Setelah menghantar Puan As ke rumahnya, Ali yg sedikit kepenatan berhasrat terus balik ke rumahnya untuk berehat. Baru sahaja tidak jauh meninggalkan rumah Puan As, nsetnya tidak henti2 berbunyi menerima panggilan masuk dari nombor yg sama. Ali menghentikan motorsikalnya untuk menjawab panggilan tersebut yg dari Suhaila.
Ali: Hello Sue..
Suhaila: Hello budak sombong..
Ali: Haa!! Apesal Sue cakap camtu?
Suhaila: Yela, dah dapat kawan baru, lecturer lagi, dah xingat kat kita.
Ali: HAAAA!! Mana Sue tau ni?
Suhaila: Macam mana kami xtau dah klau sound system tu lansung tak control.
Ali: Sue ada kat kolej ke tadi? Jap2, Sue cakap kami tadi? Sapa lagi?
Suhaila: Hahaha..baru nak rasa takut kan..semua ada, Sue, Fenny dan Aida..Before that ada la 2, 3 student yg kompem dengar jugak..hehe, KakMie pun ada sama..
Ali: Alamak..
Suhaila: Budak sombong kat mana sekarang?
Ali: Jangan la cakap gtu syg, jap lagi I sampai rumah u syg..
Suhaila: Alah, sekarang baru nak bersayang mayang bagai.
Ali: Ok la, 5 minit I sampai rumah u. Bye..Ali mematikan panggilan antara mereka dan terus bergegas ke rumah sewa Suhaila merangkap rumah sewa kakaknya. Dalam perjalanan menuju ke rumah sewa, fikiran Ali seratus peratus kosong, tidak dapat difikirkannya alasan untuk cover dirinya terutama sekali dihadapan kakaknya sendiri. Sesampainya di depan rumah sewa, dilihatnya Suhaila, Fenny dan Aida berada dilaman rumah seperti berbincang sesuatu yg serious. Ali berjalan menuju masuk ke laman rumah dengan perasaan gundah gulana apabila semua mata tajam memandang kearahnya.
Ali: Assalmualaikum. (Matanya melilau mencari kelibat kakaknya)
Semua: Wslm..
Fenny: Amboi sopannya lelaki melayu terakhir sorang ni.
Suhaila: Tak payah nak tunjuk baik sangat la.
Ali: Ishh, salam tu kan boleh mengeratkan ukhwah sesama kita.
Suhaila: Dah2 jangan nak berlakon sangat la, masuk dalam rumah, kami nak soal siasat.
Ali: Jap2, KakMie mana?
Suhaila: Pakwe dia datang amik tadi.
Ali: Sejak bila plak KakMie berpakwe makwe bagai ni..
Suhaila: Hahaha..tu rahsia kami orang pompuan, tak payah nak busy body sangat la.Setelah Suhaila mengarahkan Ali masuk ke dalam rumah, semua yg lain tanpa sepatah kata masuk terlebih dahulu dan diikuti Ali paling belakang.
Aida duduk diruang tamu mula menekan2 remote TV memilih channel untuk ditonton. Manakala Fenny sudah berada didalam biliknya yg dikongsi dengan Suhaila dan Suhaila berhenti dihadapan pintu bilik tersebut memandang ke arah Ali.
Suhaila: OKT, orang kena tuduh sila masuk ke bilik soal siasat ya.
Ali: Amboi2, ingat ni balai polis ape..Setelah Ali memasuki bilik tersebut, Suhaila turut sama masuk, menutup dan mengunci pintu bilik. Suhaila terus duduk diatas katil bersaiz queen bersebelahan Fenny yang sudah pun membuka baju kurung yg dipakai tadi dan memakai pakaian rasmi budak2 rumah sewa.
Fenny- Pakaian harian dirumah
Suhaila menyuruh Ali duduk di kerusi yg disediakan dihadapan mereka. Ali hanya menurut arahan tanpa bertanya. Kini soal siasat bermula;
YOU ARE READING
Awek Rumah Sewa
RomancePerkenalan dengan kawan2 serumah kakak membawa kepada episod2 yang lebih intim. Cubaan pertama penulis. Harap komen positif maupun negatif. Nama2 yang digunakan adalah rekaan semata2. Gambar hiasan sahaja.