'Zo is het wel genoeg!' Zegt Dumbledore die samen met Snape en McGonagall op ons af komen lopen.
Snape pakt mij bij mijn arm beet en sleept me mee weg uit de zaal.
Ik zie Mia nog steeds nergens.
Dumbledore loopt achter ons aan en McGonagall blijft achter in de zaal en kalmeerde de herrie die was ontstaan.
'Wat dacht je wel niet?!' Fluistert Snape woest in mijn oor.
Ik geef hem een vuile blik en we lopen naar Dumbledore zijn kantoor.
ALWEER!
YOU ARE READING
Why him?
FanfictionMia Brown is in the 4th year of Hogwarts. She is a Gryffindor just like Harry, Ron and Hermione, who are her best friends. When a boy named Draco, who is in Slytherin, starts getting in trouble together with Mia, weird things happen. - - - 'Why is i...