satu-||01

508 32 1
                                    


Kim Seoni,gadis yang dikenali ramai di universiti nya. Ramai mengkhabarkan bahwa dia sudah bercinta dengan seseorang tetapi masih tidak tahu siapakah teman lelakinya lagi.

ting..ting

Seoni membuka telefon bimbitnya. Dia mendapati mesej dari teman lelakinya. Senyumannya terus melekat di bibirnya.

Myluv<3
| Seoni-ah, boleh kita jumpa lepas habis kelas? Dekat rooftop.
|Boleh je

Gadis itu mematikan telefon bimbit nya dan mengeluarkan buku dari begasinya. Setelah tamat kelas Seoni terus pergi ke tempat yang dikatakan oleh teman lelakinya tadi.

"Maaf,Beomgyu-ah saya lambat sikit" kata Seoni. Jejaka bernama Choi Beomgyu itu melemparkan senyuman manis buatnya. "Saya ada sesuatu nak beritahu awak" kata Beomgyu. Jejaka itu menarik Seoni untuk duduk di bangku.

Seoni pula sudah teruja ingin mendengar hal yang dikatakan oleh teman lelakinya itu. "Apa yang awak nak cakap?" soal Seoni. Beomgyu mengeluh berat lalu memegang tangan Seoni dengan erat.

"Seoni-ah, maafkan saya. Sebenarnya saya cu-curang dengan awak" senyuman Seoni terus pudar. Air matanya mula mengalir. "Saya hanya gunakan awak untuk dekat dengan Hani" kata Beomgyu.

Seoni terus menepis tangannya dari Beomgyu. "Sampai hati awak,Gyu! Awak pergunakan saya untuk dekat dengan kawan baik saya! Berapa lama awak dan dia bercinta?!" Seoni hampir saja menjerit disitu.

"Lebih kurang 5 bulan yang lepas" balas Beomgyu. Air mata Seoni mengalir dengan deras. "Kita putus" kata Seoni. Beomgyu terus melutut di depannya. "Tolong lah, saya tak nak berpisah dengan awak" rayu Beomgyu.

Seoni menjauhkan diri darinya. "Awak dah curang dengan saya! Saya tak sangka yang saya ni terlalu bodoh sampai percaya dengan kata-kata manis keluar dari mulut awak tu! Sakit tahu tak bila seseorang yang kita sayang hanya mempergunakan kita!" kata Seoni lalu beredar dari situ.

Gadis itu terus berlari pulang ke dorm nya. "Nini-ah" panggil rakan serumah nya Jang Wonyoung. Seoni terus berlari masuk ke biliknya dan mengunci pintu. Wonyoung menjadi risau akan rakan serumahnya itu.

Dia ke arah pintu bilik rakannya. "Nini-ah, kenapa dengan kau? Kalau ada masalah bagitahu aku" kata Wonyoung. Seoni membuka pintu biliknya. Dia memandang ke arah Wonyoung. Air matanya mengalir dengan deras lagi.

Wonyoung terus memeluk rakannya itu. "Apa kurangnya aku,Wonyoung-ah? Aku ni tak cukup cantik ke? Sampai hati dia buat macam ni kat aku" kata Seoni sambil menagis di dakapan Wonyoung.

"Kenapa? Siapa buat macam ni kat kau?" soal Wonyoung. "Beomgyu...dia curang dengan aku" balas Seoni. Terkaku nya Wonyoung disitu. Dia seperti tidak percaya apa dengan kata-kata rakanya itu. "Betul ke apa yang aku dengar ni?" soal Wonyoung. "Dia pergunakan aku,Wonyoung-ah" balas Seoni.

Wonyoung mengusap belakang rakannya itu. "Takpe, lepas ni kau jangan jadi terlalu baik pada orang. Jangan cepat percaya pada orang. Kau tahu tak disebabkan perangai kau yang terlampau baik hati ramai orang akan mempergunakan kau" kata Wonyoung.

"Move on,Nini-ah" kata Wonyoung. Seoni mengelap air matanya. Rakannya mengeluh kecil. Dia meletakkan sedulang makanan di tepi katil Seoni. "Jangan selalu tertekan disebabkan hal tu. Nanti makin bertambah sakit" kata Wonyoung lalu menyerahkan pil panadol.

Seoni hanya mengambil. Wonyoung pun meninggalkan Seoni bersendirian di biliknya. Gadis itu merenung bingkai gambar yang terletak di mejanya.

Air matanya mula mengalir buat sekali laginya. "Walaupun awak sudah ada peneman baru di dalam hidup awak saya tetap sayangkan awak" bisik hati Seoni.

<<<<<

How about first chap? Sorry kalau ada tertypo sedikit. Cringe tho cerita ni.

BISUWhere stories live. Discover now